اخبار فناوری

کاهش سهام اپل به دلیل مشکلات تولید آیفون به بالاترین حد خود رسیده است

امروزه در حوزه فناوری مشکلات گسترده ای وجود دارد که ناشی از ویروس کرونا و جنگ روسیه و اوکراین است. این وضعیت شرکت ها را مجبور به اخراج کارکنان و خطوط تولید برای کاهش تولید کرده است. اکنون به نظر می رسد که سهام اپل به دلیل مشکلات تولید آیفون به بالاترین حد خود رسیده است. با مایفون مگ با بودن

کاهش سهام اپل به دلیل مشکلات تولید آیفون تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

در حالی که برنامه تولید مدل های آیفون 14 پرو پس از ترس از قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا، مانع از تولید دستگاه های کافی برای پاسخگویی به تقاضای کاربران در چند وقت اخیر شده است، اکنون وضعیت در حال عادی شدن است. برنامه تولید سری آیفون 14 و فروش آن به طور کلی در حد انتظار سرمایه گذاران نیست.

در نتیجه، سهام اپل اخیراً در مسیر نزولی بوده است و اکنون تنها در ماه دسامبر 12.4 درصد کاهش یافته است. نه تنها این، بلکه شرکت‌های بزرگ و قدرتمندی مانند اپل و تسلا اکنون در موقعیتی غیرقابل پیش‌بینی برای تجربه برخی از بدترین سقوط سهام خود قرار دارند. برای تسلا، این بزرگترین افت در تاریخ شرکت است، در حالی که برای سهام اپل، امسال بزرگترین افت از زمان بحران مالی 2008 و سقوط آزاد شاخص‌های بازار سهام خواهد بود.

سقوط سهام اپل

به گزارش خبرگزاری PhoneArenaسهام اپل اکنون در آستانه بسته شدن به زیر 130 دلار در هر سهم است، و تمام سودهای حاصل از اواسط سال 2021 را از بین می برد، در حالی که سهام برای کل سال 2022 27 درصد کاهش یافته است. مطمئناً، فشار برای افزایش نرخ بهره فدرال ارتباط نزدیکی با این، زیرا باعث شد سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاه‌های امن باشند و از ریسک‌های پرریسک‌تری مانند سهام فناوری فرار کنند، که منجر به کاهش تقریباً 34 درصدی سهام نزدک در سال جاری شد.

با این حال، سه ماهه گذشته اپل 42 درصد از درآمد جهانی گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داد و در حالی که سه ماهه آخر سال ممکن است تحت تاثیر منفی افزایش کووید-19 در چین پس از بازگشایی خطوط تولید در این کشور قرار گرفته باشد، گردش مالی امسال این شرکت می تواند دوباره رکورد جدیدی ثبت کرد میانگین قیمت بالاتر فروش سری آیفون 14 که به شدت به نفع مدل های گران تر آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس است نیز دلیلی بر افزایش تقاضا برای این مدل ها است. نظر کاربران مایفون مگ در مورد کاهش سهام اپل که به دلیل مشکلات تولید آیفون به بالاترین حد خود رسیده است، چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا