اخبار فناوری

مدل ارزان‌تری از قلم اپل در راه است

در حالی که محصولات سامسونگ (و اکثر برندها به جز اپل) با قلم رایگان همراه محصول عرضه می شوند، اپل معتقد است که این لوازم جانبی باید جداگانه فروخته شود. اپل پنسل در نسل اول ۱۰۰ دلار و در نسل دوم ۱۳۰ دلار قیمت دارد. امشب شایعه ای می شنویم مبنی بر اینکه مدل ارزان تری اپل پنسل در راه است.

یک مدل ارزان‌تر از مداد اپل به نام مارکر

اگرچه مشتریان عاشق محصولات اپل هستند، اما قیمت بالای آنها غیرقابل انکار است. برای حل این وضعیت، این شرکت دستگاه های مقرون به صرفه ای مانند آی پد نسل دهم را روانه بازار کرده است، اما این کافی نیست. به عنوان مثال، کاربران فکر می کنند که برای استفاده از همه ویژگی ها، باید Magic Keyboard و Apple Pencil را خریداری کنند.

متأسفانه این دستگاه ها بسیار گران هستند، اما ظاهرا اپل در حال کار بر روی نسخه ارزان اپل پنسل است که این مشکل را برطرف می کند.

مداد سیب (تصویر تزئینی است)

مداد سیب (تصویر تزئینی است)

طبق پستی در Weibo، اپل پیش از این از برنامه های خود برای عرضه مدل 50 دلاری Apple Pencil صرف نظر کرده بود، حتی اگر این محصول وارد تولید انبوه شده بود. ظاهراً این نسخه از Apple Pencil با آیفون نیز سازگار است و یکی از مشکلات بزرگ در مورد نسل دهم آی‌پد را نیز برطرف می‌کند.

همانطور که می‌دانید، آی‌پد مقرون‌به‌صرفه اکنون از USB-C استفاده می‌کند، اما Apple Pencil از طریق درگاه لایتنینگ شارژ می‌شود و کاربران را ملزم به خرید دانگل 9 دلاری اضافی می‌کند.

این منبع می گوید که اپل قلم جدیدی به نام “مارکر” در دست ساخت دارد که قصد دارد آن را در رویداد سپتامبر خود به نمایش بگذارد. طبق گزارش ها، اپل این لوازم جانبی را حدود 49 دلار قیمت گذاری کرده است که به طور قابل توجهی ارزان تر از نسل اول و دوم اپل پنسل است.

طبیعتاً قیمت ارزان باعث می شود برخی از ویژگی ها را از دست بدهیم. اپل پنسل ارزان قیمت ظاهراً فناوری سنجش فشار یا باتری داخلی نداشت. در عوض، این شرکت تراشه ای ساخته است که برای عبور قلم از صفحه نمایش استفاده می شود. قبلاً این فناوری را در مدل های S-Pen سامسونگ دیده بودیم.

علاوه بر این، فونت جدید با آیفون سازگار خواهد بود. متأسفانه سایر مدل های اپل پنسل روی صفحه نمایش گوشی کار نمی کنند. این می تواند ناخوشایند باشد، به خصوص با توجه به اندازه iPhone Pro Max. اگرچه شایعات خوب هستند، اما هنوز هیچ اطلاعیه یا بحثی رسمی وجود ندارد. مداد اپل ارزان وجود ندارد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می‌کنید مدل ارزان‌تر Apple Pencil می‌تواند محبوب شود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا