اخبار فناوری

پردازنده اینتل Alder Lake T-Series 4G با فرکانس 4.8 گیگاهرتز و قدرت 15 وات راه اندازی می شود

پردازنده های اینتل یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین پردازنده ها در دنیای کامپیوتر هستند. بسیاری از تکنسین ها بی صبرانه منتظر پردازنده نسل بعدی اینتل هستند. اخیراً اطلاعات جدیدی در مورد این نسل از پردازنده های اینتل فاش شده است.

پردازنده نسل جدید اینتل Alder Lake سری T با فرکانس کاری بالا و قدرت بالا وارد بازار می شود

ترنجی از جزئیات جدید نسل نسل پردازنده Alder Lake ما صحبت کردیم. این جزئیات توسط اینتل منتشر شد.

اینتل جزئیات پردازنده 12th Gen Alder Lake و پردازنده گرافیکی Arc خود را منتشر کرد

طبق گزارشات گیزموچینانتظار می رود اینتل در پاییز امسال از پردازنده های نسل دوازدهم Alder Lake رونمایی کند. این شرکت آمریکایی ماه گذشته جزئیات پردازنده های جدید خود را منتشر کرد. اما خوشبختانه اطلاعات کاملتر و جدیدی در مورد پردازنده های این سری داریم.

به گفته Fanless Tech ، نسل بعدی پردازنده های سری T اینتل Alder Lake دارای فرکانس بله بالایی هستند. برای یادآوری ، باید بگوییم که پردازنده های سری K معمولاً دارای عملکرد و قدرت بالایی هستند. از سوی دیگر ، سری T ممکن است با وجود مصرف سوخت کمتر ، پتانسیل بیشتری برای عملکرد بهتر داشته باشد. در حال حاضر ، تراشه های Alder Lake جدیدترین تراشه های رومیزی با هسته های Golden Cove و Gracement هستند.

هسته های گلدن کاو برای کارهای سنگین تر در نظر گرفته شده است. اما هسته های Gracement برای کارهای روزمره سبک تر و با مصرف کمتر نصب می شوند. بر اساس گزارشات ، تراشه Core-i9 12900T مجهز به خوشه های Core-i9 12900K نوع ٨ + خواهد بود. حافظه پنهان آن تا 3 مگابایت است ، اما حداکثر فرکانس عملکرد پردازنده نسخه T 4.4 گیگاهرتز است. این نرخ بیت در نسخه K ، MHz بیشتر است. علاوه بر این ، این پردازنده سری T می تواند از فرکانس عملکرد بسیار کمتری برخوردار باشد. طبق گزارشات ، این امر در پردازنده های Core-i7 12700T و Core-i7 12700K با فرکانس عملکرد 4.3 و 5.5 گیگاهرتز به ترتیب رخ می دهد.

در همین حال ، ما تکرار می کنیم که تراشه های سری K برای برنامه های سنگین تر در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است که قدرت پردازنده Core-i9 12900T برابر با 25 وات خواهد بود. اما این مقدار در نسخه K ، می تواند چهار برابر بیشتر باشد! پیش از این شایعه شده بود که نسل هفتم پردازنده Intel Alder Lake اواخر امسال در دسترس خواهد بود. اما بر اساس این گزارش ها ، ادعا می شود که آزادی آنها تا اوایل به تأخیر افتاده است.

نظر شما در مورد این اطلاعات در مورد پردازنده سری T 7G اینتل چیست؟ آیا فکر می کنید عملکرد این نسل با نسل های قبلی متفاوت است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا