اخبار فناوری

نمایش گوگل پادکست، گوگل درایو و بازی های گوگل پلی در ایران – شنبه 7 آبان 1401

فیلتر کردن خدمات گوگل در ایران انگار پایانی ندارد. به نظر می رسد شنبه 7 نوامبر 1401 باید در تاریخ اینترنت این کشور ثبت شود. بعد از گزارش فیلترینگ نقشه گوگل و مترجم گوگل در ایران، در مایفون مگ، ما به سایر سرویس های گوگل که استفاده می کردیم نگاه کردیم.

فیلتر کردن خدمات گوگل در ایران

با بررسی بیشتر سرویس های مختلف گوگل در ایران می توانیم مایفون مگ توجه داشته باشید که از بعدازظهر روز شنبه 16 آبان 1401 شاهد فیلتر شدن گوگل پادکست، گوگل درایو و گوگل پلی گیمز در ایران هستیم.

سرویس پادکست گوگلهمانطور که از نام آن پیداست برای گوش دادن به پادکست استفاده می شود. برای برخی از کاربران که ممکن است آگاه نباشند، باید بگویم که پادکست ها شامل برنامه های صوتی (مانند رادیو) هستند که ضبط شده و در اینترنت قرار می گیرند تا هر زمان که خواستید بتوانید از آنها لذت ببرید.

سرویس بازی گوگل پلی برای مرتب سازی اطلاعات بازی در دستگاه های اندرویدی استفاده می شود. می‌توانید حساب بازی خود را با آن همگام‌سازی کنید، بازی‌ها را بدون نصب کشف کنید، رکوردهای خود را با دوستان خود مقایسه کنید و یک بخش بازی محور در مجموعه وجود دارد.

سرویس گوگل درایو این یک سرویس ابری است که با آن می توانید فایل های خود را در فضای ابری گوگل داشته باشید. همچنین می توان فایل های خاصی را تغییر داد یا آنها را به اشتراک گذاشت.

گوگل پلی استور به طور کامل در ایران لو رفته است

گوگل مپ در ایران فیلتر شده است

گوگل ترنسلیت در ایران فاش شد: مترجم گوگل دیگر ترجمه نمی کند

درست مثل فیلتر شدن نقشه گوگل و گوگل ترنسلیت که هیچ دلیل امنیتی نداشت، فیلتر شدن این 3 سرویس کاملا عجیب و غیرمنتظره بود. مسدود کردن فروشگاه نرم افزار گوگل یا فروشگاه گوگل پلی و فروشگاه وب کروم به دلیل جلوگیری از نصب VPN ممکن است به دلایل امنیتی باشد، اما مسدود کردن دسترسی کاربر به سرویس ها، نقشه ها، ترجمه ها، بازی ها، پادکست ها و فایل های ابری امنیت واضحی ندارد. دلیل

از چه سرویس‌های Google دیگری استفاده می‌کنید که اخیراً فیلتر شده‌اند؟ در بخش “نظرات” به ما اطلاع دهید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا