اخبار فناوری

پتنت اپل برای نمایشگر تاشو مقاوم در برابر ترک

مدت زیادی از معرفی گوشی های هوشمند تاشو می گذرد. این عامل شکلی که اغلب به عنوان جهش بزرگ بعدی در فناوری تلفن همراه دیده می شود، راه طولانی را طی کرده است. به نظر می رسد حتی اپل نیز تحقیقات جالبی در طراحی چنین محصولاتی انجام داده است. جالب اینجاست که اخیرا پتنت اپل برای نمایشگر تاشو مقاوم در برابر ترک فاش شده است.

پتنت اپل

به نظر می رسد یکی از اصلی ترین موضوعات مورد توجه شرکت کوپرتینویی دوام یک محصول تاشو است. تا حد زیادی قابل درک است، اما به طور کلی تا شدن بسیار شکننده در نظر گرفته می شود.

اخیراً این شرکت حق اختراع (№US-20230011092-A1) را برای صفحه نمایش مقاوم در برابر ترک دریافت کرده است. ما فکر می کنیم این ایده می تواند در نهایت به تعدادی از دستگاه های اپل راه پیدا کند.

این فناوری می‌تواند یکی از نگرانی‌های اصلی کاربران فعلی در مورد محصولات تاشو را برطرف کند و به‌طور بالقوه خریداران بیشتری را متقاعد کند که این فرم فاکتور جدید را امتحان کنند. شایان ذکر است که این اولین تلاش اپل برای افزایش دوام فناوری تاشو نیست.

در سال 2022، اپل پتنتی را برای نمایشگر خود ترمیم شونده به ثبت رساند که از نظر تئوری می تواند خراش های کوچک را التیام بخشد، مشکلی که امروزه نمایشگرهای تاشو با پوشش پلاستیکی را درگیر کرده است. در حالی که بسیاری فکر می کنند آیفون تاشو هنوز یک رویا است که به حقیقت پیوسته است، ما اینطور فکر نمی کنیم.

در حال حاضر، گزارش‌ها به احتمال وجود آی‌پد تاشو اشاره می‌کنند که می‌تواند به اپل امکان آزمایش این فناوری و اصلاح آن را بدهد. با توجه به اینکه آی‌پد یک محصول نسبتاً کم فروش در مجموعه شرکت‌های کوپرتینویی است، این یک سناریوی قابل قبول به نظر می‌رسد.

نسل اول تاشوها موضوع پیچیده‌ای هستند (همانطور که سامسونگ به خوبی می‌داند)، و یک iPad تاشو می‌تواند به اپل این شانس را بدهد که از اشتباهات فاجعه‌بارتر جلوگیری کند. با ورود شرکت های بیشتری به این بازار جدید، به نظر می رسد تا شدن اپل چندان دور از دسترس نیست. انتظار داریم اولین محصول تاشو گوگل در سال 2023 معرفی شود.

نظر شما چیه؟ فکر می کنید اپل چقدر به تولید یک محصول تاشو نزدیک است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا