اخبار فناوری

مقررات جدید چین برخی از تامین کنندگان اپل را مجبور به توقف یا کاهش تولید کرده است

رویترز (به نقل از Appleinsider) گزارش می دهد که برخی از تولیدکنندگان آیفون اپل به دلیل مقررات جدید چین در مورد استفاده از انرژی در آن کشور ؛ آنها مجبور شدند تولید خود را برای چند روز متوقف یا کاهش دهند. این مطمئناً خبر خوبی برای اپل نیست ، زیرا آیفون های جدید با استقبال خوبی روبرو شده اند. اما هنوز امیدی وجود دارد ، زیرا همه تامین کنندگان قطعات یدکی اپل تحت تأثیر محدودیت های جدید قرار نگرفته اند.

مقررات جدید چین حتی بر Foxconn و TSMC تأثیر گذاشته است

در حالی که همه تامین کنندگان اپل تحت تأثیر قوانین جدید قرار نگرفته اند ، کارخانه هایی که قطعاتی مانند بلندگو و کارت تولید می کنند باید برای چند روز تعطیل شوند. به دلیل کمبود زغال سنگ ، استانداردهای شدیدتر انتشار گازهای گلخانه ای و تقاضای شدید تولیدکنندگان ، قیمت زغال سنگ به اوج خود رسیده است. تحلیلگران اقتصادی چینی می گویند کاهش تولید به دلیل کمبود برق منجر به کند شدن رشد اقتصادی می شود.

شهر تلفن آرناکمبود انرژی کارخانه های مناطق صنعتی بزرگ چین را تحت تاثیر قرار داده است و علاوه بر اپل ، تامین کنندگان تسلا مجبور به تعطیلی خطوط مونتاژ خود شده اند. پانزده شرکت در سراسر کشور به دلیل مقررات جدید تولید خود را متوقف کرده اند. و بیش از 30 شرکت به دلیل قطع برق مجبور به اعمال محدودیت در خطوط تولید خود شده اند.

کارکنان Foxconn

فاکس کان، شرکتی که سالانه بیشترین آیفون را مونتاژ می کند ، در چین با کمبود انرژی مواجه است. Nomura Securities می گوید: “شوک کمبود انرژی بر دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین تولید کننده جهان و پس از آن بر بازارهای جهانی تأثیر خواهد گذاشت.”

اثرات TSMC و UMC بر تنش های اخیر حداقل بوده است

تولیدکنندگان تراشه TSMC و UMC تحت تأثیر محدودیت های اخیر قرار گرفته است ، اما این تأثیرات اندک بوده است. گروه فناوری Unmicron ، سازنده کارت های تلفن ، سه شرکت زیرمجموعه خود را از 26 سپتامبر نیمه شب تا 30 سپتامبر نیمه شب تعطیل کرد. سخنگوی Unimicron علت تعطیلی را تلاش شرکت برای رعایت محدودیت های قدرت دولتی اعلام کرد. سخنگوی شرکت اضافه کرد که توقف تولید با تولید سایر تاسیسات آنها جبران می شود.

Concraft Holding بلندگوهایی را برای iPhone تولید می کند و برای صرفه جویی در مصرف برق به مدت پنج روز بسته می شود. در این دوره ، از موجودی شرکت برای تامین تقاضا استفاده می شود. در مورد Foxconn ، بزرگترین مونتاژ کننده آیفون اپل. منابع ناشناس به رویترز گفتند که این شرکت تحت تأثیر کمبود انرژی قرار دارد. دولت چین می خواهد مصرف برق را کمتر از تولید ناخالص داخلی افزایش دهد. اما در نیمه اول سال جاری ، مصرف برق 16.2 درصد افزایش یافت ، در حالی که تولید ناخالص داخلی در همین مدت 12.7 درصد رشد کرد.

TSMC علیرغم کمبود تراشه ، اهداف فروش 2021 را برآورده می کند

Eson Precision Industry مستقر در Foxconn یکشنبه تا جمعه تولید خود را متوقف کرد. اما پرفروش ترین جمع آوری کمک های مالی جهان ، TSMC ، می گوید کمبود انرژی تاثیری بر عملکرد شرکت نخواهد داشت. یکی دیگر از تولیدکنندگان تراشه United Microelectronics مستقر در تایوان ، که تراشه های Kwakam را تولید می کند ، نیز گفت که هیچ تاثیری بر مقررات جدید برق چین ندارد. UMC همچنین اعلام کرد که دو کارخانه آن در حال حاضر با ظرفیت کامل 80،000 ویفر در ماه کار می کنند.

نظر شما چیه؟ آیا قوانین جدید چین می تواند مصرف کنندگان سایر نقاط جهان را تحت تاثیر قرار دهد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا