اخبار فناوری

هر آنچه که باید قبل از سرمایه گذاری در ارز شیلی بدانید

ارز دیجیتال شیلی در دنیای ورزش با نماد CHZ استفاده می شود. پلتفرم Socios برای اولین بار این توکن را در اکتبر 2018 بر روی پلتفرم Ethereum (ERC20) و Tron (TRC20) و زنجیره هوشمند Binance راه اندازی کرد.

Chiliz.net اولین صرافی در جهان است که از ارز دیجیتال به عنوان راهی برای کسب درآمد در دنیای ورزش استفاده می کند. این صرافی ارز شیلی را برای کسب درآمد از طرفداران ورزش به ویژه فوتبال راه اندازی کرد. اما چرا ارزش فلفل ارزشمند است؟ یا ارتباط بین ارز دیجیتال چیلیز و ورزش چیست؟ در ادامه به چند نکته در رابطه با این ارز می پردازیم.

تاریخچه پول شیلی

Chillies در سال 2012 به عنوان بخشی از گروه Mediarex مستقر در مالت، یک سازمان بین المللی ورزش و سرگرمی، تأسیس شد. اما کار بر روی پلتفرم Socios مبتنی بر بلاک چین در سال 2018 آغاز شد. این شرکت واحد پول شیلی یا توکن CHZ را در اکتبر 2018 راه اندازی کرد. این توکن به سرعت در صرافی های ارزهای دیجیتال در سراسر جهان فهرست شد.

اولین شریک شیلی باشگاه فوتبال یوونتوس در تورین ایتالیا بود. این تیم توکن فن خود را در نوامبر 2019 راه اندازی کرد و 1.3 میلیون از 20 میلیون توکن خود را در یک ماه فروخت.

شیلی برنامه و وب سایت Socios را در پایان دسامبر 2019 راه اندازی کرد. امروز برنامه Socios بر روی میلیون ها تلفن همراه نصب شده است. شیلی علاوه بر دفتر اصلی خود در مالت، دفاتری در فرانسه، ترکیه، اسپانیا، کره جنوبی و برزیل نیز افتتاح کرده است.

خرید ارز شیلی در Nobitex

واحد پول شیلی با قیمت حدود 1 سنت شروع شد و در آوریل 2021 به بالاترین قیمت خود یعنی 78 سنت رسید. پس از شروع کاهش بیت کوین در همان سال، روند نزولی نرخ ارز شیلی از 10 سنت شروع شد. بعد از آن واحد پول شیلی روند صعودی داشته و در حال حاضر در محدوده 20 سنت در نوسان است. این ارز در وب سایت Coin Market Cap در رتبه 70 در بین ارزهای دیجیتال قرار دارد. شما می توانید برای خرید ارز شیلی به صرافی Nobitex مراجعه کنید.

درباره ارز دیجیتال شیلی

شرکت چیلی

Chiles شرکتی است که از پلتفرم Socios و توکن CHZ پشتیبانی می کند. شیلی یک پروژه سرگرمی ورزشی است. این پلتفرم ورزشی سرگرمی مبتنی بر بلاک چین Chiliz به کاربران اجازه می دهد تا برندهای ورزشی مورد علاقه خود را مدیریت کنند. توکن های فن ارائه شده توسط Socios.com نمونه ای از فعالیت آنها است. برای باشگاه‌های ورزشی، فان توکن‌ها راهی برای ارتباط با طرفداران خود و ایجاد جریان‌های درآمد هستند.

واحد پول شیلی چیست؟

واحد پول شیلی (CHZ) یک توکن ERC-20 است که بر روی یک بلاک چین Chiliz مبتنی بر اتریوم اجرا می شود. این توکن به عنوان ارزی عمل می کند که به کاربران امکان می دهد NFT ها را از بازار توکن فن Chiliz Socios خریداری کنند. این NFT ها در واقع نشانه های هواداران باشگاه هستند. به عنوان یک تعهد برای حمایت از باشگاه فوتبال بارسلونا. برای اطلاعات بیشتر در این مورد واحد پول شیلی چیست؟ می توانید به مجله نوبیتکس مراجعه کنید.

سایت اجتماعی

بدون Socios، هیچ توکن CHZ وجود نخواهد داشت. سایت Socios به طرفداران اجازه می دهد تا NFT های مارک دار را خریداری کنند که آنها را به گروه های موسیقی و سرگرمی مورد علاقه خود متصل می کند. واحد پول شیلی (CHZ) ارزی است که به طرفداران امکان خرید NFT از این برندها را می دهد. واحد پول شیلی این تنها ارز پذیرفته شده در بازار Socios NFT است.

Socios یک اکوسیستم کامل برای توکن های فن است. وب‌سایت و برنامه‌های تلفن همراه به کاربران اجازه می‌دهند تا NFT‌ها را خریداری کنند، آن‌ها را در مسابقات کسب کنند، آن‌ها را با سایر کاربران معامله کنند و آن‌ها را برای مزایا و کالاهای برند تیمی بازخرید کنند.

چرا طرفداران فان توکن می خرند؟

طرفداران یک تیم ورزشی می توانند با خرید توکن های هواداران از طریق نظرسنجی بر تصمیمات باشگاه تأثیر بگذارند. این شرکت قصد دارد شکاف بین طرفداران فعال و غیرفعال را پر کند. مثلا:

  • • باشگاه فوتبال یوونتوس اولین تیمی بود که توکن خود را از طریق Socios.com ارائه کرد. باشگاه به دارندگان توکن اجازه داد تا زمانی که تیم گل می زند، آهنگی را برای پخش از بلندگوها انتخاب کنند. به مدت هشت سال باشگاه بعد از هر گل آهنگ خنجر چلسی را پخش می کرد تا اینکه دارندگان توکن هواداران یوونتوس آهنگ Blur’s Song 2 را به عنوان جایگزین انتخاب کردند.
  • • هواداران باشگاه فوتبال بارسلونا نیز نقاشی دیواری را برای آویزان کردن به دیوار رختکن تیم انتخاب کرده اند.
  • • هواداران پاری سن ژرمن پیامی را برای نوشتن روی بازوبند کاپیتانی در جریان مسابقه انتخاب کرده اند.

با برگزاری یک نظرسنجی در سمت باشگاه، هر هوادار با توجه به تعداد تراشه هایی که دارد حق رای دارد. به عبارت دیگر، اگر دو نشانه داشته باشید، در نظرسنجی دو رای دارید. بنابراین طرفداران سعی می کنند توکن های بیشتری بخرند تا حق رای بیشتری بگیرند.

برای سرمایه گذاری فلفل قرمز بخرید

واحد پول شیلی و جام جهانی

البته، این گروه ها مزایای بیشتری از حق رای به صاحبان توکن فن ارائه کردند. شامل:

  • • صندلی های VIP در مسابقات
  • • مشاهده زنده جلسات یا رویدادهای مهم تیم
  • • کالاهای با مارک تیمی
  • • و …

و هر چه یک هوادار تراشه های بیشتری داشته باشد، باشگاه مزایای بیشتری به او خواهد داد و او به تیم نزدیک تر خواهد شد. این موضوع باعث شده شایعاتی مبنی بر اینکه تیم های ملی نیز به دنبال راه اندازی توکن های هوادار هستند. به خصوص اکنون که در آستانه برگزاری جام جهانی هستیم.

بنیانگذار واحد پول شیلی کیست؟

Chili’s توسط مدیر عامل فعلی آن الکساندر دریفوس تاسیس شد. Dreyfus بیش از 20 سال تجربه در ساخت و راه اندازی شرکت های اینترنتی دارد. به عنوان مثال، قبل از تأسیس Chiles در سال 2017، او Webcity، راهنمای گردشگری شهری در سراسر اروپا را راه اندازی کرد.

او در مورد هدف خود از تأسیس چیلی می گوید:

ما در تلاش هستیم تا Fan Tokens را به عنوان ابزاری برای تعامل هواداران با باشگاه و به عنوان یک درآمدزای جدید قدرتمند برای صنعت ورزش ایجاد کنیم. این مشکل تاثیر بسزایی در گسترش چشمگیر فن توکن های تیم های قدرتمند و مشهور اروپایی داشت.

فلفل دلمه ای را در صرافی Nobitex بخرید

می توانید ارز شیلی را بخرید صرافی ارز دیجیتال این واحد پول شیلی به لیست ارزهای قابل معامله مراجعه کنید. شما می توانید به راحتی از پول ریالی خود در صرافی نوبیتکس استفاده کنید واحد پول شیلی آن را بخر

نوبیتکس با بیش از 4 میلیون کاربر، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در ایران و یکی از قابل اعتمادترین گزینه ها برای خرید ارز دیجیتال است. با ثبت نام در Nobitex می توانید به راحتی تجارت ارزهای دیجیتال را شروع کنید. واریز آنی ریالی، خرید و فروش با ریال و تتر (دلار) و تسهیلاتی مانند کیف پول سود و زیان، حد ضرر و زیان، آدرس کیف پول منحصر به فرد، پشتیبانی از شبکه های مختلف انتقال، بخشی از مزایای صرافی نوبیتکس است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا