اخبار فناوری

معایب استفاده از دسکتاپ کرک شده چیست؟

استفاده از محصولات اورجینال و اورجینال برای کاربران کامپیوتر و لپ تاپ به صرفه نبوده و هزینه های گزافی را برای آنها به همراه دارد. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می دهند ویندوز کرک شده را روی کامپیوتر و لپ تاپ خود نصب کنند و هزینه کمتری برای نصب ویندوز بپردازند. به همین دلیل، کاربران ویندوز کرک شده ای را روی رایانه یا لپ تاپ خود اجرا می کنند.

استفاده از دسکتاپ کرک شده و غیر اورجینال آسیب جدی به سیستم هایی مانند لپ تاپ و کامپیوتر وارد می کند. اما استفاده از ویندوز بومی برای رایانه های شخصی و لپ تاپ ها مزایای زیادی دارد. در ادامه این مقاله به معایب استفاده از دسکتاپ کرک شده و مزایای آن می پردازیم خرید لایسنس دسکتاپ ما پرداخت خواهیم کرد. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

معایب استفاده از دسکتاپ کرک شده

در مقاله زیر به معرفی و معایب استفاده از دسکتاپ کرک شده می پردازیم.

غیر قانونی بودن ویندوز کرک شده

یکی از بزرگترین معایب استفاده از پنجره های شکسته غیرقانونی بودن آنهاست. در ایران قانون کپی رایت وجود ندارد اما بر خلاف ایران اگر متوجه غیر قانونی بودن سیستم ویندوز شوند و نسخه اصلی ویندوز روی سیستم نصب نشده باشد، کاربر را جریمه می کنند.

زیرا در کشورهای خارجی قانون کپی رایت باید رعایت شود. بنابراین خرید دفتر خانه علاوه بر قانونی بودن برای افراد خارج از کشور مشکلی ندارد.

ناامنی ویندوز کرک شده

از آنجایی که ویندوزهای اصلی توسط هکرها هک شده و در اختیار کاربران قرار می گیرد، فاقد امنیت لازم بوده و شرایط حمله به کامپیوتر و لپ تاپ به راحتی در اختیار هکرها قرار می گیرد. زیرا هکرها منبع ویندوز کرک شده را تغییر می دهند که امنیت سیستم را تا حد زیادی کاهش می دهد. بنابراین استفاده از ویندوز کرک شده امنیت سیستم را پایین می آورد و باعث آسیب های شدید از جمله حمله ویروس و بدافزار به سیستم می شود.

کرک و کندی مکرر ویندوز

بدون خرید دفتر خانهاین کار سرعت سیستم را به شدت کاهش می دهد و باعث خرابی مکرر ویندوز می شود. با شکستن ویندوز تغییراتی در منبع اصلی آن ایجاد می شود که باعث کاهش سرعت و خرابی های مکرر کامپیوتر و لپ تاپ می شود.

عدم دسترسی به آپدیت های ویندوز

یکی دیگر از معایب عدم استفاده لایسنس دسکتاپ اصلی این بدان معناست که کاربران به آخرین به روز رسانی ویندوز دسترسی نخواهند داشت.

زیرا هنگام کرک کردن ویندوز، به روز رسانی ویندوز نیز باید غیرفعال شود. اگر آپدیت های کرک شده ویندوز را خاموش نکنید، یک پیام هشدار مبنی بر اصل نبودن ویندوز دریافت خواهید کرد.

عدم دسترسی به درایورهای سیستم به روز رسانی

علاوه بر عدم دسترسی به آخرین آپدیت های ویندوز، ویندوز غیر اصلی و کرک شده نیز نمی تواند مستقیماً درایورهای سیستم را آپدیت کند. بنابراین، هر زمان که کاربران نیاز به آپدیت درایورها داشته باشند، باید آن را از اینترنت دانلود و جداگانه نصب کنند.

عدم وجود نمایندگی رسمی برای فروش محصولات

یکی دیگر از مهمترین و اساسی ترین مشکلات استفاده از ویندوز دزدی، نبود نمایندگی رسمی شرکت هایی مانند مایکروسافت در ایران است. بنابراین در صورت عدم حضور نماینده رسمی مایکروسافت، امکان فروش قانونی و رسمی محصولات این شرکت در ایران وجود ندارد. این مشکل باعث از بین رفتن بازار محصولات مایکروسافت در ایران شده و هر ساله باید هزینه های گزافی برای استفاده از محصولات آن پرداخت شود.

در کنار پرداخت هزینه های گزاف، فضایی نیز در بازار برای سودجویی برخی شرکت ها و افراد متقلب فراهم شده است. چرا که این دسته از افراد و شرکت های متخلف، محصولات به ظاهر اورجینال را در بسته بندی هایی مشابه نمونه اصلی به همراه هولوگرام سازنده و قیمت اصلی رومیزی به مشتریان عرضه می کنند.

همچنین در بازار و وب سایت ها دست به کلاهبرداری می زنند و با سوء استفاده از این واقعیت که مردم از اصل یا تقلبی بودن دسکتاپ اطلاعی ندارند، از مزایای مجوز اصلی دسکتاپ بهره مند می شوند.

از این رو فروش محصولات اورجینال مایکروسافت در بازارهای غیررسمی، فروشگاه ها و سایت های اینترنتی مشاهده شده است و افراد سودجو دسکتاپ های ترک خورده با بسته بندی اصلی را به بازار عرضه کرده و با قیمت اصلی اداری در اختیار مشتریان قرار می دهند.

مثلا کلاهبرداران لایسنس دسکتاپ اصلی نصب (فعال سازی) یک ساله و یکباره در بازار به عنوان نسخه اصلی دائمی به مشتریان ارائه می شود. برای خرید لایسنس دسکتاپ برای این صفحه دیدن.

به طور کلی خرید آفیس اورجینال از مجموعه های معتبر و رسمی مانند بیانان سافت از کلاهبرداری و سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری می کند. بنابراین کاربران برای خرید دفتر اصلی 2019آفیس 2021 و آفیس 365 را می توانید از سایت دانلود کنید پایه نرم آماده سازی و جلوگیری از آسیب به کامپیوتر و لپ تاپ خود را.

از مزایای دفتر مبدا بهره مند نشوید

با استفاده از دسکتاپ کرک شده، کاربران برخی از نرم افزارهای کامپیوتری مربوط به نسخه اصلی را از دست می دهند. همچنین با راه اندازی ویندوز کرک شده به بسیاری از گزینه های ثانویه نسخه دسکتاپ اصلی به آن دسترسی نخواهند داشت.

مزایای استفاده از ویندوز اورجینال

  • • امنیت بسیار بالا در برابر ویروس ها، بدافزارها و هکرها
  • در دسترس بودن آخرین به روز رسانی های اصلی ویندوز
  • • دانلود درایورها و به روز رسانی درایورها به طور مستقیم
  • • عدم ایجاد انسداد در سیستم و افزایش سرعت ویندوز
  • • خدمات و پشتیبانی رسمی مایکروسافت را ارائه دهید
  • • ویندوز بومی را با دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند، تلویزیون و ایکس باکس همگام سازی می کند
  • • برنامه ها را از مایکروسافت با استفاده از ویندوز بومی دریافت کنید
  • • تشخیص و عیب یابی با استفاده از مرکز عمل
  • • بدون نیاز به تغییر مکرر سیستم عامل
  • • افزایش کارایی و سرعت کامپیوتر و لپ تاپ
  • • در مقایسه با نسخه کرک شده آفیس، پایدارتر است
  • • استفاده راحت از نسخه اصلی ویندوز در خارج از کشور

آخرین کلمه

با توجه به آنچه در این مقاله گفتیم، دسکتاپ کرک شده باعث کند شدن کامپیوتر و لپ تاپ و اختلال در کار با این سیستم ها می شود. دسکتاپ کرک شده همچنین راهی برای کلاهبرداران برای سوء استفاده و استفاده از بازار برای ارائه محصولات غیر اصلی (جعلی) در بسته بندی اصلی و به قیمت رومیزی اصلی به مشتریان است.

بنابراین به منظور ایجاد حمله به سیستم، افزایش سرعت و کارایی آن، جلوگیری از کلاهبرداری، افزایش امنیت کامپیوتر و لپ تاپ در برابر هکرها و سارقان اطلاعات و …. دفتر خانه خرید برای خرید دسکتاپ اصلی می توانید به سایت مراجعه کنید پایه نرم از مشاوران فروش خبره و حرفه ای این مجموعه بازدید و مشاوره بگیرید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا