اخبار فناوری

محبوبیت گوشی هایی با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی در حال افزایش است

سرویس هایی با پایگاه کاربری بزرگ می توانند آمار جالبی را جمع آوری کنند. هر از چند گاهی این آمار منتشر می شود که بررسی آنها از جذابیت خاصی برخوردار است. به عنوان مثال، طبق داده های بنچمارک جدید Antutu، محبوبیت گوشی هایی با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی در حال افزایش است.

محبوبیت گوشی هایی با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی

بر اساس داده های ثبت شده در سه ماهه چهارم سال 2022، بنچمارک معروف AnTuTu حقایق جالبی را در مورد روند فعلی بازار گوشی های هوشمند و ترجیحات کاربران ارائه کرد.

اهمیت گزارش های آماری به روز شده سه ماهه، در مقایسه با گزارش های ماهانه، درک پیشرفت فعلی گوشی های اندرویدی و استفاده از این اطلاعات به عنوان مرجع برای تعیین آخرین روندهای گوشی های هوشمند است. اگرچه سازندگان تلفن همراه در تعیین مسیر توسعه نقش دارند، اما در نهایت کاربران حرف آخر را می زنند.

بر اساس داده‌های AnTuTu، ویژگی‌هایی که قبلاً فقط در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار موجود بود، مانند ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، در همه مدل‌های گوشی‌های هوشمند رایج‌تر می‌شوند.

حدود یک سوم (32.4 درصد) گوشی های هوشمند اندازه صفحه نمایش 6.7 اینچی دارند. دستگاه های 6.6 اینچی با 23 درصد سهم در جایگاه دوم و دستگاه های 6.8 اینچی با 13.7 درصد سهم در جایگاه سوم قرار گرفتند. جالب اینجاست که سهم کل گوشی های بین 6.6 تا 6.8 اینچی 69.1 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. رزولوشن FHD آنها با سهم 38.4 درصدی رایج ترین رزولوشن است.

سهم بازار از اندازه های مختلف صفحه نمایش

سهم بازار از اندازه های مختلف صفحه نمایش

اگرچه نرخ به روز رسانی 60 هرتز ممکن است در عصری که نرخ تازه سازی 120 هرتز تقریباً همیشه در تلفن های جدید دیده می شود قدیمی به نظر برسد، اما همچنان بیشترین سهم را در دنیای اندروید دارد که برابر با 48٪ است. بدیهی است که با آپدیت شدن گوشی های کاربران، این سهم کاهش می یابد و به نرخ رفرش 90 و 120 هرتز یا بیشتر اضافه می شود.

کوالکام همچنان با سهم 60 درصدی بر بازار پردازنده ها تسلط دارد و پس از آن مدیاتک با سهم 25.3 درصدی قرار دارد. توجه داشته باشید که این آمار مربوط به دستگاه هایی است که عملکرد دستگاه خود را در بنچمارک Antutu آزمایش کرده اند. در کل بازار، مدیاتک سهم بالاتری نسبت به کوالکام دارد.

در حالی که گوشی های هوشمند 4 گیگابایتی، 6 گیگابایتی و 8 گیگابایتی در حال از دست دادن سهم بازار هستند، آنهایی که 12 گیگابایت رم دارند این سهم را به دست می آورند. رایج ترین حافظه داخلی 256 گیگابایت است، اما تعداد گوشی های هوشمند با این ظرفیت کمتر از سه ماهه سوم است. این در حالی است که نسبت دستگاه های با 512 گیگابایت 4.2 درصد افزایش یافته و 11.5 درصد کل دستگاه ها را تشکیل می دهد.

اندروید 12 سهم بازار 59.6 درصدی را دارد و پس از آن اندروید 13 (12.6 درصد)، اندروید 10 (12.5 درصد) و اندروید 11 (10.5 درصد) به ترتیب محبوبیت در رتبه های بعدی قرار دارند.

مشخصات موبایل شما چیست؟ خرید بعدی شما چه ویژگی هایی را بهبود می بخشد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا