اخبار فناوری

فهرست نوآورترین شرکت های فناوری جهان در سال 2021 منتشر شد که سامسونگ پیشتاز این راه است.

طبق آخرین گزارش سرمایه تحت فشار، سامسونگ نوآورترین شرکت فناوری جهان است. این غول فناوری کره ای در سال 2021 در مجموع 13024 اختراع ثبت کرد که با کمی تفاوت رتبه اول را به خود اختصاص داد. هوآوی نیز با 9739 پتنت در جایگاه دوم قرار گرفت.

نوآورترین شرکت فناوری

اکنون با نگاهی به جدول منتشر شده توسط Capital on Tap، می بینیم که Huawei در بالای جدول اینجا قرار دارد. اما یک نکته وجود دارد. در واقع، سامسونگ پتنت ها را تحت دو نهاد مجزا شامل Samsung Electronics و Samsung Display پیاده سازی و ثبت اختراع می کند. هنگامی که پتنت های ثبت شده توسط دو بخش (9499 توسط Samsung Electronics و 3524 توسط Samsung Display) را با هم ترکیب کنید، امتیاز نهایی سامسونگ را به نوآورترین برند در جهان تبدیل می کند.

همچنین، علیرغم تصمیم ال‌جی برای خروج از بازار گوشی‌های هوشمند، دیدن این شرکت در بین ۵ گوشی برتر جالب است (گوشی‌های هوشمند تنها دستگاه‌های الکترونیکی موجود نیستند).

نوآورترین شرکت فناوری

نوآورترین شرکت فناوری

سازنده نمایشگر چینی BOE Technologies نیز با افزایش نسبت به سال گذشته در جایگاه سوم قرار گرفت که اصلا تعجب آور نیست. در واقع، این شرکت پنل های نمایشگر را برای شرکت های بزرگ از جمله سامسونگ عرضه می کند. همچنین شایعاتی وجود دارد که اپل به دنبال استفاده از نمایشگرهای BOE برای آیفون های نسل بعدی خود است.

کوالکام با شش نقطه عطف در جایگاه چهارم قرار دارد، در حال حاضر با 4815 درخواست ثبت اختراع در سال 2021. شرکت های چینی Tencent و Baidu به ترتیب رتبه های ششم و هفتم را به خود اختصاص داده اند. اینتل و آی بی ام نیز با یک قدمی اپل در 10 شرکت برتر قرار دارند. کوپرتینو امسال 2925 پتنت ثبت کرده است و در حال حاضر در رتبه یازدهم قرار دارد.

از دیگر شرکت های معروف می توان به شیائومی در رتبه هفدهم، گوگل در رتبه 22 و سونی در رتبه 24 اشاره کرد.

نوآورترین شرکت فناور در زمینه فعالیت

نوآورترین شرکت فناور در زمینه فعالیت

لیست جداگانه ای از شرکت های برتر در رده های مختلف از جمله واقعیت مجازی / واقعیت افزوده، شبکه 5G، رانندگی خودکار، بلاک چین، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، امنیت سایبری و موارد دیگر توسط سایت تهیه شده است که در قسمت های ذکر شده به ترتیب هواوی، Qualcomm، LG، Tencent و IBYM موقعیت پیشرو در بخش خصوصی را به دست آورده اند.

در مجموع، سامسونگ الکترونیکس 263702 اختراع ثبت کرده است که شامل 26219 پتنت ثبت شده توسط Samsung Display است که نشان می دهد بار دیگر این شرکت کره ای است که با مجموع 1977 279 اختراع، IBM 1977، نوآورترین شرکت جهان پس از سونی معرفی شده است. پتنت، میتسوبیشی با 259323 و ال جی با 153 973.

همچنین بیشترین رشد و کاهش تعداد پتنت ها در سال 2021 نسبت به سال گذشته، ابتدا به بایدو با 21 هاپ، TSMC با 10 و در نهایت SK Hynix با 9 مرحله رشد تعلق دارد. میتسوبیشی 12 رتبه را از دست داد و بیشترین افت را در عملکرد ثبت اختراع به جای گذاشت.

در نهایت، لیست نوآورترین شرکت های فناوری در سال 2021 را چگونه می بینید؟ به نظر شما این لیست در سال آینده چگونه و برای کدام شرکت تغییر خواهد کرد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا