اخبار فناوری

متا ساخت ساعت هوشمند خود را برای رقابت با اپل واچ لغو کرد

سال گذشته شایعه شد که متا، به عنوان شرکت مادر فیس بوک، روی آن کار می کند ساعت هوشمند از طراحی ورزشی مدولار و ویژگی های سلامتی استفاده می کند. به هر حال، در نگاه اول به نظر می رسید که این دستگاه قرار است به عنوان رقیب اپل واچ به بازار عرضه شود. با این حال، طبق آخرین گزارش ها، متا برنامه توسعه ساعت هوشمند خود را لغو کرده است.

توسعه ساعت هوشمند متا را لغو کنید

با توجه گزارش هاروز جمعه، به کارکنان متا گفته شد که کار بر روی پروژه ساعت هوشمند به عنوان بخشی از تلاش شرکت برای کاهش هزینه ها، که شامل تغییرات ساختاری است، متوقف خواهد شد.

به گفته مدیر ارشد فناوری Andrew Bosworth، که بخش Meta Labs را رهبری می کند، تیم توسعه ساعت هوشمند Meta اکنون به سمت ساخت عینک های واقعیت افزوده می رود.

شایعاتی مبنی بر برنامه‌های متا برای راه‌اندازی یک ساعت هوشمند برای اولین بار در فوریه 2021 منتشر شد و گزارش‌ها حاکی از آن بود که این دستگاه دارای نمایشگری جداشدنی با دو دوربین داخلی برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری برای اشتراک‌گذاری در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است.

گزارش های اولیه همچنین حاکی از آن بود که متا این ساعت را طوری طراحی کرده است که نسخه ای از سیستم عامل اندروید گوگل را با استفاده از اتصال سلولی بدون نیاز به گوشی هوشمند اجرا کند. متا همچنین قصد داشت با شرکت های دیگر برای ایجاد لوازم جانبی همکاری کند که به صفحه نمایش قابل جدا شدن ساعت اجازه می دهد تا به کوله پشتی و موارد مشابه متصل شود.

توسعه ساعت هوشمند متا را لغو کنید

توسعه ساعت هوشمند متا را لغو کنید

به گزارش رویترز، جدای از لغو پروژه ساعت هوشمند، سازماندهی مجدد داخلی متا نیز به توسعه پورتال پایان می دهد. پورتال برای اولین بار در سال 2018 راه اندازی شد و اساساً یک برند نمایشگر هوشمند بود که قابلیت تماس تصویری را با استفاده از خدمات انحصاری متا مانند واتس اپ و فیس بوک ارائه می کرد.

با وجود انتشار چندین نسخه، پورتال هرگز به عنوان یک دستگاه مصرف کننده ارائه نشد، در حالی که تلاش های متا برای تبلیغ آن در بازار سازمانی نیز شکست خورد. این شرکت قصد دارد تا پایان سال به فروش نمایشگرهای هوشمند تحت برند پورتال ادامه دهد.

تغییر ساختار متا اندکی پس از 11000 اخراج یا حدود 13 درصد از نیروی کار جهانی متا انجام می شود. مدیرعامل شرکت مارک زاکربرگ در یادداشتی گفت که اخراج کارکنان نتیجه ترکیبی از تصمیمات بد، رکود اقتصاد کلان، افزایش رقابت و از دست دادن سیگنال‌های تبلیغاتی است که همگی منجر به درآمد کمتر از حد انتظار شده است.

در نهایت، نظر شما در مورد لغو توسعه ساعت متصل متا چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا