اخبار فناوری

مارک زاکربرگ از اپل انتقاد کرد و گفت اکوسیستم متاورس باید یک محیط باز باشد

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، هرگز نظرات خود را در مورد برخی تصمیمات اپل پنهان نکرده است. به خصوص پس از اینکه شرکت مستقر در کوپرتینو شفافیت ردیابی اپلیکیشن را معرفی کرد. این بار، مارک زاکربرگ از اپل و هدست واقعیت ترکیبی ادعایی این شرکت انتقاد می کند و می گوید Metaverse باید یک محیط کاملاً “باز” ​​باشد.

انتقاد مارک زاکربرگ از اپل

در حالی که هدست AR/VR اپل تا سال 2023 معرفی نخواهد شد، متا روز سه شنبه از هدست واقعیت مجازی جدید خود رونمایی کرد. متا کوئست پرو این دستگاه دارای سنسورهای پیشرفته برای ردیابی چهره و سایر فناوری های عالی است. زاکربرگ در مصاحبه با لبه او توضیح داد که چرا فکر می‌کند اکوسیستم Meta VR بهتر از چیزی است که اپل روی آن کار می‌کند.

برای زاکربرگ، نگرانی اصلی داشتن بهترین سخت افزار نیست، بلکه داشتن یک اکوسیستم باز است. مدیر عامل متا گفت که این شرکت در یک “رقابت فلسفی” با اپل است، زیرا این دو شرکت روی آینده چیزی که او Metaverse می نامد کار می کنند.

این مدیر اجرایی از مثال رایانه شخصی در برابر مک و همچنین اندروید در مقابل iOS استفاده کرد تا نشان دهد که چگونه اپل در تلاش است تا کاربران را در اکوسیستم خود قفل کند در حالی که سایر پلتفرم ها با هم می توانند “مزایای آنچه ایجاد شده” را دریافت کنند. او استدلال کرد که متاورس باید “قابلیت تعامل” باشد و توسط بسیاری از توسعه دهندگان و شرکت های مختلف ساخته شود.

انتقاد مارک زاکربرگ از اپل

انتقاد مارک زاکربرگ از اپل

به گفته زاکربرگ، اپل با استفاده از هدست واقعیت مختلط خود می تواند هم به رقبا و هم به مصرف کنندگان آسیب برساند زیرا این شرکت در حال حاضر کنترل کاملی بر آیفون دارد که توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان استفاده می شود. او درباره اپل گفت: “کاری که آنها انجام می دهند آنقدرها که تصور می کنند انسان دوستانه نیست.”

متا با شرکایی مانند مایکروسافت، اتودسک و اکسنچر برای ساخت پلتفرم Metaverse خود همکاری کرده است. Meta Quest Pro جدید یکی از محصولات این شرکت برای دسترسی بیشتر به Metaverse برای افراد بیشتری است.

نظر شما درباره اظهارات مارک زاکربرگ در مورد محدودیت های اکوسیستم واقعیت مختلط آینده اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا