اخبار فناوری

کاهش عرضه سری آیفون 14 پرو به دلیل قرنطینه کرونا در چین

همانطور که می دانید چندین سال از شیوع ویروس کرونا می گذرد و قرنطینه های اجباری مشکلات زیادی را در خطوط تولید کارخانه ها ایجاد کرده است. این موضوع بارها گریبان شرکت های بزرگی مانند اپل را گرفته است و حالا افت عرضه سری آیفون 14 پرو به دلیل قرنطینه کرونا در چین قطعی خواهد بود. با مایفون مگ با

کاهش عرضه سری آیفون 14 پرو به دلیل قرنطینه کرونا در چین

به گزارش بلومبرگ، اپل اخیرا اعلام کرده است که تولید مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس به دلیل ابتلای کارگران به ویروس کرونا تحت تأثیر قرنطینه در چین قرار گرفته است. با نزدیک شدن به فصل خرید تعطیلات، اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست، اما نتیجه این است که بزرگترین مونتاژکننده آیفون، فاکسکان مستقر در ژنگژو، همچنان با ظرفیت کاهش یافته کار می کند.

پیشنهاد سری آیفون 14 پرو را کاهش دهید

اپل در بیانیه ای اعلام کرد که انتظار داریم آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس کمتر از حد انتظار در دسترس باشند و مشتریان زمان انتظار بیشتری را برای دریافت محصولات جدید خود تجربه کنند. فاکسکان یک شرکت تولید قراردادی مستقر در تایوان است که مسئول تولید اکثر واحدهای آیفون مونتاژ شده در هر سال است.

قرنطینه کرونا در چین ممکن است دسترسی آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس را کاهش دهد

وب سایت اپل می گوید سفارشات برای مدل های آیفون 14 پرو در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر ارسال می شود. هفته گذشته، دولت چین برای منطقه ای که شامل تاسیسات ژنگژو فاکسکان است تا 9 نوامبر وضعیت قرنطینه اعلام کرد. ویدئویی منتشر شده است که نشان می دهد کارگران فاکسکان به صورت دسته جمعی این کارخانه ها را ترک می کنند. این مرکز در حال حاضر محل شیوع کووید و قرنطینه است.

طبق تحقیقات موسسه Counterpoint، کارخانه ژنگژو معمولاً 80 درصد از مدل‌های اصلی آیفون 14 و 85 درصد از آیفون 14 پرو را تولید می‌کند. فاکسکان در وب سایت خود نوشت که به دنبال تلاش های هماهنگ دولت برای پایان دادن به همه گیری و از سرگیری تولید با ظرفیت کامل در اسرع وقت است.

پیشنهاد سری آیفون 14 پرو را کاهش دهید

مطابق با نظرات اپل در مورد عملیات کارخانه فاکسکان و کاهش قابل توجه ظرفیت تولید، این شرکت اعلام کرد که پیش بینی درآمد سه ماهه چهارم خود را به دلیل مشکلات مداوم شرکت کاهش می دهد. اپل همچنین امروز اعلام کرد که با فاکسکان همکاری می کند تا کارخانه را به سطح تولید عادی بازگرداند و در عین حال از سلامت و ایمنی هر کارگر اطمینان حاصل کند. در ژنگژو، دولت چین به مردم و وسایل نقلیه به جز موارد پزشکی یا ضروری اجازه خروج از خیابان ها را داده است.

فاکسکان اکنون ممکن است برای یافتن کارگران و تجهیزات اضافی مورد نیاز برای راه‌اندازی خطوط مونتاژ پرسرعت خود با مشکل مواجه شود. در این نقطه از سال، فاکسکان معمولاً این خطوط را با ظرفیت کامل راه اندازی می کند تا با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، آیفون های بیشتری از همیشه تولید کند. همین هفته گذشته، به شما گفتیم که تولید آیفون در کارخانه ژنگژو فاکسکان ممکن است 30 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

با وجود تقاضای زیاد برای مدل های آیفون 14 پرو، کاهش تولید می تواند ضربه ای برای اپل باشد

این شرکت خطوط مونتاژ را تا حد امکان فعال نگه داشت. فاکسکان کارخانه خود را تحت یک پروتکل بسته راه اندازی می کند که ارتباط با خارج از کارخانه را محدود می کند و کارگران را ملزم به زندگی و کار در کارخانه می کند. آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس دارای ویژگی های ممتازی هستند که در آیفون 14 و آیفون 14 پلاس ارائه نشده اند. به عنوان مثال، مدل های Pro از جدیدترین تراشه طراحی شده توسط اپل یعنی A16 Bionic استفاده می کنند.

پیشنهاد سری آیفون 14 پرو را کاهش دهید

با توجه PhoneArenaمدل های Pro به جای بریدگی، دارای سیستم اطلاع رسانی جزیره پویا با قابلیت تغییر شکل و نمایش موارد چندوظیفه ای هستند. آنها همچنین صفحه نمایش های AMOLED بهتری نسبت به مدل های غیر پرو دارند (با نرخ تازه سازی 120 هرتز). با توجه به اینکه برخی از تحلیلگران اشاره می کنند که تقاضا برای مدل های آیفون 14 پرو از تقاضا برای گوشی های ارزان تر غیر پرو پیشی گرفته است، کاهش تولید می تواند ضربه ای به اپل باشد.

این به این دلیل است که مشتریان امسال مدل‌های Pro گران‌تری را خریداری کردند که تفاوت‌های قابل توجهی با نسخه غیر پرو دارند. در بدترین حالت ممکن است اپل مجبور شود عرضه گران قیمت ترین گوشی های خود را تا پایان فصل تعطیلات به تعویق بیندازد. به لطف برچسب های قیمت چهار رقمی (بیش از 1000 دلار) در گوشی های رده بالای اپل، این شرکت رکورد جدیدی در فروش آیفون ثبت کرده است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا