اخبار فناوری

هزینه ساخت آیفون 12 پرو با گرانترین مودم 5G کوالکام حدود 406 دلار می باشد.

هزینه ساخت آیفون 12 پرو با گرانترین مودم 5G کوالکام حدود 406 دلار می باشد.

هزینه ساخت آیفون 12 پرو با گرانترین مودم 5G کوالکام حدود 406 دلار می باشد.

اخیرا قطعات آیفون 12 پرو جداسازی شده است اما حتی کارشناسان هم قادر نیستند که جزئیاتی در مورد هزینه های قطعات این پرچمدار اپل اعلام کنند.خوشبختانه، یک گزارش جدید قیمت قطعات به کار رفته در آیفون 12 پرو را اعلام کرد.

با کمال تعجب، شرکت علی رغم هزینه گران قطعات از جمله مودم Snapdragon X55 5G از شرکت کوالکام قیمت را روی 999.99 دلار نگه داشته است.

طبق آخرین گزارش پنل OLED از سامسونگ نسبت به مودم 5G کوالکام ارزانتر است.

شرکت ژاپنی Fomalhaut در بخش تجزیه و تحلیل هزینه قطعات، قیمت نهایی آیفون 12 پرو را 406 دلار اعلام کرده است. همچنین طبق گزارش شرکت هلدینگ ژاپنی Nikkei ، 26.8 درصد از این قطعات توسط کره جنوبی تامین می شود، در حال که شرکت های آمریکایی تامین کننده 21.9 درصد این قطعات می باشند. این نشان دهنده ی این است که اپل بسیار جسورانه ازتامین کنندگان متعددی قطعات اولیه اش را تهیه می کند و به احتمال زیاد قیمتش را بالاتر می برد. متاسفانه، مودم های 5G از غول کالیفرنیایی کوالکام تهیه می شود.

با توجه به گفته ی کارشناسان صنعت با معامله ای که اپل با شرکت کوالکام انجام داده است انتظار می رود که اپل تا سال 2024 با تراشه ساز باند پایه سن دیگو همکاری داشته باشد یا حداقل تا زمانی که خودش مودم تولید کند که هنوز چندین سالی مانده است که این امر محقق شود.قیمت تقریبی مودم Snapdragon X55 5G که در همه ی مدل های آیفون 12 به کار می رود حدود 90 دلار می باشد.این باعث می شود که این قطعه گرانتر از پنل OLED باشد که از شرکت سامسونگ تهیه می شود که هر پنل برای اپل 70 دلار هزینه دارد. در حقیقت، آخرین برآوردها نشان می دهد که چیپست A14 Bionic شرکت اپل کمتر از نصف قیمت مودم Snapdragon X55 5G هزینه دارد، که حدود 40 دلار برای هر چیپست می باشد.

آن چه که باعث می شود قیمت قطعات  آیفون 12 پرو گرانتر باشد این است که اپل در مقایسه با مدل قبلی اش یعنی آیفون 11 پرو، 2 برابر حافظه ی داخلی و 50 درصد  رم  بیشتر ارائه می دهد. قیمت قطعات به کار رفته در این گوشی از قیمت گلکسی نوت 20 الترا کمتر است که در مجموع تنها هزینه ی قطعات 549 دلار می باشد.

هزینه ی قطعات تنها بیانگر نیمی از داستان می باشد، به هر حال هزینه ها تحت تاثیر میزان بازدهی قرار دارند، بدان معنا که کل هزینه های اپل می تواند از این هم بیشتر باشد. همچنین نرخ هزینه های دیگری از جمله تحقیق و توسعه، بهره برداری، تدارکات، بازاریابی، تبلیغات و همچنین سرمایه گذاری در زنجیره ی تامین را درنظر نگرفته ایم. با توجه به رقم 406 دلاری هزینه ی قطعات به نظر شما آیا قیمت آیفون 12 پرو مناسب است؟

در زیر به تک تک اجزا و تفکیک هزینه ها اشاره شده است:

  • پنل OLED آیفون 12 پرو تهیه شده از سامسونگ – 70 دلار
  • مودم Snapdragon X55 5G تهیه شده از کوالکام – 90 دلار
  • چیپست A14 Bionic – 40 دلار
  • رم SK Hynix DRAM – 12.8 دلار
  • فلش مموری سامونگ – 19.2 دلار
  • سنسورهای CMOS سونی – 7.4 تا  9 دلار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا