اخبار فناوری

چگونه میزان حافظه مورد نیاز آیفون خود را تعیین کنیم؟ اپل توضیح می دهد

همانطور که احتمالا می دانید، آیفون های اپل از کارت حافظه پشتیبانی نمی کنند. به همین دلیل است که هنگام انتخاب گزینه های مختلف که دارای حافظه های داخلی متنوع هستند، باید تصمیم درستی بگیرید. در این مورد، اپل نحوه تعیین میزان حافظه مورد نیاز آیفون را توضیح می دهد. با مایفون مگ با من بودن.

آیفون برای هر کاربر چقدر حافظه نیاز دارد؟!

مطمئن نیستید هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید به چه مقدار فضای ذخیره سازی داخلی نیاز دارید؟ شاید شما فقط بیشترین مقدار حافظه داخلی را برای مدلی که می خرید انتخاب می کنید. اما این هدر دادن پول است مگر اینکه واقعاً به 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی دستگاه خود نیاز داشته باشید.

اپل اکنون به شما نشان می دهد که چگونه تعیین کنید چقدر فضای ذخیره سازی برای آیفون جدید خود نیاز دارید. در اکتبر سال گذشته، شایعه ای شنیدیم مبنی بر اینکه اپل می خواهد آیفون 14 را در سال 2022 با دو ترابایت حافظه فلش NAND عرضه کند. به احتمال زیاد، این مقدار ظرفیت ذخیره سازی تنها در خط آیفون 14 پرو در دسترس خواهد بود. در حال حاضر، بالاترین ظرفیت ذخیره سازی آیفون یک ترابایت در آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس است.

نسخه های غیر پرو نیز با حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس هستند. اپل برای کمک و راهنمایی کاربران، راهنمای خود را با عنوان «چگونه ظرفیت ذخیره سازی آیفون خود را انتخاب کنیم» منتشر کرده است. اپل می‌گوید که اگر می‌خواهید یک آیفون جدید بخرید، می‌توانید با توجه به نیازهای فعلی حجم ذخیره‌سازی خود، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

مقدار حافظه مورد نیاز آیفون

البته این گفته کاملا منطقی است. اگر می دانید در حال حاضر به چه مقدار فضای ذخیره سازی روی گوشی خود نیاز دارید، احتمالاً می توانید گزینه Apple iPhone را انتخاب کنید. همچنین لازم به ذکر است که اگر بیشتر کارهای خود را با گوشی هوشمند خود انجام می دهید، احتمالاً می دانید که به چه مقدار فضای ذخیره سازی روی گوشی خود نیاز دارید. اما اگر نه، و نمی دانید چقدر نیاز دارید، تشخیص آن کار سختی نخواهد بود.

می توانید در آیفون خود به Settings > General > iPhone Storage بروید. در بالای صفحه، میزان فضای ذخیره سازی که در دستگاه خود استفاده کرده اید و کل مقدار موجود را خواهید دید. همچنین می توانید انواع فایل هایی را که فضای ذخیره سازی آیفون خود را با آنها پر کرده اید مشاهده کنید. به عنوان مثال، با استفاده از کدگذاری رنگ در ابزار اندازه گیری حافظه آیفون، می توانید به سرعت متوجه شوید که آیا گوشی شما پر از برنامه، عکس، فیلم، ایمیل یا پیام است یا خیر.

اپل می گوید که اگر حجم فایل شما به حداکثر فضای ذخیره سازی دستگاه رسیده باشد، قطعا باید آیفون بعدی خود را با ظرفیت بیشتری خریداری کنید. در واقع، دانستن اندازه فایل‌های فعلی‌تان می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چقدر فضای ذخیره‌سازی برای آیفون بعدی‌تان نیاز دارید. اگر فضای بی‌استفاده زیادی دارید، اپل پیشنهاد می‌کند که آیفون بعدی شما همان ظرفیت ذخیره‌سازی آیفون بعدی شما را داشته باشد. . شما در حال حاضر از آن استفاده می کنید. توجه داشته باشید که اپل نمی گوید در چنین شرایطی آیفونی با ظرفیت ذخیره سازی کمتر بخرید.

ممکن است این جهت گیری چندان عاقلانه نباشد. زیرا ممکن است هر سال حجم فایل های مختلف شما کم کم افزایش یابد و نیاز شما به همان حافظه داخلی افزایش یابد. برخی از پاسخ های این نکته جالب است. به عنوان مثال، به جای نیازهای فعلی، همیشه باید به نیازهای خود برای فضای ذخیره سازی دستگاه بعدی نگاه کنید.

همانطور که او می گوید، با پیشرفت هر نسل در دوربین هر دستگاه جدید و حتی افزایش حجم فایل های نصب، کاربران عکس ها و فیلم های بزرگ تری دریافت می کنند که برای ذخیره سازی به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند. البته کاربران آیفون همچنان می توانند از iCloud برای ذخیره سازی استفاده کنند. هنگامی که در iCloud ثبت نام می کنید، 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان دریافت می کنید. ظرفیت ذخیره سازی، نه تنها برای آیفون، بلکه برای کل گوشی های هوشمند، مسیر طولانی را طی کرده است.

مطابق با PhoneArenaزمانی که اولین نسل آیفون در سال 2007 عرضه شد، تنها با 4 و 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس بود. در نهایت اپل یک گزینه 16 گیگابایتی اضافه کرد.آیفون 4s اولین آیفونی بود که در سال 2011 به شما 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داد. آیفون سری 6 که در سال 2014 معرفی شد، اولین دستگاهی بود که 128 گیگابایت حافظه داخلی ارائه کرد. همچنین دو سال بعد، در سال 2016، اپل ظرفیت ذخیره سازی 256 گیگابایتی را در سری آیفون 7 معرفی کرد.این حجم در آیفون XS و آیفون XS Max در سال 2018 دو برابر شد.

متعاقباً، سری آیفون 13 پرو اولین دستگاهی بود که حداکثر 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی را ارائه کرد. از آنجایی که به نظر می رسد اپل ظرفیت ذخیره سازی دستگاه های خود را هر دو سال یکبار دو برابر می کند، ممکن است گزینه هایی با 2 ترابایت حافظه داخلی در آیفون 15 نیز ببینیم. نظر شما در مورد آن چیست؟ آیا دوست دارید آیفونی با حافظه داخلی بالاتر بخرید؟ روش شما برای تعیین نیاز حافظه ذخیره سازی شما چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا