اخبار فناوری

مک بوک Apple Silicon Mac  آینده دارای تراشه ی 12 هسته ای است و در ماه مارس معرفی خواهد شد.

طبق گفته ی فروشنده ی اطلاعات محرمانه  مک بوک Apple Silicon Mac  آینده دارای تراشه ی 12 هسته ای است و در ماه مارس معرفی خواهد شد.

اپل در سال 2020، تراشه ی 5 نانومتری 8 هسته ای M1 را عرضه کرد که طبق انتظار پیش بینی می شود در سال جدید تعداد هسته ها ی تراشه را افزایش دهد. چند ماهی است توسط منابع مختلف به مراتب در مورد مک بوک سیلیکون اپل 12 هسته ای مطالبی شنیده شده است، اما متاسفانه چنین محصولی هرگز وارد بازار نشد.خوشبختانه، یک فروشنده ی اطلاعات محرمانه به شدت معتقد است که اگر شما بخواهید شاهد یک مک بوک قوی و جدید باشید فقط می بایست تا ماه مارس منتظر بمانید.

طبق گزارشات قبلی مک بوک Apple Silicon Mac جدید یک شاسی با طراحی مجدد همراه با یک صفحه نمایش 14.1 اینچی ارائه می دهد.

حساب کاربری توئیتری LeaksApplePro  عرضه ی احتمالی یک نوع جدید مک بوک سیلیکون اپل را آشکار نموده است اما جز دادن اطلاعات در مورد تعداد هسته های این تراشه که از این دستگاه انتظار داریم جزئیات دیگری بیان نکرده است.به عنوان مثال، بر طبق گزارش تحلیلگر مشهور مینگ چی کو، مدل های باز طراحی شده ی مک بوک پرو مجهز به صفحه نمایش 14.1 اینچی و 16 اینچی که در سه ماهه ی دوم سال 2021 وارد بازار می شود و هر دو مک بوک تحت سیلیکون سفارشی اپل قرار می گیرند.

مک بوک پرو 14.1 اینچی جدید ممکن است دارای سیلیکون اپل 12 هسته ای باشد، در حالی که مک بوک پرو 16 اینچی از یک بخش 16 هسته ای استفاده می کند. از آن جایی که مک بوک پرو 16 اینچی فضای بیشتری برای یک سیستم خنک کننده ی قوی دارد، منطقی به نظر می رسد که یک سیلیکون قدرتمندتر در بخش داخلی دستگاه قرار داده شود. متاسفانه، فروشنده ی اطلاعات محرمانه جزئیاتی در مورد نام احتمالی تراشه ی جدید ارائه نداده است. به هر حال، طبق گزارش قبلی سیلیکون M2 جدید در سال 2021 وارد بازار خواهد شد، اما این تراشه برای سری باز طراحی شده ی iMac اپل خواهد بود.

طبق یک گزارش متفاوت که ادعا می کند یک تراشه ی کلاس دسکتاپی 5 نانومتری به نام A14T برای آی مک جدید تولید می شود. از آن جایی که در این مورد گزارشات متناقضی وجود دارد، گمان می رود مک بوک سیلیکون اپل بعدی دارای تراشه ی M2 با صفحه نمایش 14.1 اینچی خواهد بود. به هرحال، توصیه می شود در این زمان اطلاعات موجود را صرفاً با حدس و گمان در نظر گرفته شود. احتمالاً تراشه ی 12 هسته ای به 8 هسته ی متمرکز بر کارایی و 4 هسته ی متمرکز بر بازده ی توان تقسیم می شود.

با توجه به کارایی تراشه ی M1 ، هیجان انگیز است که شاهد مک بوک سیلیکون اپل جدید باشیم با 12 هسته ای که به همراه دارد. در عین حال، به نظر می رسد که گنجاندن هسته های اجرایی اضافی بر عمر باتری تاثیر منفی بگذارد. از سوی دیگر، می بایست دید که اپل از چه راه حلی برای این مشکل استفاده می کند.بنابر این مثل همیشه برای دریافت اطلاعات به روز بیشتر با ما همراه باشید.

منبع خبر : LeaksApplePro

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا