اخبار فناوری

کاربران آیفون با وجود اعمال تنظیمات امنیتی به دلیل تجاوز به حریم خصوصی کاربران به اپل شکایت می کنند

اپل در سال های اخیر تاکید ویژه ای بر موضوع حفظ حریم خصوصی داشته و حتی اقدامات موثری در این زمینه انجام داده است که درآمد شرکت هایی مانند متا را مختل کرده است. اما به نظر می رسد این تمام ماجرا نیست و حالا شاهد شکایت کاربران آیفون با وجود اعمال تنظیمات امنیتی ویژه برای این دستگاه ها از اپل به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران هستیم. با مایفون مگ بیا

کاربران آیفون با وجود اعمال تنظیمات امنیتی به دلیل تجاوز به حریم خصوصی کاربران به اپل شکایت می کنند

اپل در حال حاضر متهم در یک دادخواست دسته جمعی است که توسط کاربران آیفون مطرح شده است که ادعا می کنند اپل اطلاعات کاربران آنها را جمع آوری کرده است. به نظر می رسد اگرچه اپل از طریق تنظیمات حریم خصوصی به آنها قول داده است که اطلاعات شخصی آنها هرگز جمع آوری نخواهد شد، اما این درست نیست. Gizmodo اخیرا گزارش داده است که حتی اگر iPhone Analytics را در آیفون خود غیرفعال کرده باشید، اپل هنوز اطلاعات زیادی در مورد شما دریافت می کند که به نظر می رسد رویه این شرکت را در تضاد با شعارهای آن قرار می دهد.

کاربران آیفون از اپل شکایت دارند
Gizmodo قبلا گزارش داده بود که تامی مایسک و طلال حاج باکری، دو توسعه‌دهنده اپلیکیشن و محقق امنیتی که برای یک شرکت نرم‌افزاری به نام Mysk کار می‌کنند، به کشف شگفت‌آوری دست یافته‌اند. آنها دریافتند که برخی از برنامه های اپل مانند App Store، Apple Music، Apple TV، Books و Stocks اطلاعات شخصی کاربران را حتی زمانی که iPhone Analytics غیرفعال است جمع آوری می کنند. به نظر می رسد که این مورد در مورد همه برنامه های پرچمدار آیفون اپل است. به این ترتیب اپل اطلاعات شخصی را حتی زمانی که آنالیتیکس آیفون غیرفعال است جمع آوری می کند.

یک ویدیوی YouTube ارسال شده توسط Mysk نشان می دهد که چگونه اپ استور اطلاعات شخصی شما را در زمان واقعی جمع آوری می کند. از جمله کلیدهایی که فشار داده اید، برنامه هایی که تماشا کرده اید، تبلیغاتی که دیده اید و حتی زمانی که صرف تماشای یک برنامه کرده اید، لیست خرید و غیره. یکی از شاکیانی که در این شکایت نام برده شده، الیوت لیبمن است که اپل را به نقض قانون تجاوز به حریم خصوصی متهم کرده است.

کاربران آیفون از اپل شکایت دارند

در حالی که اپل حریم خصوصی را برای متمایز ساختن آیفون از گوشی های اندرویدی ترویج کرده است، لیبمن می گوید حفظ حریم خصوصی یکی از اصلی ترین مسائلی است که اپل برای متمایز ساختن محصولات خود از رقبا از آن استفاده می کند. اما تضمین حریم خصوصی اپل کاملا غیر واقعی است.

مایسک گفت داده‌هایی که اپل از کاربران جمع‌آوری می‌کند شامل شماره‌های شناسایی منحصربه‌فرد، مدل تلفنی که استفاده می‌کنید، از جمله وضوح صفحه‌نمایش، اتصال به اینترنت و زبان مورد استفاده در صفحه‌کلید است. برنامه Stocks سهامی را که دنبال می‌کنید، زمان‌هایی که یک مظنه را بررسی کرده‌اید و همه مقاله‌های خبری که درباره یک شرکت خوانده‌اید فهرست می‌کند.

تامی مایسک، یکی از محققانی که نحوه ردیابی کاربران را توسط اپلیکیشن‌های اپل کشف کرد، خاطرنشان کرد که سطح اطلاعاتی که کاربران دریافت می‌کنند برای شرکتی مانند اپل تکان دهنده است. با توجه به اینکه اطلاعاتی که اپل جمع‌آوری می‌کند می‌تواند میزان علاقه کاربر به جامعه LGBTQ را تعیین کند، یا اینکه آیا کاربر مشکلات سلامتی یا اعتیاد دارد، شکایت تعجب‌آور نیست.

کاربران آیفون از اپل شکایت دارند

با توجه PhoneArenaدر شکایت آمده است که اپل از طریق فعالیت فراگیر و غیرقانونی خود در ردیابی و جمع آوری داده ها، حتی صمیمی ترین و شرم آورترین جنبه های استفاده کاربر از برنامه را می داند. این که آیا کاربر پیشنهاد جعلی اپل برای خصوصی نگه داشتن این فعالیت ها را می پذیرد یا نه.

در سال 2019، اپل یک بیلبورد بزرگ در مقابل مرکز همایش لاس وگاس، محل برگزاری نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در آن سال نصب کرد. اپل در این رویداد نمایشی ارائه نکرد و غرفه ای افتتاح نکرد. با این حال، بیلبورد غوغا کرد زیرا برای همه افراد ورودی و خروجی از مرکز همایش قابل مشاهده بود. این بنر با الهام از یکی از معروف‌ترین لاس‌وگاس‌ها نوشته شده بود که می‌گوید آنچه در آیفون شما اتفاق می‌افتد در آیفون شما باقی می‌ماند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا