اخبار فناوری

قابلیت باز کردن قفل Google Watch یک راه امن جدید برای باز کردن قفل گوشی از طریق ساعت هوشمند است

گوگل با معرفی ساعت هوشمند خود گامی در جهت ایجاد اکوسیستمی متنوع از محصولات مختلف برداشته است. این شرکت که در زمینه توسعه نرم افزار مهارت زیادی دارد، اکنون تعامل گوشی هوشمند و ساعت هوشمند را افزایش داده است. در واقع، قابلیت باز کردن قفل Google Watch یک راه امن جدید برای باز کردن قفل گوشی از طریق ساعت هوشمند است. با مایفون مگ با

ویژگی باز کردن قفل Google Watch چه عملکردی را در اختیار کاربران قرار می دهد؟ !

در جریان نمایشگاه CES در لاس وگاس، گوگل قابلیتی به نام Watch Unlock را در ساعت پیکسل این شرکت به نمایش گذاشت. اگر عملکرد Face Unlock از چهره شما برای باز کردن قفل دستگاه PePixel 7 استفاده می کند، می توانید حدس بزنید که Watch Unlock از چه چیزی استفاده می کند. اگر پاسخ شما ساعت هوشمند شماست، 100% حق با شماست. این ویژگی برای شما طراحی شده است تا زمانی که Face Unlock در دستگاه Pixel شما کار نمی کند یا حسگر اثر انگشت به درستی کار نمی کند، از آن استفاده کنید.

قابلیت باز کردن قفل Google Watch

البته لازم به ذکر است که استفاده از قابلیت Watch Unlock دسترسی اولیه امنیتی به دستگاه کاربر را فراهم می کند. همانطور که توسط Android Police ذکر شده است، Watch Unlock تنها دسترسی امنیتی لایه اول را به گوشی کاربر فراهم می کند. این بدان معناست که دسترسی کافی برای احراز هویت مالک تلفن و پرداخت‌های غیرلمسی را نخواهد داشت و به کسی اجازه نمی‌دهد با استفاده از Watch Unlock وارد برنامه شود. این منطقی است زیرا Face Unlock در سری Pixel 7 به اندازه کافی ایمن نیست که امکان پرداخت Google Pay را فراهم کند.

برای اینکه روش گوگل ایمن در نظر گرفته شود، این ویژگی از حسگر بیومتریک (برای تشخیص اثر انگشت یا تشخیص چهره) استفاده می کند و بیش از ۷ درصد مواقع استفاده نمی شود. تست‌های Face Unlock نشان می‌دهد که می‌توان بیش از 20 درصد مواقع آن را فریب داد. گوگل همچنین به کاربران پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو هشدار داد که ممکن است سیستم تشخیص چهره در محیط های کم نور کار نکند. با Watch Unlock، Pixel Watch می‌تواند قفل گوشی شما را تا زمانی که به تلفن متصل باشد باز کند. این شرکت با نمایش این ویژگی در CES و در غرفه گوگل گفت که اکنون می توانید فقط با داشتن ساعت هوشمند در نزدیکی خود به تلفن خود متصل شوید.

Smart Lock به شما امکان می دهد قفل گوشی خود را با استفاده از یک چهره قابل اعتماد، مکان مورد اعتماد و دستگاه قابل اعتماد باز کنید.

در حال حاضر، این ویژگی در دسترس است. با استفاده از قابلیت Smart Lock گوگل می توانید گوشی اندروید خود را باز نگه دارید. برای فعال کردن این ویژگی، گوشی اندروید خود را بردارید و به تنظیمات > امنیت > تنظیمات امنیتی بیشتر > قفل هوشمند بروید. اگر گزینه Security وجود ندارد، روی Security & Location ضربه بزنید. سپس پین، الگو یا رمز عبور خود را وارد کنید. تشخیص حضور بدن را انتخاب کنید تا قفل گوشی در حین حرکت باز بماند. با این روش گوشی شما تا چهار ساعت آنلاک می ماند.

قابلیت باز کردن قفل Google Watch

البته در نظر داشته باشید که اگر شخصی گوشی شما را بدزدد و در حین سرقت قفل آن باز شود، دستگاه آنلاک و باز می ماند. در برخی از مدل‌ها، تلفن هوشمند شما نحوه راه رفتن را یاد می‌گیرد، بنابراین اگر روش راه رفتن را تغییر دهید، ممکن است تلفن شما قفل شود. همچنین می‌توانید دستگاه خود را به گونه‌ای پیکربندی کنید که قفل آن در مکان مورد اعتماد باز شود. می تواند در خانه، محل کار یا هر جایی باشد. این حالت با اتصال Wi-Fi بهترین کار را می کند. گزینه نهایی Trusted Devices است که می توانید تا زمانی که تلفن Android خود را در نزدیکی یک دستگاه متصل از جمله یک ساعت هوشمند مجهز به بلوتوث قرار دهید، قفل آن را باز نگه دارید.

قابلیت باز کردن قفل Google Watch

مطابق با PhoneArenaبه لطف Smart Lock، ساعت شما حتی زمانی که از آن استفاده نمی کنید قفل گوشی شما را باز نگه می دارد. برای تغییر آن، گوگل به دنبال اضافه کردن یک گزینه باز کردن قفل فعال است که باز هم Watch Unlock نام دارد، به ساعت پیکسل. با استفاده از این گزینه، در زمان مشخصی از کاربران درخواست احراز هویت می شود، به این معنی که تا زمانی که ساعت هوشمند متصل باز نشده و توسط کاربر پوشیده نشود، گوشی کاربر قفل نخواهد شد.

این یک لایه امنیتی دیگر را به گزینه Trusted Devices در قابلیت Smart Lock گوگل اضافه می کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این ویژگی هنوز به طور رسمی توسط گوگل معرفی نشده است و برخی معتقدند این شرکت حتی این ویژگی را در غرفه خود در نمایشگاه CES اعلام کرده است. این می تواند به این معنی باشد که این ویژگی به راه اندازی نزدیک می شود، اگرچه ممکن است تا کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O 2023 در ماه مه آینده منتظر بماند.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا