اخبار فناوری

مودم 5G طراحی شده توسط اپل بخشی از تراشه های سری A این شرکت نخواهد بود

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط دیجی تایمز، اپل قصد دارد از مودم 5G سفارشی خود در آیفون های 2023 استفاده کند. با این حال، این جزء در تراشه سری A این شرکت ادغام نخواهد شد.

فعالیت جداگانه مودم 5G که بخشی از تراشه سری A اپل است

در گزارش جدیدی که اوایل این هفته منتشر شد، منابع نزدیک به دیجی‌تایمز گفتند سال 2022 آخرین سالی است که کوالکام تمام مودم‌های آیفون اپل را عرضه می‌کند. پس از آن، آیفون‌ها باید از تراشه‌های مودم باند پایه مبتنی بر اپل استفاده کنند.

مودم 5G که اپل برای مدل های آیفون 2023 خود ساخته است جدا از تراشه سری A است که احتمالاً سال آینده “A17” نام خواهد داشت. این در تضاد با شرکت‌های اندرویدی است که به دنبال توسعه مودم‌های سفارشی هستند و قصد دارند یک پردازنده و یک پردازنده AP را مستقیماً در تراشه SoC دستگاه ادغام کنند.

طبق گزارش‌ها، شرکت تایوانی TSMC، که در حال حاضر تمام تراشه‌های سیلیکونی سفارشی اپل را تامین می‌کند، ظاهراً در حال آماده شدن برای یک مودم باند پایه 5G با طراحی سفارشی است.

فعالیت جداگانه مودم 5G که بخشی از تراشه سری A اپل است

فعالیت جداگانه مودم 5G که بخشی از تراشه سری A اپل است

کوالکام همچنین در جریان رویداد سرمایه گذاری خود در اوایل این هفته گفت که انتظار دارد تنها باشد. 20 درصد تراشه های مودم اپل عرضه در سال 2023. این اعلامیه نشان می دهد که غول کوپرتینویی تا 80 درصد از تراشه های مودم 5G مورد نیاز آیفون 2023 را تامین خواهد کرد.

بی دلیل نیست که تصور کنیم 20 درصد از مودم های باقی مانده ارائه شده توسط کوالکام در مدل های استاندارد و پایه سری آیفون 2023 استفاده می شود. از طرف دیگر، 20 درصد باقی مانده نیز می تواند شامل دستگاه هایی باشد که برای مناطق طراحی شده اند. که از مودم های 5G اپل پشتیبانی نمی کنند.

اعتقاد بر این است که اپل در تلاش برای دور شدن از کوالکام بر روی تراشه های مودم داخلی خود کار می کند خرید تراشه های مودم معاملاتی اینتل در سال 2019 آغاز شد.

این گزارش با شایعات قبلی مبنی بر تراشه مودم اپل در سال 2023 مطابقت دارد در دسترس خواهد بود.

نظر شما در مورد فعالیت های مجزای دو قسمت مودم اختصاصی اپل و تراشه های سری A چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا