اخبار فناوری

نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو چه تاثیری بر باتری این گوشی دارد؟ + مقایسه با Galaxy S22 Ultra

با معرفی ویژگی نمایشگر همیشه روشن است در آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس اپل، بسیاری از کاربران حداقل یک بار تعجب کردند که این ویژگی چقدر بر عمر باتری گوشی های جدید تأثیر می گذارد. اکنون دیوید رحیمی یوتیوبر در کانال است PhoneBuff او نگاهی دقیق به میزان تخلیه باتری با صفحه نمایش همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو مکس انداخت و به این سوال پاسخ داد که آیا غیرفعال کردن والپیپر باعث کاهش درصد باتری می شود یا خیر؟

تاثیر نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو بر روی باتری آن

در زمان معرفی، کاربران نمی‌توانستند جنبه‌های مختلف نمایشگر همیشه روشن سری آیفون 14 پرو را شخصی‌سازی کنند، اما با انتشار آپدیت iOS 16.2 که ماه گذشته منتشر شد، اپل گزینه‌هایی را در اختیار کاربران قرار داد که کاربران بتوانند در هنگام استفاده از آن استفاده کنند. صفحه نمایش همیشه روشن بر روی صفحه نمایش. تصویر زمینه و اعلان ها فعال یا غیرفعال کنید

با غیرفعال کردن تصویر زمینه، صفحه نمایش همیشه روشن به جز زمان، تاریخ، ویجت هایی که در صفحه قفل iOS خود تنظیم کرده اید و اعلان های اخیر کاملاً سیاه می شود. اکنون، YouTuber PhoneBuff اخیراً یک آزمایش دقیق انجام داده است تا ببیند روشن یا خاموش کردن کاغذ دیواری بر عمر باتری کلی آیفون تأثیر می گذارد یا خیر.

در این آزمایش مشخص شد که با فعال کردن والپیپر برای نمایشگر همیشه روشن، آیفون 14 پرو تقریباً. 0.8٪ هر ساعت باتری شما را خالی می کند، در حالی که این مقدار کاغذدیواری بیکار در صفحه نمایش همیشه روشن است. 0.6٪ به موقع است

تاثیر نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو بر روی باتری آن

تاثیر نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو بر روی باتری آن

در این ویدیو PhoneBuff همچنین فناوری نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو را با سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا مقایسه می کند. یکی از چیزهای جالبی که در این مقایسه مشاهده می شود این است که با گذشت زمان Galaxy S22 Ultra ساعت را به صفحه نمایش همیشه روشن تغییر می دهد که احتمالاً از سوختن OLED یک تصویر ثابت روی صفحه برای مدت طولانی جلوگیری می کند. .

در آیفون، این اتفاق نمی افتد، زیرا زمان و سایر اطلاعات در جای خود باقی می مانند. اپل ممکن است وضوح نمایش محتوای صفحه نمایش همیشه روشن را کاهش دهد تا از سوختن پیکسل جلوگیری کند. به عنوان مثال، در یک آرایه پیکسل مربعی 2×2 برای نمایش یکی از اعداد ساعت، تنها یکی از چهار پیکسل برای مدت محدودی روشن است و پیکسل های دیگر خاموش هستند. سپس بعد از چند دقیقه پیکسل بعدی جایگزین پیکسل اول می شود.

باتری‌های آیفون 14 پرو و ​​گلکسی اس 22 اولترا در طول آزمایش با سرعت یکسانی خالی شدند و پس از 24 ساعت نمایشگر در هر دو گوشی همچنان روشن است. 84 درصد ورود

نظر شما در مورد تاثیر نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو بر روی باتری آن چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا