اخبار فناوری

مدیاتک با شکست کوالکام ، رهبر بازار تراشه های تلفن همراه شد

تحلیلگران Counterpoint Research بازار تراشه های تلفن همراه را در سه ماهه دوم سال جاری مطالعه کردند و به این نتیجه رسیدند که MediaTek رهبر برجسته ای در بالای بازار تراشه های تلفن همراه است. این نتیجه یک رکورد جدید در تاریخ مدیاتک است و برای اولین بار بیش از 40 درصد از بازار تراشه های تلفن همراه را به خود اختصاص داد.

MediaTek با 43 درصد بیشترین سهم بازار تراشه های تلفن همراه را در اختیار دارد

کارشناسان بازار تراشه های تلفن همراه را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که MediaTek 43 درصد از این بازار را در اختیار دارد. پیشرفت MediaTek چشمگیر بوده است. در چهار ماه گذشته ، مدیاتک 37 درصد بازار تراشه ها را در اختیار داشت. و اگر آن را با مدت مشابه سال قبل مقایسه کنید ، موفقیت این شرکت تایوانی بسیار چشمگیرتر به نظر می رسد ، زیرا سال گذشته سهم بازار مدیاتک تنها 26 درصد بود.

مقایسه فروش سه ماهه دوم امسال و سال گذشته شرکت های ذکر شده

کوالکام در سه ماهه دوم سال جاری رتبه دوم را به خود اختصاص داد و 24 درصد بازار را به خود اختصاص داد. با وجود پیشرفت مدیاتک ، کوالکام نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است. اپل با 14 درصد سهم در رتبه سوم قرار دارد. این نتیجه مشابه سال گذشته (سه ماهه دوم 2020) است. اما نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته نیز 7 درصد کمتر است. البته این نتایج مربوط به سه ماهه دوم سال جاری است و اکنون اپل به لطف سری آیفون 13 توانسته سهم خود را افزایش دهد. البته مدیاتک و کوالکام هنوز در خط مقدم چاپ سنگی قرار دارند. و احتمالاً اولین تراشه 3 نانومتری جهان این محصول توسط یکی از دو شرکت تولید می شود و اپل برنده این رقابت نخواهد بود.

UNISOC با 9 درصد بازار تراشه های تلفن همراه در رتبه چهارم قرار دارد. شرکت چینی نیز مانند مدیاتک پیشرفت خوبی داشته و سهم آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش یافته است. سامسونگ نیز در رتبه پنجم قرار دارد ، زیرا غول فناوری کره ای تنها 7 درصد از بازار تراشه های موبایل را به خود اختصاص داده است. مانند کوالکام ، سامسونگ در سال گذشته عقب افتاده و سهم آن از 12 درصد به 7 درصد نسبت به Q2 2020 کاهش یافته است. همانطور که انتظار می رفت ، هواوی در بازار گوشی های هوشمند سقوط آزاد تلخی را تجربه می کند. HiSilicon تنها 3 درصد از بازار تراشه های تلفن همراه را در اختیار دارد. یک سال پیش ، سهم هواوی بیش از پنج برابر (16 درصد) بود.

بخش تراشه 5G تحت سلطه Qualcomm است

صحبت از تراشه های 5G ، کوالکام در سه ماهه دوم سال جاری پیشتاز بازار است. فروش این تراشه ساز تایوانی 55 درصد از کل بازار را تشکیل می دهد. کوالکام سال گذشته تنها 29 درصد بازار را در اختیار داشت. با این حال ، MediaTek نیز در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. اولین تراشه 4 نانومتری جهان همچنین ، توسط این شرکت تایوانی ارائه می شود.

مطابق با گیز چیندیل گای ، مدیر ارشد تحقیقات گفت: “مدیاتک بر بازار تراشه های تلفن های هوشمند تسلط داشت و 43 درصد بازار را به خود اختصاص داد.” Mediatek همچنین در زمینه تراشه های 5G برای گوشی های ارزان قیمت و میان رده عملکرد خوبی داشته است. تراشه های 4G البته به MediaTek کمک کرده است تا موقعیت خود را به عنوان پرفروش ترین شرکت در بازار تراشه های تلفن همراه تقویت کند. “

احیای تراشه میان رده مدیاتک باید کوالکام را نگران کند

پرو شارما در مطالعه ای که در زمینه رشد فروش انجام داد ، گفت: فروش کوالکام با تراشه های 5G با 55 درصد بیشترین سهم را در بازار تراشه های 5G دارد و تقاضای قابل توجهی برای تراشه های کوالکام 5G وجود دارد. “4) وجود دارد.”

آیا تا به حال از تراشه های Mediatek استفاده کرده اید؟ نظر شما در مورد این شرکت چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا