اخبار فناوری

مشکل حسگر اثر انگشت پیکسل 6a؛ این بار عدم دقت در شناسایی انگشتان دست کاربران

جدیدترین گوشی هوشمند گوگل پیکسل 6a، قرار است در اواخر این هفته در 28 جولای به طور رسمی در بازارهای جهانی عرضه شود. با این حال، دستگاه در حال حاضر دارای تعدادی بررسی است و تعدادی از آنها اشاره می کنند که Pixel 6a برخلاف گفته های قبلی و مانند برادران بزرگترش در سری پیکسل 6، این هنوز یک مشکل است. اثر انگشت خوان رنج بردن.

مشکل حسگر اثر انگشت پیکسل 6a

این خبر از یوتیوبرهای معروف هندی است GeekRanjit و Beebom گزارش شده است که این مسئله امنیتی را در تحقیقات خود کشف کردند. این نقص امنیتی نیز به طور جداگانه توسط وب سایت برطرف می شود 91 موبایل نیز تایید شده است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این باگ مربوط به نرم افزار یا سخت افزار دستگاه است. اما، Pixel 6a اساسا با اثر انگشتی که حتی در دستگاه ثبت نشده است، قفل را باز می کند! به زبان ساده، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر آن طور که باید کار نمی کند، که یک نقص امنیتی بزرگ است.

در یکی از این ویدیوها می‌توانیم افراد مختلفی را ببینیم که می‌توانند قفل پیکسل 6a را باز کنند. بنابراین اگر دستگاه شما گم یا دزدیده شود، هر کس دیگری می تواند به گوشی هوشمند شما دسترسی داشته باشد. این یک مشکل بزرگ است، به خصوص برای غول موتور جستجو، که هنوز از مشکلات مشابه با عملکرد ضعیف حسگر اثر انگشت سری پیکسل 6 مطلع نشده است.

حسگر اثر انگشت جدید پیکسل 6a

مشکل حسگر اثر انگشت پیکسل 6a

در مورد خود گوشی هوشمند نیز باید بگوییم که این پیکسل 6a دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با وضوح +FHD است که از HDR نیز پشتیبانی می کند. Pixel 6a همچنین دارای چیپست اختصاصی Tensor است که دستگاه را با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی تغذیه می کند. انرژی این گوشی را یک باتری 4306 میلی آمپر ساعتی تامین می کند که از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می کند. برای عکاسی، دستگاه دارای تنظیمات دوربین دوگانه با سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی و سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض در پشت و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است.

نظر شما در مورد مشکل عجیب حسگر اثر انگشت در گوشی میان رده گوگل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا