اخبار فناوری

هواوی می گوید گوشی های جدید این شرکت باعث کاهش فروش آیفون می شود

شرکت هواوی پس از برگزاری رویداد ویژه خود با معرفی محصولات جدید از جمله گوشی های سری پرچمدار P60 و همچنین یک گوشی تاشو همراه X3اخیرا ادعا شده که حال و هوای قدیمی را به این شرکت باز می گرداند و عرضه گوشی های جدید باعث کاهش سهم بازار آیفون اپل می شود.

کاهش فروش آیفون به دلیل عرضه گوشی های جدید هواوی

پس از عرضه سری P60 هواوی، He Gang، مدیر اجرایی این شرکت به خبرنگاران گفت گفت گوشی های P40 و Mate 40 برای رقابت با آیفون در بازار چین عرضه شدند. اما پس از تحریم های آمریکا، این شرکت مجبور شد عرضه خود را کاهش دهد و این بسیار تاسف بار بود.

سپس از او در مورد استراتژی رقابتی اش برای مقابله با اپل در بازار گوشی های رده بالا پرسیده شد. او پاسخ داد که زمانی بود که هواوی این بخش از بازار را با اپل تقسیم کرد. اما پس از فروپاشی زنجیره تامین، سهم گوشی های هوشمند هواوی کاهش یافته است.

این شرکت نتوانسته است گوشی های جدیدی بسازد، به خصوص در بخش 5G که به نفع رقبای هواوی بوده است. با این حال، COO ادعا می کند که وقتی هواوی گوشی های جدید خود را عرضه می کند، فروش آیفون کاهش می یابد و به نظر می رسد فقط هواوی می تواند با اپل رقابت کند.

کاهش فروش آیفون به دلیل عرضه گوشی های جدید هواوی

کاهش فروش آیفون به دلیل عرضه گوشی های جدید هواوی

مدیر عامل هوآوی همچنین توضیح داد که پرچمداران هوآوی در حال حاضر تعداد زیادی از کاربران رده بالا را جمع آوری کرده اند و خواهید دید که گوشی های هوشمند رده بالای هواوی در آینده شماره یک خواهند شد.

در سال گذشته، اپل به دلیل تقاضای زیاد برای سری جدید آیفون 14 خود شاهد رشد 67 درصدی بود. علاوه بر این، سهم بازار اپل در چین در سه ماهه چهارم سال 2022 به 22 درصد رسید. این بازار در سه ماهه مشابه در سال 2021، 12 درصد بود.

با این حال، در همان سه ماهه، هواوی همچنین شاهد رشد 25 درصدی در فروش بود و 8.7 درصد از بازار گوشی های هوشمند چین را به خود اختصاص داد.

نظر شما در مورد ادعای هواوی مبنی بر کاهش فروش آیفون به دلیل گوشی های جدید این شرکت چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا