اخبار فناوری

مشخصات Snapdragon 8 Gen 2 برای Samsung Galaxy S23 چیست؟

شایعات قدیمی و جدید همگی به استفاده سامسونگ از نسخه ویژه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای سری گلکسی اس 23 اشاره دارند. تا حدودی می دانیم که این تراشه باید در فرکانس CPU و GPU کمی بهتر از نسخه پایه باشد. آخرین شایعات به ما می گوید که مشخصات اسنپدراگون 8 نسل 2 برای سامسونگ گلکسی اس 23 چیست.

اسنپدراگون 8 نسل 2

پردازنده کوالکام چند ماه پیش اسنپدراگون 8 نسل 2 معرفی شد، اما سامسونگ در لیست رسمی شرکای این شرکت دیده نشد. چند روز بعد فاش شد که سامسونگ از نسخه ویژه نسل دوم اسنپدراگون 8 در سری گلکسی اس 23 استفاده خواهد کرد و به نظر می رسد این شایعه درست باشد.

نسل دوم اسنپدراگون 8 کوالکام به طور رسمی معرفی شد: قوی تر و بهینه تر با پشتیبانی و ردیابی وای فای 7

گزارش جدید ادعا می کند که سندی را مشاهده کرده است که در آن چیپست گلکسی اس 23 به عنوان پلتفرم موبایل اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی ذکر شده است.

طبق اطلاعات موجود، این نسخه از اسنپدراگون 8 نسل 2 باید دارای کلاک کمی بالاتر برای هسته های اصلی CPU و GPU باشد که از نظر تئوری باید به عملکرد بالاتری تبدیل شود. البته باید منتظر ماند و دید که چه اجراهایی را در واقعیت می بینیم. در قسمت CPU، فرکانس هسته قدرتمند اصلی احتمالا بیشتر است.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

گزارش جدید همچنین به این احتمال اشاره می کند که این چیپست خاص با استفاده از فرآیند ریخته گری 4 نانومتری سامسونگ ساخته شده است. این بدان معناست که از فناوری سامسونگ به جای فناوری 4 نانومتری TSMC استفاده شده است. با این حال، این ادعا بر اساس شایعات قبلی است که صحت آن مورد تردید است. ما از سازنده چیپست انتظار تغییری نداریم.

برای بیش از یک دهه (به استثنای سری گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5)، سامسونگ گوشی های سری گلکسی اس و گلکسی نوت خود را در دو رنگ عرضه کرده است:

  1. 1- مدل اسنپدراگون (برای چین و آمریکا)
  2. 2- Exynos (برای سایر نقاط جهان)

به احتمال زیاد امسال سامسونگ تنها یک مدل گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس و گلکسی اس 23 اولترا را عرضه خواهد کرد و همه آنها از تراشه ویژه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای Galaxy استفاده کنند.

نظر شما چیه؟ به نظر شما این تراشه گلکسی خاص شیک تر است یا واقعاً عملکرد نهایی را بهبود می بخشد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا