اخبار فناوری

مرور کلی، بررسی و بررسی Nightcrawler

Nightcrawler یک فیلم مهیج روانشناختی نئون نوآر آمریکایی محصول سال ۲۰۱۴ به نویسندگی و کارگردانی دن گیلروی در اولین کارگردانی خود است. جیکوب بنجامین جیلنهال در نقش لویی “لو” بلوم یک روزنامه نگار آزاد است که رویدادهای خشونت آمیز شبانه را در لس آنجلس ضبط می کند و فیلم خود را به یک ایستگاه تلویزیونی محلی می فروشد. رنه روسو، ریز احمد و بیل پکستون نیز در این فیلم بازی می کنند. یک موضوع رایج در Nightcrawler، رابطه همزیستی بین روزنامه‌نگاری غیراخلاقی و تقاضای مصرف‌کننده است. اگر به دنبال دانلود فیلم خوب هستید، در دانلود این فیلم شک نکنید.

فیلم سومنامبولیستیک فیلم ضد قهرمان

گیلروی، کارگردان فیلم شبگرد، در ابتدا می خواست فیلمی درباره زندگی عکاس آمریکایی ویجی بسازد. ویجی عکاسی بوده است که سوژه‌هایش تصاویر خشونت و فاجعه، سختی، رنج و چیزهای شگفت‌انگیز بوده و اغلب به شجاعت، عزم و استقامت از عکاس نیاز داشته است، اما پس از کشف احتمالات روایی پیرامون حرفه روزنامه‌نگار آزاد یا شغل آزاد، او جهت گیری خود را تغییر داد . او لو را به عنوان یک ضدقهرمان با الهام از جهانی پر از بیکاری و سرمایه داری نوشت. جیلنهال نقشی محوری در تولید فیلم داشت، از اعضای تیم بازیگری گرفته تا تماشای نوارهای تست. فیلمبرداری چهار هفته به طول انجامید که در نوع خود فرآیند دشواری بود و بیش از 80 لوکیشن را شامل می شد.

دانلود فیلم

برای تبلیغ Nightcrawler، شرکت توزیع Open Road Films از استراتژی‌های بازاریابی ویروسی، از جمله یک CV ویدیویی تخیلی در Craigslist و پروفایل‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی برای لو استفاده کرد. فیلم شبگرد در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سال 2014 به نمایش درآمد و با بودجه ساخت 8.5 میلیون دلاری 50.3 میلیون دلار فروخت. این فیلم به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفت و منتقدان فیلمنامه گیلروی و بازی های جیلنهال و روسو را برجسته کردند. چندین منتقد فیلم Nightcrawler را یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ معرفی کردند و این فیلم جوایز متعددی از جمله نامزدی بهترین فیلمنامه اصلی در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار دریافت کرد. این فیلم در طول سال ها تبدیل به یک کالت کلاسیک مدرن شده است.

دلهره آور

صراحتاً لو بلوم یک جانور دهه 2010 است

لو، شخصیتی که جیک جیلنهال در فیلم تاریک و هوشمندانه Nightcrawler بازی می‌کند، در نگاه اول مانند تفسیری صرف از افرادی مانند گوردون گکو از وال استریت یا پاتریک بیتمن از روانشناس آمریکایی به نظر می‌رسد – روان‌پزشکی که تلخی را آموزش می‌دهد به نظر می‌رسد او را جذب کرده است. فرهنگ. این دروس را آنقدر مطالعه کرد که خونی شد که در رگهایش جاری شد. اما اگر کمی دقیق تر نگاه کنید، می توانید حس ناامیدی را در روح لو پس از رکود بزرگ مشاهده کنید. او مردی است که به او گفته شده بود که ثروتمند خواهد شد و این رویا اکنون دور از دسترس است. این را کجا در دلش می گذارد؟

شخصیت جیک جیلنهال در فیلم سومنامبولیست به طور خلاصه نماد این دهه سیاه است.

نقد و بررسی فیلم شبگرد

Nightcrawler در ظاهر یک تریلر نسبتاً ساده است که حول یک شخصیت اصلی کمی بعید اما بسیار مؤثر ساخته شده است، مردی که به عنوان یک ضدقهرمان شروع می کند و مستقیماً به سمت شر می رود. البته این در دنیایی اتفاق می افتد که شبیه دنیای ما نیست و هیچ تلاش واقعی برای رفع این اختلاف انجام نمی دهد. انجام این کار ضروری نیست. فیلم شبگرد داستانی واقع گرایانه نیست، تمثیلی از کینه ای تلخ و سوزان است. داستان افرادی که فکر می کنند لایق چیزهایی هستند و صرفاً به این دلیل که در جامعه ای خسته کننده به دنیا آمده اند از آنها محروم هستند. لو بلوم به خاطر هوش خاصش یا شیوایی فوق العاده اش و یا حتی به دلیل داشتن ایده ای درخشان برنده نمی شود. زالویی است که برای رشد و نمو مکررا خون دیگران را می مکد. لو بلوم برنده می شود زیرا در این دنیا مردان بی رحمی مانند او همیشه برنده می شوند و چه چیزی می تواند نشان دهنده وضعیت آشفته دهه 2010 باشد؟

وب سایت Rotten Tomatoes بر اساس 278 نقد و امتیاز 8.30/10، امتیاز 95% تایید را برای این فیلم به دست آورد. اجماع انتقادی این سایت می‌گوید: «محور، از نظر بصری زیبا، و با اجرای ستاره‌ای انعطاف‌پذیر از جیک جیلنهال، Nightcrawler هیجان‌های تاریک و غم‌انگیزی را ارائه می‌دهد.»

بررسی‌های متاکریتیک بر اساس ۴۵ منتقد عموماً مطلوب هستند و تماشاگرانی که توسط CinemaScore نظرسنجی می‌کنند، نمره متوسط ​​«B−» را در مقیاس A+ تا F به Nightwatch می‌دهند.

کریستی لمیر، منتقد سینما، بازی جیلنهال در شبگرد را «بسیار هیجان انگیز» (به صورت مثبت) خواند و از مضامین و پیام های فیلم تمجید کرد. کریستوفر اور از آتلانتیک، جیلنهال را با رابرت دنیرو جوان و بازی‌های او در فیلم‌های راننده تاکسی (1976) و پادشاه کمدی مقایسه کرد و گفت که شخصیت جیلنهال با شخصیت‌های دنیرو در این دو فیلم مشترک است. اور جیلنهال را «کاملاً خارق‌العاده» در این نقش خواند و اظهار داشت که بازیگر یاد می‌گیرد «یک کاریزمای عجیب و غریب و احشایی را کانالیزه کند و همه آن‌ها را در همان زمان در ظاهر درست ارائه دهد». او همچنین گفت که این نقش بهترین بازی جیلنهال تا به امروز بوده است. بن ساکس از شیکاگو ریدر، کارگردانی گیلروی را برجسته کرد و از این که چگونه کارگردان توانست با وجود کارگردانی برای اولین بار، چنین “اعتماد غیرمعمول” را از سوی بازیگران و گروه خود جلب کند، شگفت زده شد.

علاقه مندان می توانند برای دانلود فیلم Nightcrawler به لیست انیمه، مرجع فیلم، سریال و سایت انیمه مراجعه کنند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا