اخبار فناوری

قابلیت تشخیص برهنگی اپل در سطح بین المللی راه اندازی می شود

یکی از ویژگی های مهمی که والدین کودکان و نوجوانان نگران آن هستند، فضای باز و برهنگی شبکه های اجتماعی است که می تواند کودکان را به تماشای محتوای نامناسب ترغیب کند. با این حال، ویژگی برهنگی اپل در سطح بین المللی منتشر خواهد شد تا یکی از نگرانی های والدین کاهش یابد. با مایفون مگ با من بودن.

به گفته گاردین، اپل به زودی ویژگی امنیتی ارتباطات خود را در بریتانیا راه اندازی خواهد کرد. The Verge گزارش می دهد که کاربران در کانادا، استرالیا و نیوزلند نیز باید این ویژگی مهم را دریافت کنند. این گزینه پس از فعال شدن توسط والدین، پیام ها را تجزیه و تحلیل می کند تا برهنگی احتمالی از محتوا فیلتر شود.

این ویژگی تنها بخشی از مجموعه پیشرفته‌ای از ویژگی‌های محافظت از کودکان است که اپل قصد دارد در iOS 15 معرفی کند. اگرچه گزینه راهنمای توسعه‌یافته با مقاومت کمی روبرو شد، مجموعه اقدامات جنجالی ایجاد نکرد. نگرانی های مربوط به حریم خصوصی کاربران اپل، راه اندازی دومین ویژگی را در خارج از ایالات متحده به تاخیر انداخته است، اما کاربران مشتاقانه منتظر انتشار بین المللی آن هستند. زیرا انگلستان یکی از اولین کشورهای بزرگی خواهد بود که انتظار دریافت این ویژگی را دارد.

تشخیص برهنگی اپل

با این حال، نسخه نهایی Communication Safety بسیار بیشتر از نسخه ای که اپل تصور می کرد کنترل می شود. در ابتدا قرار بود والدین در صورت دریافت پیام های برهنه فرزندانشان، اعلان دریافت کنند. در عوض، ویژگی “امنیت ارتباطات” اکنون به سادگی محتوای پیام را در صورت تشخیص احتمال برهنگی درهم می کند. همچنین به کودکان هشدار داده می شود و به منابع ارائه شده توسط گروه های ایمنی کودک هدایت می شوند.

مهمتر از آن، این ویژگی به دو صورت کار می کند. مطابق با PhoneArena، اگر در عکسی که کودک قصد ارسال آن را دارد برهنگی تشخیص داده شود، تعدادی پروتکل حفاظتی نیز اعمال می شود. کودک از ارسال آن امتناع می ورزد و به او این فرصت داده می شود تا با بزرگسالان تماس بگیرد. اپل سخت کار کرده است تا بالاترین سطح حریم خصوصی را تضمین کند. تمام پردازش تصویر روی دستگاه انجام می شود و اپل تقریبا هیچ اطلاعاتی در مورد آنالیز و نتیجه ندارد.

بنابراین، نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی در مورد امنیت ارتباطات در شکل فعلی تا حدودی نابجا به نظر می‌رسد. با این حال، حتی سرسخت ترین منتقد اپل نیز نمی تواند انکار کند که حریم خصوصی مشتریانش را بسیار جدی می گیرد. زیرا از رمزگذاری سرتاسر تا ابهام مکان، این شرکت همیشه تعهد خود را برای حفاظت از داده های مشتری حفظ کرده است. اپل مطمئناً می داند که چگونه یک راز را حفظ کند (در مقایسه با سایر غول های فناوری از جمله فیس بوک). نظر شما در مورد قابلیت تشخیص برهنگی اپل چیست؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا