اخبار فناوری

ضرر تجاری سامسونگ به TSMC؛ تایوانی ها برای خودروهای تسلا تراشه تهیه می کنند

در زمینه تولید تراشه، نام دو شرکت از همه جالب توجه است که TSMC و Samung هستند. این دو سازنده رقابت زیادی با یکدیگر دارند اما به نظر می رسد این روزها تایوانی ها دست بالا را دارند. زیرا شاهد شکست تجاری سامسونگ و TSMC هستیم و تراشه های خودروهای تسلا را تامین می کنند. با مایفون مگ بیا

ضرر تجاری سامسونگ به TSMC؛ تایوانی ها برای خودروهای تسلا تراشه تهیه می کنند

به نظر می رسد ادامه تجارت تراشه سازی سامسونگ چندان آسان نیست. پس از شکست کوالکام به TSMC و به تعویق انداختن تراشه‌های سری اگزینوس، سامسونگ اکنون رقابت تجاری دیگری را از دست داده است. به گزارش خبرگزاری تایوان اکونومیک دیلی، تسلا در حال جایگزینی سامسونگ با TSMC برای تولید تراشه برای خودروهای خود است.

این شرکت سفارش بزرگی برای تولید تراشه های کمک راننده تسلا (FSD) داده است. تراشه های مذکور با فرآیندهای تولید 4 نانومتری و 5 نانومتری در دسترس خواهند بود. در حال حاضر، TSMC از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده است، اما این یک ضرر دیگر برای بخش تراشه سامسونگ است. زیرا چنین رویدادی به این معنی است که تسلا به مشتری کلیدی TSMC تبدیل خواهد شد.

شکست تجاری TMSC توسط سامسونگ

بر اساس گزارش‌ها، تسلا می‌تواند تا سال 2023 به یکی از هفت مشتری برتر TSMC تبدیل شود. این یک نقطه عطف مهم است و در واقع، این اولین بار است که یک مشتری جدید برای این شرکت از خودروهای الکتریکی یکی از مشتریان اصلی TSMC است. سامسونگ مطمئناً برای تسلا به عنوان یک مشتری قدیمی ارزش قائل است، به خصوص پس از از دست دادن بخش اسنپدراگون کوالکام.

تسلا در حال حاضر در حال توسعه یک سیستم رانندگی کاملاً خودکار با رایانه مبتنی بر هوش مصنوعی است. این شرکت از یک تراشه جدید برای ادغام محاسبات پرسرعت، هوش مصنوعی و سایر عملکردها استفاده می کند. قبل از آن، تسلا بر استراتژی چند فروشنده تکیه می کرد که از سامسونگ و TSMC تامین می شد. نسل قبلی FSD ها با فرآیند 14 نانومتری عمدتاً در کارخانه آستین سامسونگ تولید می شدند. این تراشه با نام Hardware 3.0 شناخته شد و بعداً به فرآیند ۷ نانومتری ارتقا یافت. اکنون تسلا از فرآیند تولید 4 نانومتری و 5 نانومتری استفاده خواهد کرد و تراشه‌ها را فقط از TSMC سفارش می‌دهد.

شکست تجاری TMSC توسط سامسونگ

سخت افزار 3.0

سرعت پردازش تصویر 3.0 سخت افزاری تا 21 برابر سریعتر از 2.5 است. علاوه بر این، هزینه هر قطعه از این تراشه 20 درصد کمتر است و دارندگان خودروهای قدیمی می توانند به صورت رایگان آن را ارتقا دهند. تراشه FSD توسعه یافته توسط تسلا دارای قدرت محاسباتی تا 144 TOP است و از هشت دوربین در این سیستم پشتیبانی می کند و پردازش بصری بسیار خوبی را انجام می دهد. نسل بعدی این تراشه به زودی با کمک TSMC عرضه می شود و احتمالاً Hardware 3.5 یا Hardware 4.0 نام خواهد داشت و تا سه برابر مدل فعلی قدرت ارائه می دهد.

اما مسئله اصلی این است که بخش تولید تراشه سامسونگ چه مشکلاتی دارد؟ این مشکل قطعا ضربه دیگری برای سامسونگ است. به نظر می رسد همه چیز با اسنپدراگون 8 نسل 1 آغاز شده است. این تراشه 4 نانومتری دارای مشکلات گرمایشی و راندمان کم انرژی بود. علاوه بر این، GPU شیک آن نیز خاستگاه تاریخ این رقابت بود. کوالکام سپس از TSMC کمک گرفت و تراشه های جدیدی به نام اسنپدراگون 8 پلاس نسل اول را معرفی کرد.

با توجه GizChina، اکنون اسنپدراگون 8 نسل 2 از فرآیند تولید TSMC استفاده می کند و این شرکت حتی به سامسونگ نگاه نمی کند. بر اساس گزارش ها، این برند حتی برای تراشه های میان رده سامسونگ را انتخاب نخواهد کرد و برای تولید اسنپدراگون 7 نسل 2 به TSMC متکی است. نظر شما کاربران Trenji در مورد شکست تجاری TMSC سامسونگ چیست که تایوانی ها را به عرضه تراشه برای خودروهای تسلا سوق داد. ?

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا