اخبار فناوری

مدل جدید PS5 در اوایل سال 2023 معرفی خواهد شد

پلی استیشن 5 بدون شک یکی از بهترین کنسول هایی است که سونی در بین سایر شرکت ها عرضه کرده است. اگرچه تاریخ معرفی و عرضه این کنسول با مسائل مختلف تولید همزمان شد، اما به یکی دیگر از موفقیت های سونی تبدیل شد. طبق اخبار دریافتی مدل جدید PS5 در اوایل سال 2023 معرفی خواهد شد با مایفون مگ با

مدل جدید PS5 چه ویژگی هایی دارد؟ !

پلی استیشن 5 یک موفقیت غیرقابل انکار است، اما اولین قدم های آن در بازار مطمئناً می توانست بهتر باشد. این کنسول در اواسط سال 2020 معرفی و در نوامبر همان سال عرضه شد. با این حال، چند ماه طول کشید تا به دلیل کمبود عرضه، در بازار مورد توجه قرار گیرد. محدودیت هایی که با اپیدمی کرونا آغاز شد همچنان بر تولید این کنسول تاثیر می گذارد.

مدل جدید پلی استیشن 5

امسال وضعیت بهتر شده است، اما کنسول هنوز با آمار فروش PS4 فاصله دارد. در میان مشکل کمبود قطعات، هزینه های ساخت افزایش یافت و تورم جهانی سونی را مجبور کرد قیمت کنسول ها را در برخی بازارها افزایش دهد. اکنون سونی راه حل جدیدی دارد که می تواند سهام این شرکت را بهبود بخشد و هزینه های تولید را کاهش دهد. علاوه بر این، مدل جدید PS5 در اوایل سال 2023 منتشر خواهد شد.

این مدل جدید نه یک نسخه حرفه ای است و نه یک نسخه باریک. شایعات زیادی در مورد مدل جدید PS5 شنیده ایم. آیا این یک PS5 Pro جدید است یا مدل باریک کنسول فعلی PS5؟ ظاهراً هم مدل جدیدی که عرضه خواهد شد مدلی با دیسک درایو قابل جابجایی است. به عنوان یادآوری، چند ماه پیش شایعاتی مبنی بر یک مدل جدید PS5 با درایور دیسک قابل اتصال وجود داشت. امروز تام هندرسون، روزنامه‌نگار و فعال مشهور سرگرمی، عرضه این مدل جدید را تایید کرد.

مدل جدید پلی استیشن 5

هندرسون همچنین گفت که سونی کنسول جدید را در ابتدای سال 2023 معرفی خواهد کرد، البته فروش این مدل جدید تا سپتامبر آغاز نخواهد شد. علاوه بر این، او می گوید که تقریباً به همه چیز در مورد کنسول جدید، از تصاویر گرفته تا برنامه های فروش، دسترسی داشته است. به گفته وی، PS5 جدید یک درایور دیسک جداگانه خواهد داشت. این امر باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و تولید می شود و در نهایت این مدل جایگزین مدل موجود PS5 می شود.

به گفته وی، برخی از توسعه دهندگان در حال آزمایش این کنسول جدید هستند. تا آن لحظه اکثر آنها عرضه این کنسول را تصمیم خوبی می دانستند. به عنوان یادآوری، Hideaki Nishino، معاون سونی اخیراً فاش کرد که سال 2023 سال هیجان انگیزی برای سخت افزار PS5 خواهد بود. سونی انتظار دارد در سال مالی آینده حدود 30 میلیون دستگاه از کنسول خود را بفروشد و مدل جدید PS5 می تواند کلید این موفقیت باشد.

پلی استیشن 5 با درایو دیسک قابل جابجایی احتمالا در سال 2023 عرضه خواهد شد

مطابق با GizChina و با توجه به آنچه گفته شد، سونی می خواهد 30 میلیون دستگاه از کنسول را در سال 2023 بفروشد و مدل جدید به سونی در رسیدن به این هدف کمک می کند. ما نمی دانیم که آیا PS5 جدید تغییرات عمیقی در طراحی ایجاد خواهد کرد یا خیر. به طور کلی، ما حتی فکر نمی کنیم که این کنسول یک PS5 Slim باشد، اما مطمئنا راه را برای نسخه کامپکت بعدی این کنسول هموار خواهد کرد. این دیسک قابل جابجایی به سونی این امکان را می دهد که تنها یک نسخه از کنسول را تولید کند و آن را در نسخه های دیجیتال و دیسک به فروش برساند.

دارندگان PS5 می توانند به راحتی درایو دیسک را در صورت شروع از کار افتادن یا زمانی که دیگر به آن نیاز ندارند، حذف کنند. همچنین انتظار داریم سونی این دیسک درایور را جداگانه بفروشد. در نتیجه، دارندگان آینده نسخه‌های دیجیتالی (بدون درایورهای دیسک) این کنسول می‌توانند این قابلیت را به کنسول‌های خود اضافه کنند. همچنین ممکن است یک PS5 Slim بدون درایور دیسک معرفی شود، اما از این لوازم جانبی احتمالی پشتیبانی کند. البته این تنها یک حدس از سوی ماست و برای روشن شدن ماجرا باید منتظر معرفی این مدل جدید باشیم.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا