اخبار فناوری

مخالفت قانونگذاران ایالات متحده با متا و خریدهای تجاری جدید این شرکت

همانطور که می دانید متا که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، اخیراً تمرکز زیادی بر روی مبحث VR و Metaverse داشته و اقدامات مختلفی در این زمینه انجام داده است. اگرچه برنامه های تجاری این شرکت در حال انجام است، به نظر می رسد باید شاهد عقب نشینی قانونگذاران آمریکایی در برابر متا و خریدهای تجاری جدید این شرکت باشیم. با مایفون مگ بیا

مخالفت قانونگذاران ایالات متحده با متا و خریدهای تجاری جدید این شرکت

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا قرار است در شکایت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) علیه این شرکت حضور یابد. FTC معتقد است که خرید Meta of Within Unlimited که در زمینه واقعیت مجازی فعال است باید ممنوع شود تا از ایجاد انحصار جلوگیری شود. در شکایتی که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده (ناحیه شمالی کالیفرنیا) تنظیم شده است، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده نام 18 متهمی را که قصد دارد با آنها مصاحبه کند، از جمله مارک زاکربرگ مدیر عامل متا و کریس میلک مدیر عامل شرکت Within Unlimited را معرفی کرده است. اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا نیز در این لیست قرار دارد. آنها همچنین در لیست متهمانی هستند که روز جمعه توسط FTC تشکیل شده است.

مخالفت قانونگذاران آمریکایی با متا

علاوه بر دفاع از خرید Within Unlimited، از مارک زاکربرگ در مورد استراتژی تجاری VR متا نیز سوال خواهد شد. آنها همچنین در مورد طرح های تجاری شرکت برای حمایت از توسعه دهندگان شخص ثالث سؤال خواهند کرد. متا در اکتبر 2021 با مبلغ نامشخصی با خرید Within Unlimited موافقت کرد. FTC در جولای همان سال شکایتی را تنظیم کرد و استدلال کرد که خرید Meta از Within Unlimited احتمالاً یک انحصار در بازار برنامه های تناسب اندام VR ایجاد می کند. این آژانس گفت که قرارداد پیشنهادی به طور قابل توجهی رقابت بین شرکت ها را کاهش می دهد و تمایل به انحصار بازار را نشان می دهد.

با این حال بسیاری بر این باورند که تصاحب این شرکت توسط متا قانونی است. متا در مقالات دادگاه روز جمعه استدلال کرد که یافته FTC هم رفتاری و هم از نظر سازمانی حدس و گمان است. ادعاهای متناقض او نیز قانع کننده نیستند، چه رسد به شواهدی مبنی بر تلاش متا برای انحصار بازار.

مخالفت قانونگذاران آمریکایی با متا

به گزارش خبرگزاری GizChinaشرکت متا، تحت رهبری مارک زاکربرگ، سازنده هدست واقعیت مجازی Oculus را در سال 2014 خریداری کرد. از آن زمان، این شرکت شروع به تمرکز بر دنیای واقعیت مجازی کرده است. FTC در پرونده خود گفت هدست های VR متا از آن زمان به سنگ بنای رشد آن در واقعیت مجازی تبدیل شده اند. با هدست Quest VR، پلتفرم Quest Store متا به پلتفرم اصلی برنامه های VR ایالات متحده تبدیل شده است.

علاوه بر این، اکنون بیش از 400 برنامه برای دانلود در دسترس هستند. FTC همچنین ادعا می کند که متا هفت استودیوی توسعه فناوری VR موفق را خریداری کرده است و اکنون یکی از بزرگترین مجموعه های محتوای VR در جهان را دارد. متا همچنین استودیوی Beat Games را خریداری کرد و اپلیکیشن محبوب Beat Saber را در اختیار گرفت. نظر شما در مورد کاربران مایفون مگ در این مورد چیست؟ ! آیا شرکت متا به دنبال ایجاد انحصار در بازار محصولات واقعیت مجازی است؟ !

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا