اخبار فناوری

چرا املاک منطقه 5 تهران در زمان رکود مشتری هم دارند؟

در سال‌های اخیر با رشد بی‌سابقه قیمت ملک و تورم در سراسر ایران مواجه بوده‌ایم. تورم بی سابقه بازار مسکن و به دنبال آن افزایش اجاره بها و وام مسکن، بسیاری از خانواده ها را مجبور به نقل مکان به شهرهای نزدیک به شهرهای بزرگ و شهرهای جدید کرده است.

منطقه 5 تهران یکی از مناطقی است که بیشترین رشد قیمت را دارد اما نسبت به رکود در کل کشور معاملات خرید، فروش، رهن، اجاره آپارتمان های مسکونی، اداری و تجاری بیشتر است. به گزارش مشاور املاک تاج که یکی از قدیمی ترین سازندگان و مشاوران منطقه 5 می باشد با داشتن آپارتمان های 100 متری و کمتر در بلوار فردوس غربی، بلوار فردوس شرقی، جنت آباد جنوبی، جنت آباد مرکزی، جنت آباد شمالی، آیت الله کاشانی و … محله های منطقه ملزم به داشتن پول نقد هستند و تعداد معاملات هرگز به صفر نمی رسد.

موقعیت جغرافیایی منطقه 5 تهران

منطقه 5 تهران از شرق به خیابان اشرفی اصفهانی، میدان صادقیه و اتوبان محمدعلی جناح. از غرب به چیتگر و از شمال به رشته کوه البرز و از جنوب به جاده مخصوص تهران – کرج محدود می شود.
منطقه 5 به دلیل بادهای غربی و شمال غربی هوای پاک تری نسبت به شرق و مرکز دارد. آب و هوای پاک یکی از دلایل استقبال خانواده ها برای زندگی در این منطقه است.

بزرگراه ها، بزرگراه ها و حمل و نقل عمومی و خصوصی در منطقه 5

با وجود بزرگراه های تهران، کرج، شهید حکیم، همت، نیایش، شهید باکری و وجود خطوط مترو، دسترسی به کرج، کردان یا مرکز، جنوب، شرق و شمال تهران از این پهنه آسان است.

اگر قصد دارید به مرکز شهر یا بازار بروید، در کمترین زمان ممکن به مقصد خواهید رسید. از مترو صادقیه به راحتی می توانید به مرکز شهر یا شرقی ترین نقطه تهران برسید. یا حتی با تغییر خط مترو می توانید با کمترین هزینه خود را به شمال یا جنوب تهران برسانید.

ایستگاه مترو ارم سبز یکی از گزینه هایی است که پیاده یا با تاکسی یا اتوبوس در دسترس شماست. با رسیدن به مترو شقایق یا ارم سبز، می توانید در عرض 40 دقیقه به کرج یا ایستگاه های اتوبوس برسید. همچنین از ایستگاه راه آهن ارم سبز به راحتی می توانید به شهرک اکباتان، بیمه، میدان آزادی، فرودگاه مهرآباد، میدان انقلاب و راحتی دسترسی داشته باشید.

موقعیت جغرافیایی بلوار فردوس غربی

بلوار فردوس غرب که چند سالی است به بلوار زنده یاد ناصر حجازی تغییر نام داده در منطقه 5 شهرداری در غرب تهران واقع شده است. این بلوار از غرب بزرگراه شهید ستاری شروع و تا بلوار الهام ادامه دارد.

در گذشته بزرگراه شهید باکری که بلوار آسیا نام داشت جاده پر رفت و آمدی به حساب نمی آمد. اما با تغییر کاربری و احداث بزرگراه شهید باکری در شمال غرب یعنی شهران، بزرگراه شهید همت، بزرگراه نیایش (هاشمی رفسنجانی)، بزرگراه شهید حکیم یا علامه جعفری، جنت آباد شمالی، جنت آباد مرکزی، جنت آباد جنوبی، خیابان آیت الله کاشانی، شهری زیبا، بلوار فردوس غربی و اتوبان تهران کرج را به هم متصل می کند.

برخورداری از این دسترسی های نادر مانند بلوار فردوس غربی یا ناصر حجازی، آن را تبدیل به بازار بورس و پر تقاضا برای اقشار مختلف کرده است.

بلوار فردوس شرقی

دلایل زیادی برای خرید ملک تجاری، اداری و مسکونی در بلوار فردوس شرقی وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

دسترسی و امکانات محلی

بلوار فردوس شرقی را می توان شهرکی دانست که ساکنان آن برای رفع نیاز خود نیازی به خروج از شهر ندارند.

تقریباً همه بانک ها در این خیابان شعبه دارند. بانک مسکن، بانک ملی، بانک تجارت و….

دبستان های دولتی و غیرانتفاعی دخترانه و پسرانه، مدارس ابتدایی و متوسطه دولتی و غیرانتفاعی، هنرستان های فنی حرفه ای، سالن های زیبایی معروف، خدمات زیبایی و لیزر و کاشت دندان ناخن ها به تعداد زیاد در بلوار فردوس شرقی یافت می شوند.

مجموعه ورزشی خادم، فرهنگسرای بلوار فردوس شرق و سایر مجموعه های ورزشی و فرهنگی این بلوار پاسخگوی تمامی نیازهای شما خواهند بود.

تعداد زیاد رستوران های ایرانی، ایتالیایی، فست فود، میوه و بستنی، بلوار فردوس شرقی را نه تنها برای ساکنین، بلکه برای افرادی که از خارج از منطقه به آنجا سفر می کنند، تبدیل کرده است.

درمانگاه الزهرا در ضلع غربی و بیمارستان ابن سینا در ضلع شرقی و همچنین مطب بسیاری از پزشکان و متخصصان در بلوار فردوس واقع شده است.

دسترسی برای حمل و نقل عمومی

در ابتدای بلوار فردوس شرقی به راحتی به ایستگاه مترو صادقیه دسترسی خواهید داشت. همچنین می توانید با اتوبوس و تاکسی در کنار ایستگاه مترو به تمام نقاط شهر بروید. ضمناً با ورود به مکان دوم صادقیه می توانید با تاکسی، اتوبوس و ماشین سواری به تمام نقاط تهران بروید.

در ضلع جنوبی بلوار فردوس، شرق اتوبان تهران-کرج و بزرگراه شیخ فضل الله نوری قرار دارد که با استفاده از ماشین شخصی می توانید به راحتی به مرکز تهران و کرج بروید. همچنین بزرگراه شهید ستاری در غرب شما را به بزرگراه حکیم، بزرگراه همت و بزرگراه نیایش (آیت الله هاشمی رفسنجانی) متصل می کند.

همچنین در مسیر بزرگراه شهید ستاری جنوبی در عرض 5 دقیقه می توانید به فرودگاه مهرآباد برسید.

خرید ملک در بلوار فردوس شرقی

اگر قصد خرید یک ساختمان تجاری، اداری، مسکونی و یا حتی بزرگ در بلوار فردوس شرقی را دارید، در انتخاب خود شک نکنید.

این منطقه حداقل 60 سال قدمت دارد و دارای ساختمان های قدیمی، آپارتمان های قدیمی و جدید است. املاک و مستغلات در این منطقه وجود دارد حتی زمانی که کل کشور در رکود است. اگر قصد پیش خرید آپارتمان در بلوار فردوس را دارید، حتما با مشاور املاک متعهد و قابل اعتماد مشورت کنید تا اسیر کلاهبرداران نشوید.

در بلوار فردوس شرقی محله های زیبا و آرامی از جمله خیابان های رامین، علی حسینی، وفاآذر و عقیل وجود دارد.

مراکز خرید و مجتمع های تجاری منطقه 5

با زندگی در منطقه 5 تهران خرید روزانه یا حتی خرید اصلی شما بسیار در دسترس است. مجتمع تجاری هایپراستار که اولین هایپرمارکت ایران است در بلوار فردوس غربی و خیابان ارم در منطقه ارم واقع شده است.

در تمامی مناطق مرکز عرضه میوه و تره بار از جمله بازار روز بهار شمال، بازار روز بازار برنامه برپا است. سوپرمارکت های زیاد، فست فودها، غذاهای خانگی، رستوران های متعدد و متنوع در این منطقه، بلوار فردوس غربی را به مکانی بسیار مطلوب برای زندگی تبدیل کرده است.

مجتمع های تجاری اکباتان، میدان صادقیه، برج گلدیس، پونک، مجتمع تجاری پوشاک کوروش، طلا، صوت و تصویر در جنت آباد، خیابان کاشانی و میدان صادقیه در عرض چند دقیقه با ماشین یا وسایل نقلیه در دسترس شماست.

هایپر استار در منطقه ارم مرکز خرید جواهرات الماس جنت آباد ایران مال بزرگترین مجتمع خرید ایران در منطقه 5 واقع در منطقه 22;

مراکز تفریحی و پارک های نزدیک 5

به جرات می توان گفت منطقه 5 غنی ترین منطقه تهران از نظر سرانه فضای سبز در تهران است. در اینجا برخی از این پارک ها و مراکز گردشگری تفریحی آورده شده است:

پارک و باغ وحش ارم، پارک جنگلی چیتگر، پارک جنگلی کوهسار، امام زاده داوود، جاده کن سولقان، ورزشگاه آزادی، باشگاه ها و مراکز ورزشی اسکیت و… در بلوار فردوس غرب، پردیس سینمایی کورش، مرکز ورزشی خادم در بلوار فردوس غرب، کارتینگ آزادی

مراکز آموزشی و دانشگاه های منطقه

دانشگاه ها و مراکز آموزشی زیادی در این منطقه وجود دارد. بسیاری از مدارس غیرانتفاعی و دولتی که به دلیل تعداد زیاد از ذکر آنها خودداری می کنیم. مراکز مشاوره تحصیلی و مشاوره انتخاب رشته از جمله مرکز مشاوره مدرسه آروین، دانشگاه آزاد واحد غرب، دانشگاه علوم و تحقیقات، دانشگاه شریف و دانشگاه علامه نزدیک منطقه 5، دانشگاه فناوری هوانوردی و نقشه برداری در میدان آزادی، مجتمع فنی تهران، مراکز آموزش فنی و … متخصصان در سراسر قلمرو در دسترس شما هستند.

بیمارستان ها و مراکز درمانی منطقه 5

مراکز بهداشتی زیادی در سراسر منطقه وجود دارد. مانند بیمارستان صارم اکباتان، بیمارستان سینا در میدان صادقیه، درمانگاه خیریه الزهرا در بلوار فردوس شرقی و ….

چرا در املاک منطقه 5 سرمایه گذاری کنیم؟

همانطور که در بالا گفتیم دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه املاک در منطقه 5 تهران وجود دارد و این منطقه به پرطرفدارترین منطقه تهران برای خرید، رهن و اجاره انواع املاک مسکونی، اداری و تجاری تبدیل شده است. .

اگر بخواهیم دلایل تقاضای مسکن در منطقه 5 را دسته بندی کنیم و خیلی کوتاه ذکر کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نزدیکی به بخش صنعتی و کارخانجات تهران و اطراف مانند ایران خودرو، سایپا و…

دسترسی آسان محلی برای رفع نیازهای روزانه، آب و هوای بهتر نسبت به شرق و مرکز تهران، وجود مدارس، دانشکده ها و دانشگاه های معتبر، خطوط مترو، دسترسی به بزرگراه های داخل و خارج شهر مانند اتوبان تهران-کرج، آزادگان، شهید همت، شهید باکری. ، حکیم و غیره، مراکز خرید زیادی مانند هایپر استار، هایپر مال، برج گلدیس و غیره، دارای تنوع بسیار زیادی از نظر سطح، سال ساخت و … می باشد. در سرتاسر منطقه، خیابان‌ها و کوچه‌های وسیع، مراکز تفریحی و گردشگری مانند لونا پارک و باغ وحش ارم، پیست کارت‌بازی و مسابقات اتومبیلرانی آزادی و…

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا