اخبار فناوری

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم؟

هیچ چیز ترسناک تر از این نیست که احساس کنید کسی در ماشین، خانه یا دفتر شما اشکال دارد و به دلایلی به هر مکالمه شما گوش می دهد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته ایم بهترین راه حل ها برای یافتن ابزارهای جاسوسی و بالاتر از همه دستگاه های شنود را توضیح دهیم. در مقاله ای که پیش رو دارید، نحوه یادگیری دستگاه های شنود را خواهید آموخت. این مقاله مفید را حتما بخوانید.

جستجوی فیزیکی برای یافتن دستگاه شنود از راه دور

قبل از هر چیز پیچیده دیگری، باید در مورد دستگاه های جاسوسی مانند GPS ماشین تحقیق کنید. از صداهای غیرمعمول گرفته تا هر نوع تغییر دکور غیرعادی، می تواند نشانه ای از نصب یک دستگاه شنود در ماشین یا خانه شما باشد. اما چگونه می توان دستگاه شنود را در خانه پیدا کرد؟

چگونه بفهمیم که به ما گوش می دهند؟ به صداهای غیر معمول توجه کنید

معمولاً دستگاه های شنود به گونه ای طراحی می شوند که کاملاً بی صدا باشند، اما بسیاری از آنها در هنگام کار صدای کمی ایجاد می کنند. برای پیدا کردن یک دستگاه شنود، به آرامی در گوشه خانه یا محل کار خود قدم بزنید و گوش های خود را برای صداهای غیرعادی باز نگه دارید. در صورت امکان در شب انجام دهید.

دستگاه های شنود را می توان در سایر سیستم های متصل به برق، مانند آشکارسازهای دود، پنهان کرد. اگر در خانه یا محل کار خود دارید، آن را از سقف بردارید و به دنبال میکروفون یا دوربین داخل آن بگردید. همچنین بلندگوها، لامپ ها و سایر وسایل الکترونیکی را برای هر گونه نشانه دستکاری بررسی کنید.

مناطق نصب دستگاه شنود را در خانه بشناسید

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای استفاده از GPS مخفی یا دستگاه شنود در اتاق، پنهان کردن آن در چیزی نامحسوس مانند خرس عروسکی یا گلدان است. به اطراف اتاق نگاهی بیندازید و به دنبال دکوراسیونی باشید که به نظر می رسد با بقیه فضا همخوانی نداشته باشد یا به شیوه های عجیبی دکور را تغییر داده است. سمعک زمانی که در مرکز اتاق قرار می گیرد بهترین عملکرد را دارد تا همه صداها را به یک اندازه دریافت کند. بنابراین، قبل از هر کاری، وسایل تزئینی روی میز وسط اتاق یا دفتر خود را بررسی کنید.

سیم های ناشناخته را برای دستگاه های شنود بررسی کنید

برخی از دستگاه های شنود با باتری کار می کنند. اما اکثر دوربین ها و میکروفون های مخفی نیاز به منبع تغذیه ثابت دارند. به اطراف لوازم الکترونیکی، پریزهای برق و زیر ماشین نگاه کنید تا سیم‌هایی که به چیز خاصی منتهی نمی‌شوند. اگر کابل ناشناخته ای پیدا کردید و نمی دانید چه چیزی ارائه می دهد، فورا آن را از برق جدا کنید.

چگونه یک دستگاه شنود را در ماشین پیدا کنیم

مردم می توانند با خرید یک جی پی اس کوچک و ارزان قیمت و نصب آن در خودرو شما را به هر دلیلی ردیابی و جاسوسی کنند. داخل لامپ های خودرو یا اطراف باتری خودرو را برای وجود سیم یا وسیله ناشناخته بررسی کنید. با یک چراغ قوه خوب به زیر ماشین نگاه کنید و وسایل غیرعادی را که به نظر می رسد به ماشین چسبیده اند بردارید.

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم؟ مراقب سیگنال های الکتریکی باشید!

اگر پس از امتحان روش های بالا نتوانستید دستگاه شنود را بیابید و همچنان به نصب چنین دستگاه هایی در حریم خصوصی خود مشکوک هستید، راه حل های معرفی شده بسیار کمک کننده خواهد بود.

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم؟ استفاده از آشکارساز RF

با آشکارسازهای RF امکان اسکن و شناسایی فرکانس های رادیویی مورد استفاده برای انتقال اطلاعات از دوربین های مخفی و میکروفون ها وجود دارد. برای انجام این کار، یک آشکارساز RF را به صورت آنلاین یا از فروشگاه لوازم الکترونیکی مورد علاقه خود خریداری کنید و آن را به محلی که فکر می کنید دستگاه شنود تعبیه شده است، منتقل کنید. هنگامی که آشکارساز در نزدیکی دستگاهی قرار می گیرد که فرکانس های رادیویی ساطع می کند، یک بوق کوتاه منتشر می کند. برای اینکه آشکارساز RF کار کند، باید سایر دستگاه هایی را که سیگنال های رادیویی منتشر می کنند خاموش کنید.

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم؟ مراقب تداخل در تماس های تلفنی باشید

بسیاری از دوربین ها و میکروفون های مخفی هنگام انتقال داده ها، میدان الکترومغناطیسی کوچکی تولید می کنند. بنابراین می توانید با تلفن همراه خود تماس بگیرید و در حین صحبت در اتاق قدم بزنید تا دستگاه شنود را پیدا کنید. اگر صدای ترق، کلیک یا وزوز غیرمعمولی شنیدید، احتمالاً چنین دستگاه های جاسوسی در این نزدیکی وجود دارد.

معمولا هرچه به این ابزارها نزدیک می شوید، صداهای غیرعادی بلندتر از گوشی شنیده می شود. همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم، برای یافتن دستگاه شنود با این روش، باید قبل از برقراری تماس تلفنی، دستگاه هایی مانند بلندگو، تلویزیون و رادیو را خاموش کنید.

با استفاده از نرم افزار ردیابی دستگاه گوش دادن اندروید یا iOS

برنامه های رایگانی برای سیستم عامل های اندروید و iOS طراحی و منتشر شده است که می تواند وجود دستگاه شنود را در ماشین یا اتاق تشخیص دهد. یکی از این برنامه ها را دانلود کرده و در گوشی خود باز کنید. معمولاً کار با چنین نرم افزارهایی دشوار نیست و برای یافتن دستگاه شنود، فقط باید دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

چگونه دستگاه شنود مخفی را پیدا کنیم؟ به دلیل سیگنال های Wi-Fi ناشناخته

برخی از دوربین های مدرن و دستگاه های شنود داده ها را از طریق اینترنت منتقل می کنند و بنابراین سیگنال Wi-Fi دارند. وای فای تلفن همراه یا لپ تاپ خود را روشن کنید و به دنبال سیگنال هایی باشید که مشکوک به نظر می رسند. نام پیش‌فرض Wi-Fi برای بسیاری از دوربین‌های مخفی و دستگاه‌های شنود، کد محصول دستگاه است.

همه نام‌های Wi-Fi ناشناس را به صورت آنلاین جستجو کنید تا ببینید به چه نوع دستگاهی تعلق دارند. علاوه بر نام های عجیب و غریب، به دنبال سیگنال های قوی تر از حد معمول باشید. یک سیگنال قوی معمولا نشان می دهد که سمعک نزدیک شماست.

خرید ردیاب با قابلیت شنود GPS خودرو

در این مقاله نحوه یافتن دستگاه شنود را یاد گرفتید. اما دستگاه های شنود همیشه ابزار جاسوسی نیستند و اگر توسط خودتان نصب شوند، امنیت را تضمین می کنند. انواع ردیاب خودرو یا جی پی اس مجهز به قابلیت شنیداری را می توانید از فروشگاه خودرو جی پی اس سفارش دهید.

قیمت جی پی اس ماشین و حتی قیمت ردیاب شنود نسبت به مزایایی که به شما می دهد پایین است. برای سفارش ردیاب های با کیفیت به وب سایت این فروشگاه به آدرس gpskhodro.com مراجعه کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا