اخبار فناوری

هک واتس اپ و سرقت اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر این برنامه در سراسر جهان

هک متا مشکل جدیدی نیست، این شرکت بارها و بارها با چنین حوادث تلخی مواجه شده و هر بار حجم زیادی از اطلاعات کاربران به سرقت رفته است. اکنون به نظر می رسد واتس اپ هک شده و اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر این برنامه در سراسر جهان به سرقت رفته است. با مایفون مگ بیا

هک واتس اپ

این روزها وضعیت دفاتر متا اصلا خوب و راضی کننده نیست. پس از شکست نسبی متاورس به عنوان تجارت اصلی شرکت، میلیاردها دلار سرمایه از دست رفت و تعداد زیادی از کارکنان اخراج شدند. اکنون مارک زاکربرگ به عنوان مدیر عامل متا، روی واتس اپ و مسنجر به عنوان منبع موفقیت برای سال های آینده تمرکز کرده است. مشکل اصلی این است که واتس اپ به دلیل سرقت گسترده داده های کاربران که حدود 500 میلیون کاربر این برنامه را در معرض خطر قرار می دهد اکنون در کانون توجه قرار گرفته است.

به نظر می رسد بیش از 500 میلیون شماره واتس اپ فاش شده است. بر اساس گزارش ها، یک هکر شماره تلفن حدود 487 میلیون کاربر واتس اپ را از 84 کشور و منطقه در یک فروم خاص به صورت عمومی فروخته است. از این 487 میلیون شماره تلفن همراه، بیش از 32 میلیون از ایالات متحده، حدود 45 میلیون از مصر، 5 میلیون از ایتالیا و 29 میلیون از عربستان سعودی است. علاوه بر این، 20 میلیون از فرانسه و ترکیه، 10 میلیون از روسیه و بیش از 11 میلیون کاربر انگلیسی هستند. برزیل، یکی از بازارهای کلیدی متا، 8 میلیون کاربر خود را در معرض خطر قرار داده است.

هک واتس اپ

در این هک ها و نشت اطلاعات بحث ها و جنجال های زیادی وجود دارد. چندی پیش، مارک زاکربرگ اعلام کرد که واتس اپ خصوصی تر و امن تر از iMessage است. در کمتر از یک ماه، این پیام رسان سبز قربانی یک هک بزرگ شده است. این برنامه از رمزگذاری سرتاسر برای داده ها در اندروید و iOS استفاده می کند. در همین حال، iMessage هنگام ارسال پیام به دستگاه های اندرویدی از پیامک های “ناامن” استفاده می کند.

با توجه GizChinaبا این حال، رمزگذاری در سطح برنامه با شکست مواجه می شود. در نتیجه، اطلاعات شماره تلفن تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان به خطر افتاده است. ما منتظریم ببینیم واتس اپ این موضوع را تایید می کند و جزئیات بیشتری را ارائه می دهد. در حال حاضر، این شرکت سکوت کرده است. بر اساس گزارش ها، این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

این آن را به یکی از بزرگترین برنامه های پیام رسانی در جهان تبدیل می کند و همچنین به این معنی است که اطلاعات فاش شده شامل شماره تلفن تقریباً یک چهارم کاربران این پلتفرم است. نظر شما در مورد کاربران مایفون مگ در رابطه با هک شدن واتس اپ و لو رفتن اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر این برنامه در سراسر جهان چیست؟ آیا متا می تواند با بسیاری از مشکلات امنیتی که با آن مواجه است کنار بیاید؟ !

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا