اخبار فناوری

چرا تلفن Nothing (1) آنقدر که تبلیغ می شد انقلابی نبود؟ مروری بر امکانات و مشکلات این دستگاه

مطمئناً Nothing Phone (1) در بررسی های مختلف امتیاز خوبی کسب کرده و دارای ویژگی های عالی و منحصر به فردی است، اما همچنان اما و اگرهایی دارد. بله، این دستگاه آنقدرها که فکر می کنید هیجان انگیز نیست. در این خبر خلاصه ای از یافته های خوب و بد مربوط به این اسمارت فون را که در تبلیغات هیجان انگیز قبل از معرفی به آن اشاره ای نشده بود، در اختیار شما قرار می دهیم. پس حتما با مایفون مگ همراه باشید.

با عباراتی مانند “روشی جدید برای برقراری ارتباط” و “سخت افزار و نرم افزار به یک زبان صحبت می کنند”، تیم بازاریابی Nothing سطح هیجان را برای Nothing Phone بالا می برد. اخیراً یکی از منابع این فرصت را داشت که دستگاه را با جزئیات بررسی کند. آنها می گویند که در حالی که این تلفن مطمئناً نوآورانه و هیجان انگیز است، هنوز آن چیزی را که به نظر می رسد بسیاری از مردم انتظار دارند را کاملاً ارائه نمی دهد.

چرا تلفن Nothing (1) آنقدر که تبلیغ می شد انقلابی نبود؟  مروری بر امکانات و مشکلات این دستگاه

هیچ چیز آرزوی تکرار موفقیت OnePlus را ندارد، اما با مشکلات اولیه مواجه است

اگر اخبار را دنبال نکرده اید، Nothing Phone (1) دستگاهی است که توسط برند Nothing، شرکت جدید کارل پی، بنیانگذار OnePlus ساخته شده است. گوشی Nothing Phone (1) که به برخی از گوشی های هوشمند ارزان قیمت امروزی تبدیل شده است، آرزو دارد تا کمی سر و صدا به دنیای فناوری بیاورد و بازار تلفن همراه را کمی هیجان انگیزتر کند.

برای رسیدن به این هدف و ایجاد سر و صدا، این شرکت مستقر در بریتانیا رابط Glyph را معرفی کرده است که از چندین نوار LED در زیر پشت شفاف گوشی تشکیل شده است. به عنوان مثال، این نوارهای LED می توانند الگوهای چشمک زدن سفارشی را برای هر مخاطب، نمایش وضعیت شارژ و نمایش شمارش معکوس دوربین نمایش دهند. این یک ایده جالب است که هنوز هم نیاز به اثبات روزانه دارد. بسیاری از آنها احتمالاً به میزان پشتیبانی این برند برای گسترش این ویژگی ها در آینده بستگی دارند.

با این حال، چند چیز وجود دارد که من را در مورد گوشی Nothing آزار می دهد. از جمله این موارد می توان به صدای ترق بلندی است که هنگام تکان دادن گوشی از آن خارج می شود. یا آهنگ های زنگ و صداهای اعلان نامناسب (ناگفته نماند انتخاب و تغییر آن ها بسیار آسان است). همچنین این واقعیت که Google Pay در حال حاضر روی تلفن ها کار نمی کند.

اندروید تقریبا خالص، امکان اجرای بازی با سرعت 120 فریم در ثانیه و عمر باتری عالی از جمله ویژگی هایی است که اولین گوشی هوشمند Nothing را دوست داشتنی تر کرده است. صفحه نمایش با دقت رنگ عالی، حاشیه‌های باریک و حداقل سوسو زدن بسیار چشمگیر است.

یکی از ویژگی های بارز این گوشی شارژ بی سیم آن است. این ویژگی به ندرت در گوشی های اندرویدی در این رنج قیمت یافت می شود. اگر این ویژگی را می خواهید، باید آیفون SE 2022 را تهیه کنید.

سوزاندن پیکسل در اطراف پانچ دوربین Nothing Phone 1

سوزاندن پیکسل در اطراف پانچ دوربین Nothing Phone 1

برخی از مشکلات سخت افزاری Nothing Phone (1):

به بررسی های دیگر مانند همه محصولات فناوری، Nothing Phone 1 نیز با مشکلات سخت افزاری مواجه است. در حالی که قبلاً تصور می شد این مسائل جزئی هستند، برخی از مسائل در حال ظهور جدی تر هستند. اینجا چندتایی هستند:

1_ پیکسل سوخته نزدیک دوربین سلفی: برخی از واحدهای Nothing Phone 1 در نزدیکی دوربین جلوی دستگاه دچار سوختگی پیکسل شده‌اند. علاوه بر پیکسل های مرده، به نظر می رسد منطقه سبز آزاردهنده یکی از مشکلات است. این تم ها در بسیاری از دستگاه ها در سراسر جهان گسترش می یابد. مادر مایفون مگ این مشکلات را به شما گفتیم. اما حتی واحدهای هندی Nothing Phone 1 خریداری شده از Flipkart نیز با این مشکل مواجه هستند. Dead Pixel Fix را می توان برای بررسی مشکلات صفحه استفاده کرد. اما از آنجایی که به نظر می رسد مشکل سخت افزاری است، در حال حاضر راه حل خاصی برای پیکسل های مرده وجود ندارد.

هاله سبز در قسمت های تاریک صفحه گوشی Nothing

هاله سبز در قسمت های تاریک صفحه گوشی Nothing

2_ رنگ سبز روی صفحه: یکی دیگر از مشکلات مهم صفحه نمایش، رنگ سبز خفیف در پایین یا بالای صفحه نمایش دستگاه Nothing است. هنگامی که حالت تاریک روشن است، این رنگ در مناطق تاریک بیشتر قابل مشاهده است و بهتر دیده می شود. این رنگ می تواند حواس شما را پرت کند و از تجربه کاربری خوب جلوگیری کند. تعدادی از افراد با این مشکل مواجه شده اند و تاکنون هیچ راه حلی برای آن وجود ندارد.

3_ تشکیل رطوبت در زیر ماژول دوربین عقب: اگرچه Nothing Phone 1 دارای رتبه IP53 است، یکی از کاربران گزارش داد که مشکل رطوبت در زیر پوشش شیشه ای ماژول دوربین عقب و محیط اطراف آن قابل مشاهده است. رطوبت نزدیک گوشی طبیعی نیست و هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد. بنابراین اکنون تنها راه تعویض گوشی از طریق گارانتی یا دستگاه جدید دیگری است.

اولین به‌روزرسانی برای Nothing Phone (1) برای افزودن ویژگی‌ها و رفع برخی مشکلات منتشر شده است.

بدون مشکل نرم افزار گوشی:

Nothing Phone 1 علاوه بر مشکلات سخت افزاری، با مشکلات نرم افزاری نیز مواجه است. بیایید نگاهی به آنها نیز بیندازیم:

1_ مشکلات اتصال بلوتوث: چند روز پیش یکی از کاربران این موضوع را در Reddit گزارش داد. این کاربر ادعا کرد که قادر به اتصال دستگاه خود به هدست بلوتوث نیست. او گوشی را ریستارت کرد اما مشکل همچنان پابرجاست. راه حلی که ارائه می شود این است که می توانید صدای تماس و رسانه را در تنظیمات بلوتوث خاموش کنید و دوباره آنها را روشن کنید.

2_ تاخیر گاه به گاه پس از باز کردن قفل: یکی از کاربران Reddit همچنین شکایت کرد که دستگاهش هر بار که قفل آن را باز می کند به طرز وحشتناکی عقب می افتد.

به طور کلی، این شرکت هنوز برای بهینه سازی اولین دستگاه خود باید کار کند. خیلی به این بستگی دارد که آیا شرکت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری معمولی را برای رفع مشکلات دستگاه اول خود ارائه می‌دهد یا خیر. اما بسیاری از آنها مادی نیز هستند و به شانس شما بستگی دارند!

نظر شما در مورد مسائل و مشکلات Nothing Phone 1 چیست؟ آیا فکر می کنید برند Nothing به موفقیت خود ادامه خواهد داد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا