اخبار فناوری

مرورگر Edge نسخه 110 با VPN داخلی رایگان ارائه می شود

VPN یا VPN که مخفف Virtual Private Network و مخفف Virtual Private Network است، یکی از کاربردهای اصلی آن مربوط به حفظ امنیت کاربر در وب گردی است. اما در کشورهایی که محدودیت یا فیلتر اینترنت دارند، عملکرد فیلترینگ نیز دارد. جالب اینجاست که نسخه 110 مرورگر Edge با VPN داخلی رایگان عرضه می شود. اما شرایط استفاده از این فیلتر شکن رایگان مایکروسافت اج چیست؟

مرورگر Edge نسخه 110 با VPN داخلی رایگان

وقتی صحبت از مرورگرهای وب به میان می‌آید، گوگل کروم رهبر بازار آشکار است. این مرورگر سریع و یکپارچه با سایر خدمات گوگل است. این باعث می شود مرورگر کروم اولین انتخاب برای بسیاری از ما باشد.

به همین دلیل، رقبای او باید تلاش زیادی کنند تا بر او انتخاب شوند. در آخرین تلاش مایکروسافت، می بینیم که از اپرا الگوبرداری شده و یک سرویس فیلترینگ رایگان یا VPN رایگان در مرورگر Edge نسخه 110 اضافه خواهد شد.

مرورگر Edge نسخه 110 با VPN داخلی رایگان

مرورگر Edge نسخه 110 با VPN داخلی رایگان

حدود یک سال است که مایکروسافت نسخه ای از Edge خود را با یک سرویس VPN یکپارچه آزمایش می کند. اکنون این ویژگی را برای برخی از کاربران در آخرین نسخه پایدار عرضه کرده است.

این ویژگی جدید مرورگر مایکروسافت اج که «شبکه امن» یا «شبکه امن» نامیده می‌شود، با مشارکت Cloudflare پیاده‌سازی شده است و به کاربران ماهانه ۱ گیگابایت حجم VPN رایگان برای وبگردی امن ارائه می‌دهد.

با توجه به اینکه این ویژگی در مراحل نهایی پیاده سازی است، این نشان می دهد که مایکروسافت احتمالاً به زودی قیمت و در دسترس بودن عمومی VPN داخلی Edge را برای حجم بیشتری اعلام خواهد کرد.

ویژگی VPN شبکه امن Edge Browser به جای دور زدن محدودیت های فیلترینگ یا محدود کردن اینترنت از یک مکان جغرافیایی خاص با تغییر آدرس IP کاربر، بیشتر بر محافظت از حریم خصوصی استفاده از VPN متمرکز است. در واقع برای کشورهای دیگر بیشتر از کاربرانی مثل ما در ایران مفید است.

در واقع این سرویس به طور خودکار سرورهایی را از کشور اصلی کاربر برای عملکرد ایمن در شبکه های عمومی انتخاب می کند. به عبارت دیگر، کاربران فقط می توانند از شبکه امن برای محافظت از حریم خصوصی خود استفاده کنند، نه برای تغییر آدرس IP خود به آدرس یک کشور دیگر.

پیش از این در بین مرورگرهای اینترنتی، مرورگر اپرا سابقه طولانی در ارائه این قابلیت داشته و علاوه بر حفظ امنیت کاربران، آدرس IP خود را نیز به کشور دیگری تغییر داده است. برای مرورگر گوگل کروم می توان از افزونه های ویژه برای این عملکرد استفاده کرد.

نظر شما در مورد این سرویس جدید مایکروسافت در مرورگر Edge شما چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا