اخبار فناوری

هکر 17 ساله راک استار و اوبر دستگیر شد

همانطور که می دانید راک استار و اوبر اخیرا قربانی آخرین موج حملات گروه هکری Lapsus$ شده اند و در نتیجه حجم زیادی از اطلاعات کاربران و محتوای GTA VI منتشر شده است. اما در آخرین تلاش ها، هکر 17 ساله راک استار و اوبر دستگیر شد. با مایفون مگ برای بررسی این خبر با ما همراه باشید.

هکر 17 ساله راک استار و اوبر دستگیر شد

در غروب 22 سپتامبر، NCCU بریتانیا یک پسر 17 ساله را دستگیر کرد. اعتقاد بر این است که این همان هکری است که سیستم Uber را دور زده و محتوای GTA 6 زیادی منتشر کرده است که هنوز منتشر نشده است. این بزرگترین هک سرگرمی نه تنها در تاریخ GTA بلکه در تاریخ صنعت بازی رایانه شخصی است. گروه Lapsus$ گروهی از هکرها هستند که پشت این داستان هستند.

هکر دستگیر شده یکی از رهبران گروه هک بین المللی بدنام Lapsus$ است. او با نام مستعار teapotuberhacker شناخته می شود و در دنیای جرایم سایبری شناخته شده است. علاوه بر Rockstar، این گروه بارها به غول های فناوری مانند مایکروسافت، اپل، سامسونگ و انویدیا حمله کرده است. در حال حاضر یکی از رهبران گروه هکر لاپسوس در زندان به سر می برد.

هکر 17 ساله راک استار و اوبر

در مارس 2022، گروه هکر Lapsus$ 1 ترابایت داده انویدیا را سرقت کرد. سپس این گروه بیانیه‌ای منتشر کرد مبنی بر اینکه درایورهای GPU برای سیستم‌های ویندوز، macOS و لینوکس باید تا مهلت 4 مارس کاملاً منبع باز باشند. در همان ماه، Lapsus$ دوباره به سامسونگ حمله کرد. این گروه از هکرها حدود 190 گیگابایت اطلاعات کد منبع جزئی سرقت شده از سرورهای سامسونگ را منتشر کردند.

به طور کلی، مارس یک ماه بسیار سودآور برای Lapsus بود. علاوه بر هک و سرقت اطلاعات فوق، مایکروسافت همچنین تایید کرد که این گروه از هکرها دسترسی محدودی به سیستم های این شرکت داشته اند. پیش از این، Lapsus$ ادعا کرده بود که توانسته است به سیستم های مایکروسافت دسترسی پیدا کند، آنها را هک کند و کد منبع دستیاران صوتی Bing و Cortana را به دست آورد.

هکر 17 ساله راک استار و اوبر

به گزارش خبرگزاری GizChinaدر همان زمان، Apple Insider گزارش داد که کد منبع Apple Health مورد استفاده برای توسعه پروژه «Earn Your Apple Watch» Globant ممکن است به سرقت رفته باشد. گروه هک Lapsus$ نیز در این ماجرا دخیل بوده است. پیش از این، اوبر گفته بود که با FBI و وزارت دادگستری ایالات متحده در تماس است. اگرچه Rockstar بیانیه مشابهی صادر نکرده است.

اما دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم او با FBI نیز همکاری داشته است. برای یادآوری لازم به ذکر است که GTA 6 تا دو سال دیگر عرضه می شود; اما قبل از معرفی و عرضه رسمی، این نوجوان توانست بسیاری از رازهای این عنوان محبوب را فاش کند. نظر شما درباره دستگیری هکر 17 ساله راک استار و اوبر چیست؟ آیا هک Rockstar و لو رفتن سورس کد GTA VI ممکن است انتشار این بازی را به تاخیر بیندازد؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا