اخبار فناوری

ناسا مکان و فرود کاوشگر VIPER را بر روی ماه اعلام کرد

ناسا اعلام کرده است که کاوشگر رباتیک VIPER را به عنوان بخشی از برنامه Artemis در پایان سال 2023 به ماه می فرستد و ماموریت می دهد تا یخ های غرب دهانه نوبیل ، نزدیک قطب جنوب را کشف کند.

مقامات ناسا اخیراً در بیانیه ای اعلام کردند که VIPER یا “کاوشگر تشخیص فرار” در اواخر سال 2023 در غرب دهانه نوبیل جستجو آب می کند. وایپر از موشک Falcon Hoy SpaceX پرتاب می شود و با ماهواره Griffin تولید شده بر روی ماه فرود می آید. توسط شرکت Strobatic.

دانیل اندروز ، مدیر پروژه وایپر در مرکز تحقیقات ایمز ناسا ، امروز در بیانیه ای گفت: “انتخاب محل فرود وایپر برای همه ما یک تصمیم هیجان انگیز و مهم بوده است.” سالها تحقیق برای ارزیابی منطقه قطبی که وایپر در آن اکتشاف می کند انجام شده است. “وایپر برای آزمایش فرضیه ها و بدست آوردن بینش مهمی در آینده اکتشافات فضایی انسان وارد مناطق ناشناخته می شود.”

مساحت دهانه نوبیل 93 کیلومتر مربع است. کاوشگر 450 کیلوگرمی ناسا یخ آبی زیر این منطقه را اندازه گیری و طبقه بندی می کند. این مأموریت حداقل 100 روز در ساحل به طول می انجامد و طی آن از سه طیف سنج و مته استفاده می شود که می توانند تا عمق 1 متر نمونه برداری کنند.

توماس زربوخن ، مدیر ارشد علوم ناسا می گوید: “داده هایی که وایپر در اختیار ما قرار می دهد به دانشمندان ماه در سراسر جهان کمک می کند تا درباره منشا ، تکامل و تاریخ ماه اطلاعات بیشتری کسب کنند.” “این کاوشگر با آموزش ما در مورد محیط های ناشناخته ماه به آرتمیس در ماموریت های آینده خود به ماه و فراتر از آن کمک خواهد کرد.”

Viper بخش مهمی از برنامه Artemis ناسا برای حضور پایدار انسان در مدار به دور ماه با بودجه ای در حدود 660 میلیون دلار خواهد بود. دستیابی به این هدف مستلزم استفاده زیاد از منابع ماه به ویژه یخ آبی آن است. مشاهدات مداری از شناسایی ماه و دیگر فضاپیماها نشان داده است که آب یخی زیادی در مناطق Always In Shadow (PSR) وجود دارد. وایپر می خواهد این مشاهدات را تأیید کرده و به دانشمندان نشان دهد که چقدر آب در دسترس انسان خواهد بود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا