اخبار فناوری

نوکیا و زایس به طور رسمی پایان همکاری خود را در بخش دوربین تلفن همراه اعلام کردند

یکی از بزرگترین و طولانی ترین همکاری های دوربین گوشی های هوشمند به پایان رسیده است. در بیانیه اخیر به nokimob HMD Global تایید کرده است که به همکاری طولانی مدت خود با برند دوربین Zeiss برای تامین سخت افزار نوری برای گوشی های نوکیا پایان داده است.

پایان همکاری نوکیا و زایس

در این انتشار آمده است که همکاری بین دو شرکت عملاً در سال 2021 به پایان رسیده است. این بدان معناست که Nokia XR20 آخرین گوشی HMD Global با سخت افزار لنز زایس خواهد بود. HMD Global نیز هیچ دلیلی برای پایان دادن به همکاری خود با زایس ارائه نکرد. اگر بخواهیم حدس بزنیم، نوکیا ممکن است به دنبال کاهش هزینه ها با حذف مجوز Zeiss از گوشی های خود باشد.

زمانی که نوکیا در حال تولید گوشی های هوشمند بود، با زایس همکاری کرد تا بخش دوربین گوشی های هوشمند خود را بهبود بخشد. سپس نوکیا تجارت گوشی های هوشمند خود را به مایکروسافت فروخت و سپس مجوز نام تجاری خود را به HMD Global برای تولید گوشی های با برند نوکیا داد. در اقدامی دیگر، HMD Global در سال 2017 با Zeiss برای بهبود دوربین گوشی های هوشمند شریک شد. در آن زمان، قرار بود این قرارداد نه تنها شامل اپتیک، بلکه همکاری زایس در زمینه حسگرها و الگوریتم‌های تصویربرداری جدید با HMD Global باشد. این امر منجر به ایجاد سخت افزار دوربین چشمگیر در گوشی های رده بالای نوکیا، از جمله Nokia 9 PureView و Nokia 8.3 شده است.

پایان همکاری نوکیا و زایس

پایان همکاری نوکیا و زایس

در پایان سال 2020، زایس از همکاری دیگری، این بار با برند Vivo، برای استفاده از اپتیک آن در گوشی‌های هوشمند این شرکت خبر داد. در آن زمان، زایس گفت: “همکاری با نوکیا ادامه دارد اما انحصاری نیست.” با این حال، این همکاری تنها یک سال بیشتر به طول انجامید.

در مرحله بعد، باید ببینیم HMD Global از نظر دوربین در گوشی های آینده نوکیا چه چیزی ارائه خواهد کرد.

نظر شما در مورد پایان رسمی همکاری بلندمدت نوکیا و زایس چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا