اخبار فناوری

ناشران موسیقی از تیک توک می خواهند سهم بیشتری را بپردازد

همانطور که می دانید در شبکه های اجتماعی ویدئو محور مانند اینستاگرام یا تیک توک ویدئوهای زیادی همراه با موسیقی خاص و جذاب وجود دارد. این مشکل مستلزم رعایت حقوق قانونی ناشران است و تقریباً یک رویه رایج است. اما به نظر می رسد اکنون باید شاهد تقاضای ناشران موسیقی تیک توک برای پرداخت سهم بیشتر باشیم. با مایفون مگ بیا

ناشران موسیقی از تیک توک می خواهند سهم بیشتری را بپردازد

تیک توک بدون شک یکی از بزرگترین پلتفرم ها و رسانه های اجتماعی در جهان است. این پلتفرم هر سال سریعتر از هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری در جهان در حال رشد است. در حال حاضر، این پلتفرم ویدیوی کوتاه بیش از 1 میلیارد کاربر دارد و همچنان در حال افزایش است. به عنوان یک پلتفرم ویدیوی کوتاه، اکثر ویدیوهای آپلود شده توسط کاربران همراه با موسیقی هستند.

این یک الزام است که پلتفرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی حق امتیاز را به صاحبان قانونی این موسیقی بپردازند، و البته ByteDance (شرکت مادر TikTok) این کار را انجام می‌دهد. با این حال، به نظر می رسد که این ناشران موسیقی از تیک توک می خواهند که درصد بیشتری را به آنها بپردازد و به اشتراک بگذارد.

درخواست ناشران موسیقی به تیک توک

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که میزان پولی که TikTok به عنوان حق امتیاز پرداخت می‌کند برای برخی از شرکت‌های ضبط کافی نیست. شرکت‌های بزرگ موسیقی مانند Universal Music Group، Sony Music Entertainment و Warner Music Group از این شرکت چینی خواسته‌اند که بیش از آنچه قبلا پرداخت کرده است، بپردازد. منابع خبری همچنین ادعا می کنند که این شرکت ها از Tiktok نیز خواسته اند تا درآمد تبلیغاتی خود را به اشتراک بگذارد. به گفته منبع منتشر کننده این خبر، به دلیل محرمانه بودن کل موضوع، هویت آنها ناشناس مانده است.

شرکت‌های موسیقی طی سال‌ها در حال مذاکره با TikTok بوده‌اند. چند ماه دیگر قرارداد آنها با TikTok به پایان می رسد و امیدوارند تا آن زمان با این شرکت به توافق برسند. به گفته مارک مولیگان، تحلیلگر رسانه ای، محبوبیت روزافزون TikTok آن را به یکی از قدرتمندترین ستاره سازان در صنعت موسیقی تبدیل کرده است. اکنون اکثر شرکت‌های ضبط برای شناسایی ستاره‌ها و استعدادهای جدید و همچنین کمک به بازاریابی موزیک‌های جدید به این پلتفرم متکی هستند.

درخواست ناشران موسیقی به تیک توک

از سوی دیگر، پیش بینی درآمد تیک توک در سال جاری حدود 12 میلیارد دلار خواهد بود. ضرب المثلی وجود دارد که می گوید هرجا هیجان باشد فرصت پول درآوردن هم هست. این دقیقاً همان چیزی است که Tiktok اکنون قدردانی می کند. تنها در سال گذشته، این رسانه اجتماعی متعلق به Bytedance حدود 4 میلیارد دلار درآمد داشت. تحقیقات eMarket همچنین ادعا می‌کند که TikTok در مسیری قرار دارد که تا پایان سال 2022 درآمدی معادل 12 میلیارد دلار داشته باشد. شرکت‌های بزرگ ضبط موسیقی مورد بحث هر سال سهمی از درآمد TikTok را طلب می‌کنند.

با توجه GizChinaآنها همچنین خواهان کاهش درآمد تبلیغاتی آن به عنوان غرامت بر اساس تعداد نمایشنامه های هنرمندانشان هستند. به گفته یکی از مدیران یکی از همان شرکت های موسیقی، تیک توک باید دو تا ده برابر مبلغی که در حال حاضر می پردازد به آنها بپردازد. او گفت توافق مشابهی بین پلتفرم های دیگر مانند فیس بوک و یوتیوب وجود دارد. از سوی دیگر، TikTok استدلال می‌کند که این پلتفرم خود را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قرار داده است که مانند Spotify یا YouTube نیازی به پرداخت ندارد. به عبارت دیگر، تیک توک معتقد است که این پلتفرم مکمل گوش دادن به موسیقی است نه جایگزینی برای آن.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا