اخبار فناوری

نوکیا C21 و C21 Plus با فریم فلزی و صفحه نمایش 6.5 اینچی رونمایی شدند.

HMD اولین گوشی های سری C نوکیا را در سال 2020 رونمایی کرد. در مدت زمان کوتاهی این گوشی های هوشمند مقرون به صرفه مجهز به اندروید Go Edition بسیار محبوب شدند. این سری تنها از زمان عرضه تا کنون 16 درصد از فروش نوکیا را به خود اختصاص داده است. نوکیا اکنون از مدل های C21 و C21 Plus برای گسترش خانواده گوشی های سری C خود رونمایی کرده است.

عرضه نسخه های نوکیا C21 و پلاس با تراشه یونیسوک

بیایید با برادر بزرگتر نوکیا C21 پلاس شروع کنیم. اگرچه این گوشی یک محصول مقرون به صرفه است، اما به قاب فلزی و گواهی IP52 مجهز شده است. نوکیا همچنین ادعا می کند که این گوشی از شیشه مقاوم برای صفحه نمایش خود استفاده می کند. البته نوع دقیق شیشه ذکر نشده است.

نوکیا C21 پلاس

صفحه نمایش این دستگاه دارای سایز 6.5 اینچ، وضوح 720 در 1600 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 است، استفاده از پنل HD ممکن است کمی ناامید کننده به نظر برسد، اما می دانیم که با یک گوشی مقرون به صرفه روبرو هستیم. این دستگاه مجهز به سیستم عامل می باشد نسخه های اندروید Eleven Go و به مدت حداقل دو سال وصله های امنیتی را از گوگل دریافت خواهد کرد.

این گوشی از چیپست Unisoc SC9863A (28 نانومتر، هشت هسته ای 1.6 گیگاهرتز Cortex-A55 و PowerVR GE8322 GPU) استفاده می کند. این دستگاه در سه نسخه با 2، 3 یا 4 گیگابایت رم عرضه خواهد شد. همچنین دارای 32 و 64 گیگابایت حافظه است. Nokia C21 Plus از اسلات کارت MicroSD پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که در نسخه دو سیم کارته یک اسلات مخصوص برای کارت حافظه تعبیه شده است.

نوکیا C21 پلاس

دوربین سلفی نوکیا C21 Plus دارای رزولوشن 5 مگاپیکسلی است و در یک ناچ قطره ای قرار گرفته است. در قاب پشتی این دستگاه دوربین های 13 و 2 مگاپیکسلی وجود دارد. حسگر اثرانگشت خازنی نیز در همین قسمت دیده می شود.

جالب اینجاست که این گوشی هوشمند مقرون به صرفه در دو نسخه با دو ظرفیت باتری متفاوت عرضه خواهد شد. نسخه اول به باتری 5050 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که نوکیا می گوید سه روز شارژ می شود.

نوکیا C21 پلاس

نسخه دیگر اما با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود که دو روز شارژ دارد اما از طرفی وزن گوشی را کاهش می دهد. هر دو باتری توسط یک شارژر 10 واتی از طریق پورت Micro USB شارژ می شوند. استفاده از چنین مقدار کمی انرژی و همچنین پورت micro USB در سال 2022 واقعا ناامید کننده به نظر می رسد.

نوکیا C21 مشخصاتی مشابه برادر خود دارد

نوکیا C21 مانند نسخه پلاس دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی با وضوح 1600 در 720 پیکسل است. این گوشی فریم فلزی هم دارد اما خبری از استاندارد IP نیست. این دستگاه از همان تراشه UNISOC استفاده می کند. اما در حال حاضر رم به 2 و 3 گیگابایت محدود شده است.خوشبختانه نوکیا C21 در همان حافظه های 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

نوکیا C21

تفاوت اصلی این دو گوشی هوشمند در باتری آن است. برخلاف برادر بزرگ خود، نوکیا C21 از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که 25 درصد کمتر از Nokia C21 Plus است. همچنین یک شارژر 10 واتی وجود دارد و نسخه استاندارد سری جدید C فقط از آداپتورهای 5 واتی پشتیبانی می کند. باتری 3000 میلی آمپر ساعتی نیز از طریق پورت Micro USB شارژ می شود.

وضوح دوربین اصلی نوکیا C21 به 8 مگاپیکسل کاهش یافته است، اما خوشبختانه دوربین سلفی پسرفت نکرده و همان سنسور 5 مگاپیکسلی را دارد. باز کردن قفل صفحه نمایش این دستگاه به لطف حسگر اثر انگشت و فناوری تشخیص چهره امکان پذیر است. متاسفانه گزارش دهید GSM Arena به تاریخ عرضه یا قیمت گوشی های جدید نوکیا اشاره ای نمی کند.

نوکیا جی 21 با دوربین 50 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 90 هرتز رسما معرفی شد

نظر شما در مورد جدیدترین گوشی های هوشمند سری C نوکیا چیست؟ با توجه به مشخصات ذکر شده چه قیمتی را برای این دو دستگاه مناسب می دانید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا