اخبار فناوری

هدست VIVE XR Elite پرچمدار واقعیت ترکیبی HTC خواهد بود

شرکت اچ تی سی که معمولا نامش یادآور روزهای طلایی اندروید در گذشته است، پس از مشکلات مالی فراوان، به تدریج از چرخه رقابت برندهای بزرگ خارج شد. با این حال، این شرکت همچنان در بخش های دیگر فعالیت می کند. به نظر می رسد که هدست VIVE XR Elite پرچمدار واقعیت ترکیبی HTC خواهد بود. در تداوم با مایفون مگ برای بررسی این خبر با ما همراه باشید.

هدست VIVE XR Elite پرچمدار واقعیت ترکیبی HTC خواهد بود

تا چند روز دیگر یعنی در تاریخ 6 ژانویه، اچ تی سی از هدست واقعیت مجازی جدید خود با نام HTC VIVE XR Elite رونمایی خواهد کرد. این دستگاه پرچمدار یک نمایشگر روی سر با قابلیت های واقعیت ترکیبی خواهد بود. به نظر می رسد این محصول قرار است رقیبی برای Quest Pro شرکت متا باشد. HTC VIVE XR Elite 1.79 میلیون وون (معادل 1400 دلار) قیمت دارد که 100 دلار کمتر از رقیب اصلی خود یعنی Meta Quest Pro است. امروز، براد لینچ رندرهایی از هدست واقعیت ترکیبی آینده منتشر کرد و ویژگی های کلیدی آن را فاش کرد.

به نظر می رسد HTC VIVE XR Elite دو ساعت عمر باتری را ارائه می دهد. باتری دستگاه در پشت قرار دارد و از طریق رابط USB به هدفون متصل می شود. این هدست VR از ردیابی دست نیز پشتیبانی می کند. توجه داشته باشید که این هدست مستقل بوده و بدون کامپیوتر یا گوشی هوشمند قابل استفاده است. از سوی دیگر، کاربران قادر خواهند بود آن را به PC gamer متصل کنند. پس از انجام این کار، کاربران می توانند بازی های کامپیوتری VR را از طریق کابل یا Wi-Fi مانند هدست های Quest و Pico استریم کنند.

هدست VIVE XR Elite

دو نمایشگر با وضوح 1920 در 1920 و نرخ رفرش 120 هرتز در این دستگاه وجود خواهد داشت. علاوه بر این، این هدست دارای چهار دوربین ردیابی سیاه و سفید و یک دوربین رنگی خواهد بود. دوربین رنگی می‌تواند به یک عبور رنگ واقعیت ترکیبی دست یابد، در حالی که حسگر عمق امکان ارائه بهتر رنگ را فراهم می‌کند و همچنین اسکن محیط را آسان‌تر می‌کند. اما رقیب اصلی آن، Meta’s Quest Pro، حتی بدون سنسورهای اضافی، روی اسکن خودکار اتاق کار می کند.

مطابق با GizChinaبه طور کلی، اسکن رنگی به کاربران این امکان را می دهد که بدون برداشتن هدست، متن را روی صفحه نمایش یا گوشی هوشمند خود بخوانند. از این نظر محصول HTC رقابت جدی و شدیدی با Quest Pro خواهد داشت که چند ماه پیش توسط Hesdet Meta نیز انجام شد. در نهایت اچ تی سی اعلام کرد هدفون جدیدش بسیار سبک، جمع و جور، قدرتمند و دارای محدوده دینامیکی بالاتری خواهد بود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا