اخبار فناوری

عرضه رسمی سنسور دوربین OmniVision OV50H: وضوح 50 مگاپیکسل با اندازه پیکسل 1.2 میکرومتر

شرکت OmniVision اخیراً با معرفی جدیدترین سنسور دوربین موبایل خود به نام OV50H، چالشی را برای سایر سازندگان حسگر تصویر موبایل مانند سونی و سامسونگ ایجاد کرده است. OV50H دارای رزولوشن 50 مگاپیکسلی است و به لطف فناوری داخلی پیشرفته خود از HDR درهم آمیخته پشتیبانی می کند. این سنسور همچنین دارای نوع جدیدی از تشخیص فاز چهارگانه (QPD) است که برای ارائه فوکوس خودکار بهبود یافته استفاده می شود. از دیگر مشخصات این سنسور تصویر می توان به اندازه پیکسل 1.2 میکرون در ابعاد سنسور 1/1.3 اینچی و همچنین قابلیت فیلم برداری 8K اشاره کرد.

سنسور دوربین OmniVision OV50H

سنسور تصویر OV50H دارای آخرین فناوری QPD OmniVision است که برای کمک به ساخت گوشی‌های هوشمند با فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) بهبود یافته «2×2» پشتیبانی می‌شود، زیرا حالت افقی/عمودی Native (H/V) با فناوری پیشرفته بهبود یافته و سرعت آن را افزایش می‌دهد. فرآیند تمرکز

حالت H/V نیز در OV50H برای بهبود درک عمق و حساسیت به نور ارائه شده است. این سنسور دارای 50 میلیون پیکسل 1.2 میکرون (μm) با زوم 2 برابری در فرمت 1/1.3 اینچ است و فیلمبرداری با وضوح 8K با “موزاییک روی تراشه” و حالت 4K/120fps با تجهیزات الکترونیکی تثبیت کننده تصویر را ارائه می دهد.

سنسور دوربین OmniVision OV50H

سنسور دوربین OmniVision OV50H

از طرف دیگر، OV50H می‌تواند در حالت 12.5 مگاپیکسلی برای عملکرد «4x» در نور کم ضبط کند، که همچنان می‌تواند مانند اکثر CMOS‌های پیشرفته سامسونگ، با سرعت 120 فریم بر ثانیه به دست آورد. با این حال، OmniVision ادعا می کند که عملکرد سنسور تصویر جدید به لطف تکنیک افزایش تبدیل دوگانه (DCG) از عملکرد رقبای خود پیشی می گیرد.

این سنسور همچنین 30 فریم در ثانیه HDR را در برخی حالت‌ها، با محدوده دینامیکی حدود 100 دسی بل (dB) و همچنین HDR تار در فواصل زمانی «بسیار کوتاه»، یعنی 3 نوردهی، ارائه می‌کند. در آینده، ممکن است مدتی طول بکشد تا اولین گوشی هوشمند مجهز به OV50H وارد بازار شود، زیرا OmniVision قصد ندارد سنسور تصویر را تا آوریل 2023 عرضه کند.

نظر شما در مورد سنسور دوربین OmniVision OV50H چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا