اخبار فناوری

نظر دادن در گوگل مپ باعث افزایش فروش می شود!

Google Maps یک ابزار ضروری و پیش‌فرض برای بیش از میلیاردها نفر در سراسر جهان است که یافتن مشاغل محلی را برای همه در هر گوشه از این دنیای وسیع ممکن می‌سازد. حال تصور کنید که برخی از افراد از تأثیر ارسال نظرات در Google Maps برای فروش یا دیده شدن فروشگاه خود بی اطلاع هستند. در این صورت از امکانات رایگانی که گوگل در اختیارشان قرار داده است، بهره ای نخواهند برد. در این مقاله به مهمترین مزیت ثبت نظرات در گوگل مپ در افزایش فروش خواهیم پرداخت. اگر شما نیز قصد دارید از این ویژگی منحصر به فرد گوگل نهایت استفاده را ببرید، ابتدا این مقاله را با دقت بخوانید.

دید بهتر در Google Maps؛ اولین مزیت ثبت نظرات

احتمالاً در Google Maps برای یافتن فست فود یا فروشگاه مواد غذایی جستجو کرده اید. گوگل از طریق نقشه محلی گزینه های زیادی را به شما نشان می دهد و قطعا انتخاب شما فروشگاهی با نظر و رتبه بالاتر خواهد بود.

در این بین، اگر کسب‌وکارها از ثبت نام در Google Maps یا اضافه کردن نظرات غافل شوند، به راحتی از چشم مشتریان جدید پنهان می‌شوند. این مشکل بیشتر برای کسب و کارهای کوچک یا جدید مضر است. برای دیده شدن بهتر پیشنهاد می شود از طریق فروشگاه ساز اینترنتی اقدام به طراحی سایت نمایید. تا مشتریان نیز با جستجوی نام برند در گوگل، سایت شما را ببینند.

امتیاز در Google Maps و جلب اعتماد مشتریان جدید

تعداد نظرات و رتبه‌بندی‌های مثبت باعث می‌شود کسب‌وکار شما در ابتدا در هنگام جستجو ظاهر شود. مشتری فروشگاه شما را بر اساس تعداد نظرات و امتیازات ثبت شده انتخاب می کند. هرچه بازخوردهای مثبت بیشتری وجود داشته باشد، کیفیت کار شما بهتر است. اگر مخاطبان جدید این نظرات مثبت را به تعداد زیاد بخوانند، به راحتی به کسب و کار شما اعتماد خواهند کرد. همچنین اگر فردی قصد خرید آنلاین داشته باشد، با دیدن جزئیات فروشگاه در گوگل مپ، اعتماد به آن راحت تر خواهد شد.

فهرست کردن در Google Maps ساده است و هر کسی می تواند آن را برای برند خود انجام دهد. برخلاف طراحی سایت فروشگاه که قیمت فروشگاه ساز مختص هر سازمانی است، ثبت نام در گوگل مپ کاملا رایگان خواهد بود.

افزایش ترافیک برای وب سایت شرکت

با ثبت نام در گوگل مپ می توانید آدرس سایت را نیز در آنجا اضافه کنید تا مشتریانی که از وجود سایت شما اطلاعی نداشتند به عنوان بازدیدکننده به وب سایت شما اضافه شوند. به عبارت دیگر سئوی محلی از طریق گوگل مپ تاثیر مستقیمی بر سئوی سایت دارد. با تغییر رتبه در نقشه و گوگل، مخاطبان بیشتری مشتری خواهند شد. وقتی این اتفاق بیفتد، متوجه تأثیر ارسال نظر در Google Maps بر فروش خود خواهید شد. به عنوان مثال، اگر از هر 20 مشتری، 1 نفر خریدی انجام دهد، پس از استفاده از ثبت بازخورد گوگل، مخاطبان سایت به 400 نفر افزایش می یابد. در واقع اگر نرخ تبدیل ثابت بماند، فروش شما نیز در 20 ضرب می شود.

برای رسیدن به این نتیجه، می توانید مشتریان خود را به ارسال عکس و نظر در Google Maps دعوت کنید. به یاد داشته باشید که پیام های دارای حساب های جعلی توسط گوگل شناسایی و حذف می شوند. برای آشنایی بیشتر با مکانیسم گوگل مپ می توانید مقاله نحوه قرار دادن عکس در گوگل مپ را مطالعه کنید.

نمایش در جستجوی مبتنی بر مکان؛ جذب مخاطب

جذب مخاطب جدید اثر ارسال نظرات در Google Maps برای فروش است. وقتی کسب و کار ما در Google Map نمایش داده شود، مشتریان جدید به راحتی جذب می شوند. با ثبت شماره تلفن و آدرس وب سایت خود، می توانید بیشترین بهره را از سئوی محلی گوگل ببرید. با این کار تعامل مشتری با شما بیشتر می شود و به راحتی می تواند با جستجوی گوگل اطلاعات لازم برای ارتباط با فروشگاه شما را پیدا کند.

بهبود کیفیت خدمات بر اساس بازخورد مشتری

ارسال نظرات در Google Maps برای فروش فقط مشتریان جدید را جذب نمی کند. زمانی که رهبران یک شرکت از نقاط ضعف و قوت کار خود آگاه شوند، می توانند با اصلاح یا تقویت آن، کیفیت بهتری را در اختیار مشتریان قرار دهند. در این صورت علاوه بر ارتقای شغلی، رضایت مشتری باعث ایجاد حس وفاداری در آنها خواهد شد.

shoppa; ساخت یک سایت گامی برای استفاده از سئوی محلی است

در این مقاله به بررسی تأثیر ارسال نظرات در Google Maps برای فروش پرداختیم. جذب مشتریان جدید و دیده شدن در سایت گوگل مهمترین اثر ارسال نقد است. حال با افزایش رتبه در این موتور جستجو، اعتماد مشتری جلب می شود و ضریب جذب مخاطب افزایش می یابد. با افزایش تعداد بازدیدکنندگان و ثابت ماندن نرخ تبدیل، فروش فروشگاه نیز به شدت تغییر خواهد کرد. اما باید توجه داشته باشید که برای رسیدن به این هدف باید یک وب سایت نیز داشته باشید.

اولین قدم برای رسیدن به این هدف مراجعه به وب سایت شاپفا و طراحی سایت می باشد. در شاپفا می توانید محصولات و خدمات خود را در یک وب سایت بدون طراحی سایت و تنها با یک ایمیل و هزینه کم ارائه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت shopfa.com مراجعه و برای مشاوره با شماره 02167954 تماس بگیرید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا