اخبار فناوری

وضعیت رجیستری آیفون 14 اپل در ایران کجا رفت؟

باور کنید یا نه، اما 3 ماه از رونمایی رسمی خانواده می گذرد آیفون 14 صرف کرد. این محصولات حداقل 2 ماه است که برای خرید در بازار موجود هستند اما کاربران در بازار ایران از آن محروم هستند. 2 ماه پیش حتی یک دستگاه برای شما در مایفون مگ نوشتیم آیفون 14 در ایران ثبت نشده است. همین وضعیت همچنان ادامه دارد و این سوال برای کاربران پیش می آید که وضعیت رجیستری آیفون 14 اپل در ایران به کجا می رسد؟

رجیستری آیفون 14 اپل در ایران

بررسی ها نشان می دهد تصمیمی برای ثبت آیفون 14 در ایران گرفته نشده است. با نگاهی به بازار، بازه قیمتی 52 تا 99 میلیون تومان برای نمونه های بدون ثبت انواع مدل های این خانواده است.

حدود مهرماه امسال بود که آیفون 14 وارد ایران شد. اما ردیاب ها نشان می دهد که با گذشت بیش از دو ماه از ورود جدیدترین پرچمدار اپل به بازار ایران، هنوز خبری از ثبت این محصول نیست.

بر اساس اظهارات قبلی عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، گوشی های تلفن همراه آیفون 14 که در حال حاضر در بازار موجود است، به صورت قاچاق به کشور یا از طریق مسافربری وارد شده و تحویل داده نشده است.

صفحه نمایش آیفون 14

آیفون 14 پرو

دانستن این نکته ضروری است که هر کالایی که از طریق رژیم مسافربری وارد شود در صورت اظهار در گمرک قابل ثبت است. اما اگر اعلام نشود غیرقانونی است و ثبت نمی شود.

دور از این قانون اما در حال حاضر مشکل این است که ثبت نام یا عدم ثبت آیفون 14 مشخص نشده است. البته اگر کالایی از طریق روال مسافربری به صورت قانونی وارد کشور شود، برای استفاده تجاری مجاز نیست و خرید و فروش آن ممنوع است. اما خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد و این کالاها در بازار به فروش می رسند.

فروشندگان و مردم برای خرید و فروش کالاهایی که ثبت نشده و کد ثبتی ندارند ناامن هستند. اجتناب کردن. زیرا در صورت رجیستر نشدن این تلفن های همراه می توان از آنها به عنوان دستگاه ثانویه استفاده کرد که در شبکه ارتباطی کشور فعال نمی شود.

قبلا شنیده بودیم که در این ماه ممکن است شاهد ثبت جدیدترین پرچمداران اپل در شبکه مخابراتی کشور باشیم اما هنوز خبری نیست.

نظر شما در مورد این تصمیم عجیب برای ثبت نام نکردن آیفون 14 تاکنون چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا