اخبار فناوری

عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا برای اولین بار توسط تسلا مدل Y تصاحب شد

تسلا را باید شرکت پیشرو در تولد خودروهای الکتریکی دانست. اگرچه قبل از تسلا خودروهای برقی در بازار وجود داشت، اما این تسلا بود که با برنامه ریزی خود تغییرات قابل توجهی را در دنیای خودروهای الکتریکی ایجاد کرد. اکنون به نظر می رسد که عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا برای اولین بار توسط تسلا مدل Y تصاحب شده است. در تداوم با مایفون مگ بیا

عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا برای اولین بار توسط تسلا مدل Y تصاحب شد

تسلا در بازار خودروهای الکتریکی بسیار خوب عمل می کند و به نظر می رسد مدل Y این شرکت بزرگ ترین جذابیت آن در بازار خودروی اروپا باشد. در ماه سپتامبر، تسلا مدل Y با رکورد 4359 تحویل، پرفروش‌ترین SUV استرالیا و سومین خودروی جدید پرفروش بود. تنها تویوتا هایلوکس با رکورد 5170 و فورد رنجر با رکورد 4890 بیشتر از مدل Y تحویل گرفتند. ماه گذشته تسلا مدل Y پرفروش ترین خودروی آلمان شد. این خودرو رقبایی مانند فولکس واگن گلف و فولکس واگن تیگوان را شکست داد.

اکنون بر اساس ثبت نام خودروهای جدید، گزارش جدیدی از JATO Dynamics نشان می دهد که تسلا مدل Y برای اولین بار به پرفروش ترین خودرو در اروپا تبدیل شده است. بر اساس این گزارش، تا به امروز نزدیک به 30000 خودروی تسلا فروخته شده است. JATO Dynamics مستقر در لندن روز چهارشنبه اعلام کرد که این اولین بار است که خودروی اسپرت تسلا با رکورد 2,9,367 تحویل مدل Y در ماه گذشته که 227 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، در اروپا بیشترین فروش را کسب کرده است.

عنوان پرفروش ترین خودرو در اروپا

داده ها همچنین نشان می دهد که دومین مدل بزرگ در ثبت نام های اروپایی، پژو 208 است. در رتبه سوم داچیا ساندرو رنو قرار دارد. پژو 208 و داچیا ساندرو بسیار ارزان تر از Y. تسلا تایید کرده است که تا پایان سپتامبر، کارخانه Gigafactory در برلین به نرخ تولید 2000 خودروی مدل Y در هفته خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری GizChina، در مرداد ماه سال جاری، این شرکت نسخه ارزان قیمت مدل Y را در اروپا عرضه کرده بود. این خودرو دارای برد کروز WLTP 455 کیلومتر است. به عنوان مثال مدل Y دوربرد آن که در اروپا راه اندازی شده است، قادر است 533 کیلومتر را طی کند. از نظر قدرت، مدل Y دیفرانسیل عقب دارای حداکثر سرعت 217 کیلومتر بر ساعت است. به علاوه شتاب 0 تا 100 آن 6.9 ثانیه در ساعت است. وب سایت رسمی این شرکت گفته است که انتظار می رود این خودرو بین دسامبر 2022 و فوریه 2023 به کاربران تحویل داده شود.

عنوان پرفروش ترین خودرو در اروپا

از نظر قیمت، نسخه دیفرانسیل عقب تسلا مدل Y از 50000 یورو در هلند شروع می شود. این خودرو 16000 یورو ارزانتر از نسخه دوربرد خود است. با احتساب نرخ ارز و مالیات بر ارزش افزوده، اگر این خودرو در آمریکا فروخته شود، 20 هزار دلار ارزانتر می شود. در برخی از بازارهای اروپایی، مدل Y دیفرانسیل عقب حتی ارزان تر از مدل 3 استاندارد است. نظر شما در مورد کاربران مایفون مگ در این مورد چیست؟ عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا که برای اولین بار توسط تسلا مدل Y تصاحب شد، آیا همیشه ثابت می ماند؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا