اخبار فناوری

هر دو مدل آیفون 16 پرو دارای دوربین پریسکوپ آیفون 15 پرو مکس خواهند بود

یک گزارش جدید ادعا می کند که آیفون 15 پرو مکس تنها گوشی هوشمند اپل در سال 2023 خواهد بود که دارای زوم پریسکوپی در مجموعه دوربین خود است. با این حال، این ویژگی سال آینده به هر دو مدل آیفون 16 پرو راه پیدا خواهد کرد.

دوربین پریسکوپ آیفون 16 پرو

مطابق با منتخباپل قصد دارد امسال لنز تله فوتو پریسکوپی را به یکی از ویژگی های انحصاری آیفون 15 پرو مکس تبدیل کند. این گزارش ادعای مینگ چی کو، تحلیلگر قدیمی اپل را تایید می کند. کو قبلا گفته بود که آیفون 15 پرو مکس تنها مدل از سری آیفون 15 خواهد بود که لنز دوربین پریسکوپ را دریافت می کند. گزارش نشریه کره ای ادعا می کند که اپل سپس سیستم لنز پریسکوپی را به یکی از ویژگی های هر دو مدل آیفون 16 پرو در سال 2024 تبدیل خواهد کرد.

در سیستم پریسکوپ، نور وارد شده به لنز تله فوتو توسط یک آینه زاویه دار به حسگر تصویر دوربین منعکس می شود. تغییر جهت حرکت نور اجازه می دهد تا تنظیمات تله فوتو “خمیده” طولانی تری در داخل تلفن ها ایجاد شود و به کاربران امکان می دهد بدون هیچ گونه تاری بزرگنمایی کنند.

طبق گزارش The Elec، اپل تامین کنندگان جدیدی را برای محرک های OIS برای آیفون 15 پرو مکس امسال وارد می کند. اپل برای ارائه درایورها به شرکت های کره ای LG Innotek و Jahwa Electronics تکیه خواهد کرد و جایگزین سازندگان فعلی ماژول دوربین آیفون ژاپن آلپس و میتسومی خواهد شد.

دوربین پریسکوپ آیفون 16 پرو

دوربین پریسکوپ آیفون 16 پرو

LG Innotek و Jahwa هر دو با سامسونگ برای توسعه محرک‌های توپی کار کرده‌اند که از ماژول‌های زوم تاشو بهتر از محرک‌های فنری که اپل در حال حاضر در ماژول‌های تله فوتو استفاده می‌کند، پشتیبانی می‌کنند. Samsung Galaxy S22 Ultra اکنون دارای یک لنز تله فوتو پریسکوپی با زوم 10 برابر است.

تصمیم اپل برای اختصاص ویژگی‌های سخت‌افزاری به مدل ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو مکس در سال جاری، ممکن است نصاب‌هایی را که به دنبال بهترین ویژگی‌های مدل کوچک‌تر ۶.۱ اینچی پرو هستند، ناامید کند. از زمان عرضه آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس، اپل ویژگی های دوربین یکسانی را بین مدل های آیفون «پرو» خود حفظ کرده است.

شایعات حاکی از آن است که تفاوت های بیشتری بین آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس وجود خواهد داشت. مارک گورمن از بلومبرگ گفت که آیفون 15 پرو مکس به طور بالقوه می تواند مانند اپل واچ اولترا به آیفون 15 اولترا تغییر نام دهد.

جزئیات بیشتر در مورد سری آیفون 15 هنوز مشخص نیست، زیرا قرار است اواخر تابستان امسال عرضه شود، اما انتظار می‌رود اپل به USB-C تغییر زیادی دهد و از طراحی جزیره پویا در تمام مدل‌های آیفون استفاده کند.

نظر شما در مورد دوربین پریسکوپ آیفون 16 پرو چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا