اخبار فناوری

هوش مصنوعی Google MusicLM برای ایجاد موسیقی از توضیحات متن

داده های مورد نیاز برای یادگیری ماشینی (ML) به حدی افزایش یافته است که خلاقیت توسعه دهندگان اکنون می توانند خدمات شگفت انگیز مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه دهند. در آخرین تلاش، ما می بینیم که هوش مصنوعی Google MusicLM این برای ساخت موسیقی از توضیحات متن ایجاد شده است.

هوش مصنوعی Google MusicLM

محققان گوگل یک سیستم هوش مصنوعی ایجاد کرده اند که قادر است موسیقی با کیفیتی را تنها بر اساس توضیحات متنی ارائه شده توسط کاربران ایجاد کند.

ابزار هوش مصنوعی گوگل از 280000 ساعت صدا برای آموزش استفاده کرد. سیستم جدید که MusicLM نام دارد، از سازنده موسیقی AudioLM استفاده می کند. مورد دوم یک ابزار ایجاد موسیقی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در ماه اکتبر سروصدا به پا کرد.

روش کار این سیستم هوش مصنوعی گوگل به شرح زیر است:

  1. 1- کاربر توضیحات موزیک را به صورت متن وارد می کند
  2. 2- سیستم صدای مربوطه را تولید می کند

برای انجام این کار، سیستم باید اطلاعات زیر را در مورد موسیقی درخواستی بداند:

1- تایپ کنید

2- طول

3- جنسیت

و…

جدا از این جزئیات، کاربران می توانند اطلاعات بیشتری را نیز در اختیار MusicLM قرار دهند. این سرویس همچنین می تواند موسیقی ایجاد کند که “تجربه گم شدن در فضا را القا کند.”

یکی دیگر از وظایف این ابزار می تواند ساخت موسیقی بر اساس ملودی ای باشد که کاربر سوت می زند یا زمزمه می کند.

همچنین لازم به ذکر است که MusicLM خالی از اشکال نیست. به عنوان مثال، او می تواند موسیقی بسازد که “چند دقیقه ثابت بماند”. اما این سیستم هوش مصنوعی بهترین ابزار در زمینه خود باقی مانده است. بنابراین، اگر کاربران جزئیات بیشتری به آن بدهند، سیستم ملودی بهتری ایجاد خواهد کرد.

نظر شما در مورد این خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی چیست؟ به نظر شما آینده تولید محتوا و خلق هنری هوش مصنوعی است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا