اخبار فناوری

پتنت سامسونگ برای سیستم تشخیص چهره با 2 دوربین زیر صفحه نمایش

شرکت های بزرگ ایده های زیادی دارند که آنها را ثبت اختراع می کنند. لزوماً همه آنها به حقیقت نمی پیوندند، اما دانستن اینکه آنها چه فکری می کنند و چگونه فکر می کنند بسیار جالب است. ملاقات در مورد پتنت سامسونگ بیایید در مورد سیستم تشخیص چهره با 2 دوربین زیر صفحه نمایش صحبت کنیم.

پتنت سامسونگ

سامسونگ ممکن است روی یک سیستم تشخیص چهره نسبتاً جالب کار کند. سیستمی که شامل دو دوربین زیر صفحه نمایش است. در یک درخواست ثبت اختراع که توسط سامسونگ در مارس 2021 توسط KIPRIS (سرویس اطلاعات حقوق مالکیت معنوی کره) ثبت شده است، حق ثبت اختراع توضیح داده شده است. سند مورد بحث هفته گذشته علنی شد.

به طور کلی و اصولی، ایده نسبتا ساده است. برای ایجاد یک مدل سه بعدی بهتر از چهره و استفاده از آن برای احراز هویت، چندین تصویر از کاربر از دو زاویه می گیرد.

سامسونگ در این طراحی به طور خاص به استفاده از دوربین های زیر نمایشگر اشاره می کند که در نوع خود جالب است. تا کنون، غول فناوری کره ای کم و بیش این فناوری را در سری گلکسی فولد خود و در عرضه گسترده تری آزمایش کرده است.

یکی از گمانه زنی ها این است که سامسونگ این فناوری جدید دوربین دوگانه را برای گوشی های تاشو خود در نظر گرفته است، با این حال، ما معتقدیم این فناوری کاربردهای گسترده تری دارد و روند استفاده از دوربین های UDC به دلیل نیاز به دور بودن هر دو دوربین از یکدیگر است. تا حد امکان و برای گرفتن دو زاویه متفاوت از کاربر.

این می تواند شامل قرار دادن دوربین در نزدیکی پایین گوشی، جایی که اکنون اثر انگشت زیر نمایش داده شده است، باشد. شاید حتی ترکیب این دو در یک ماژول نوری رخ دهد.

حق ثبت اختراع واقعاً وارد جزئیات نمی شود. با این حال، ماکتی از یک تلفن معمولی تاشو با دو دوربین زیر نمایشگر، یکی در بالا و دیگری در پایین نشان می دهد. نکته دیگری که در این پتنت ذکر شده است، اندازه گیری اندازه مردمک شرق.

ایده این است که اندازه مردمک انسان باید بسته به شرایط نوری متفاوت باشد. این می تواند به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی در برابر استفاده از چیزهایی مانند عکس یا ماسک برای فریب دادن احراز هویت استفاده شود.

این مفهوم قطعا جالب است، اما باید توجه داشت که در این مرحله فقط یک ایده و ثبت اختراع است و یک محصول یا نشانه واقعی آن نیست.

نظرت راجع به آن چیست؟ پتنت سامسونگ چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا