اخبار فناوری

پروکسی واتساپ به زودی: بدون نیاز به فیلتر به واتساپ متصل شوید

واتس اپ، پیام رسان محبوب ایرانی که با فیلترینگ تلگرام محبوبیت زیادی پیدا کرد، چند ماهی است که در ایران فیلتر شده است. علیرغم تلاش مقامات ایرانی برای راه اندازی رسمی پلتفرم های فیلتر شده متا (شرکت مادر واتس اپ و اینستاگرام) در ایران، شهید پاسخ منفی اینستاگرام و واتس اپ ما بودیم. به نظر می رسد متا امیدی به رفع فیلتر سرویس های خود در ایران ندارد و رسماً اعلام شده که به زودی پروکسی واتس اپ ارائه می شود. با تحقق این وعده، اتصال به واتساپ بدون نیاز به فیلترشکن عمومی در کل موبایل امکان پذیر خواهد بود.

پروکسی واتساپ

محدودیت دسترسی به سرویس های مختلف موضوعی است که در ماه های اخیر بیشتر کاربران ایرانی را درگیر خود کرده است. اگرچه محدودیت ها سال هاست با ما همراه بوده است، اما فیلتر کردن سرویس های ده ها میلیون کاربر فعال مانند واتس اپ و اینستاگرام (و قبل از آن تلگرام) طعم این محدودیت به کام میلیون ها کاربر عمومی تلخ شده است. . از ابتدای محدودیت در ایران، تلگرام امکان ارتباط با پروکسی رایگان (علاوه بر نمایش کانال تبلیغاتی در بالای لیست چت های شما) را ارائه می دهد.

با پروکسی به واتساپ متصل شوید

با پروکسی به واتساپ متصل شوید

ویل کتکارت، مدیر واتس اپ، در توییتر خود با تبریک سال نو گفت:

در حالی که بسیاری از ما با ارسال پیام به عزیزان خود در واتس اپ جشن می گیریم، میلیون ها نفر در ایران و جاهای دیگر هستند که هنوز از حق برقراری ارتباط آزادانه و خصوصی محروم هستند.

او رسما اعلام کرد از امروز از طریق یک پروکسی به واتس اپ متصل شوید ما برای کاربران راه اندازی می کنیم. او می گوید این به مردم اجازه می دهد از طریق سرورهای ارائه شده توسط داوطلبان و سازمان ها اتصال به WhatsApp برای برقراری ارتباط آزادانه پیکربندی شده است.

با توجه به آشنایی کاربران ایرانی با قابلیت پروکسی تلگرام، فکر می کنم بسیاری از آنها دوست دارند تمامی سرویس های فیلتر شده از جمله اینستاگرام و حتی یوتیوب گزینه مشابهی را ارائه دهند. نظر شما چیه؟ به نظر شما با پیکربندی پراکسی واتساپ کاربران به این پیام رسان بروند یا همین تلگرام را حالا که مشکل فیلترینگ وجود دارد انتخاب کنند؟

پاسخ منفی اینستاگرام و واتس اپ به درخواست ایران

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا