اخبار فناوری

عکاسی نجومی از گوشی های سامسونگ با آپدیت جدید Expert RAW امکان پذیر شده است

به نظر می رسد سامسونگ تمرکز ویژه ای بر ارتقای نرم افزار تجربه عکاسی گوشی های موبایل خود دارد. چند روز پیش بود نرم افزار پشتیبانی دوربین گوشی های سامسونگ (دستیار دوربین) منتشر شد. امروز می دانیم که عکاسی نجومی از گوشی های سامسونگ با آپدیت جدید Expert RAW امکان پذیر شده است. حالت عکاسی نوردهی چندگانه نیز برای خلاقیت بیشتر در دسترس است.

عکاسی نجومی از گوشی های سامسونگ

سال گذشته، سامسونگ اپلیکیشنی به نام Expert RAW را راه اندازی کرد تا به علاقه مندان به عکاسی کنترل بیشتری بر دوربین های گوشی بدهد و به کاربران آزادی بیشتری برای تصاویری با ظاهر حرفه ای بدهد. این برنامه اکنون دو حالت جدید ارائه می دهد:

  1. 1- عکاسی نجومی یا نجومی
  2. 2- عکاسی چندگانه نوردهی یا ترکیبی چند تصویری

خانواده گلکسی اس 22 دارای دوربین هایی با وضوح بالا و لنزهای متنوع است. در حالی که برنامه پیش‌فرض دوربین ممکن است برای کاربر معمولی کافی باشد، علاقه‌مندان به عکاسی و فیلم‌برداری به ابزارهای بیشتری نیاز دارند. اینجاست که اپلیکیشن Expert RAW وارد می‌شود و اکنون 2 ویژگی جدید ذکر شده در بالا را دارد.

توجه داشته باشید که این ویژگی‌ها در نسخه بتا هستند و فقط برای دارندگان Galaxy S22 که One UI 5.0 را بر اساس Android 13 دانلود کرده‌اند، در دسترس است.

عکاسی نجومی Galaxy S22

عکاسی نجومی Galaxy S22

عکاسی نجومی اولین بار توسط گوگل در سال 2019 معرفی شد و به شما امکان می دهد از آسمان شب عکس بگیرید. با گرفتن تصاویر نوردهی متعدد و ترکیب آنها با هم کار می کند. بدون حالت اختصاصی، برای دریافت یک رندر خوب به تنظیمات دستی زیادی نیاز دارد، اما وقتی حالت عکاسی اختصاصی داشته باشد، همه چیز بهبود می یابد.

گلکسی S22 حالت شب دارد، اما برای تصاویر دقیق از آسمان شب کافی نیست. امروز سامسونگ اپلیکیشن Expert RAW را به‌روزرسانی کرد تا به شما امکان ثبت تصاویر واضح از ستارگان، سحابی‌ها و فعالیت‌های آسمان تاریک را بدهد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که راهنمای آسمان را برای مکان یابی “صورت فلکی، منظومه های خورشیدی، خوشه های ستاره ای و سحابی ها” فعال کنید، سپس دوربین از فناوری پیشرفته تقسیم بندی هوش مصنوعی و پردازش چند تصویری برای گرفتن عکس در یک صفحه استفاده می کند. تنظیم سرعت شاتر به یاد داشته باشید که عکاسی نجومی به سه پایه نیاز دارد.

عکاسی خلاقانه با ترکیب چندین فریم در Galaxy S22

عکاسی خلاقانه با ترکیب چندین فریم در Galaxy S22

برای دوستداران هنر، یک ویژگی جدید نوردهی چندگانه نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد چندین عکس را همزمان انتخاب کرده و آنها را در یک تصویر واحد ترکیب کنید. خروجی مانند تصویر بالا خواهد بود.

نسخه های بتا Astrophoto و Multiple Exposure را می توان با انتخاب گزینه Special Photo در منوی تنظیمات Expert RAW مشاهده کرد.

نرم افزار Camera Assistant برای گوشی های سامسونگ (Camera Assistant) عرضه شد

سامسونگ همچنین یک برنامه دستیار دوربین را معرفی کرده است که می توانید آن را از فروشگاه گلکسی سامسونگ یا برنامه Good Lock دانلود کنید. این به شما امکان می‌دهد ویژگی‌های خودکاری را که بیشتر در جلو و مرکز استفاده می‌کنید حفظ کنید و به شما امکان می‌دهد برخی از ویژگی‌ها مانند HDR خودکار، تعویض خودکار لنز و مرور زمان دوربین را روشن و خاموش کنید.

چند ماه از عرضه گلکسی اس 22 می گذرد. در ماه های اخیر شاهد معرفی گوشی های جدید اپل و گوگل با ویژگی های جدید دوربین بوده ایم. به‌روزرسانی استراتژیک دوربین می‌تواند به سامسونگ کمک کند تا زمانی که S22 روی گلکسی S23 کار می‌کند، مردم دوباره درباره آن صحبت کنند.

نطر شما چی هست؟ در هر صورت، این تشویق خوبی است که بدانید یک برند همیشه در حال کار بر روی بهبود محصولات فعلی خود است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا