اخبار فناوری

مدیرعامل تلگرام اپل را به نابودی رویاهای کارآفرینان متهم کرد

پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، اپل را متهم به نابودی رویاها و کارآفرینی با قوانین اپ استور کرده است. به طور خاص، او به کمیسیون 30 درصدی اپل برای خریدهای درون برنامه ای برای توسعه دهندگانی که بیش از 1 میلیون دلار در سال درآمد دارند، اشاره می کند.

اتهام مدیر عامل تلگرام به اپل

پاول دوروف در کانال تلگرام او نوشت که اپل به پلتفرم پیام رسانی اطلاع داده است که نمی تواند به سازندگان محتوا اجازه دهد از روش های پرداخت شخص ثالث برای فروش استفاده کنند. تلگرام به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا از طریق دیوار پرداختی به کانال‌ها یا پست‌ها دسترسی داشته باشند، جایی که کاربران می‌توانند با استفاده از روش پرداخت شخص ثالث به جای سیستم خرید درون برنامه‌ای اپل، پرداخت کنند.

دوروف گفت اپل از اینکه تولیدکنندگان محتوا از تلاش‌های خود بدون پرداخت 30 درصد کارمزد کسب درآمد می‌کنند خوشحال نیست و تلگرام چاره‌ای جز قطع کردن پست‌ها و کانال‌های پرداخت شده در برنامه iOS خود ندارد. دوروف ادامه داد:این تنها نمونه دیگری از این است که چگونه یک انحصار تریلیون دلاری از تسلط بر بازار خود به ضرر میلیون ها کاربر که سعی در کسب درآمد از محتوای خود دارند سوء استفاده می کند.»

دوروف اپل را متهم کرد که با مالیات اپ استور خود، که 15 تا 30 درصد کمیسیون از اکثر خریدهای درون برنامه ای دریافت می کند، رویاها را نابود کرده و کارآفرینان را درهم می شکند. دوروف از رگولاتورها در اتحادیه اروپا، هند و سراسر جهان خواست تا “برعلیه اپل” اقدام کنند.

اتهام مدیر عامل تلگرام به اپل

اتهام مدیر عامل تلگرام به اپل

پاول دوروف به اظهارات خود ادامه داد:

برخی از تولیدکنندگان محتوا شروع به استفاده از ربات های پرداخت شخص ثالث برای فروش دسترسی به پست های فردی در کانال های تلگرام خود کرده اند. به این ترتیب، سازندگان محتوا می‌توانند تقریباً 100 درصد از آنچه مشترکانشان برای آن پرداخت می‌کنند، دریافت کنند، که بسیار عالی بود.

متأسفانه، اپل به ما گفت که از اینکه سازندگان محتوا از تلاش‌های خود بدون پرداخت مالیات 30 درصدی به اپل درآمدزایی می‌کنند، راضی نیستند. از آنجایی که اپل کنترل کامل اکوسیستم خود را در دست دارد، ما چاره ای جز غیرفعال کردن این پست های پولی در دستگاه های iOS نداشتیم.

این تنها نمونه دیگری از این است که چگونه یک انحصار تریلیون دلاری از تسلط بر بازار خود به ضرر میلیون ها کاربر که سعی در کسب درآمد از محتوای خود دارند سوء استفاده می کند. امیدوارم قانونگذاران اتحادیه اروپا، هند و جاهای دیگر قبل از اینکه اپل رویاهای بیشتری را نابود کند و کارآفرینان بیشتری را با مالیاتی بالاتر از مالیات بر ارزش افزوده دولت بکشد، اقدام کنند.

ضمناً در تلگرام سعی خواهیم کرد ابزارهای قدرتمند و ساده ای را در اختیار سازندگان قرار دهیم تا بتوانند از محتوای خود کسب درآمد کنند. خارج از اکوسیستم محدود کننده اپل.»

این اولین بار نیست که دوروف علیه اپل صحبت می کند. در ماه آگوست، مدیر عامل تلگرام علیه قوانین «مبهم» اپ استور اپل صحبت کرد.

نظر شما در مورد اظهار نظر مدیر عامل تلگرام و انتقاد او از اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا